Forum > Demolåtar
Daniel-Sorgsen - nu ny verre med velocityändringar och grammofonemulering!
MaxB:
--- Citera ---(Hell yeah! En oktavs omfång - vilken grej!
--- Slut citat ---
QY10 är det enda man behöver ta med sig på semestern! Det är en makalös manick.
Man hittar alltid på något nytt - då man trivs och befinner sig i rätt element.
Då kompet är klart, är det dags för sångpålägg. Då sätter man mp3-spelaren på recording.
Kompet från QY10 spelas in via hörlurarna framför mp3-spelaren. Samtidigt lägger man sången så att allt spelas in via mp3-spelarens mikrofon.
Här ett exempel på hur det lät vid vår Mökki i norra Finland förra sommaren (då bilderna togs):
http://max.shivas.se/music/maxb_northern_light.mp3
Dividend:
--- Citera ---
Oki, förstår. Nya oväntade plonkningar till nya fraser får vi försöka få in.
--- Slut citat ---
Ja, alltså enkelheten är som en spåga i ögat, när man vet vad du kan :) (Inget fel med enkelhet dock, beethovens 7a 2a satsen är ju jätteenkel, och början på 5an också osv :)
--- Citera ---Mitten mest njutbar? :) Oki cool. För mig är det sista delen som är kuligast.
Sats 1 av 2? Vet inte. Var väl tänkt som sonat 2 efter sonat 1. Fast skiljer väl så i stil så passar sig kanske icke?
--- Slut citat ---
En sonat har fler än en sats .... T ex 3 eller 4 oftast
1up:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2008, 14:32:51 ---
--- Citera ---(Hell yeah! En oktavs omfång - vilken grej!
--- Slut citat ---
QY10 är det enda man behöver ta med sig på semestern! Det är en makalös manick.
--- Slut citat ---
Ser mysigt ut. :)
Gillar speciellt kompet på låten.
Harmonica mike:
Lyssnade på senaste verren..
Jo jag tycker att det låter bra.Visst kan man utveckla stycket men mera finesser,men då blir det ju något annat.Möjlige hade jag skippat "grammofon/LP knastret soundet"..Behövs inte då vi har bättre inspelnings möjligheter än det fanns förr.. :)
Nåväl,jag diggade detta.Kanske i kombination med ett mer orkestralt verk,typ stråk och så..
Men det är ju en smaksak.
Mvh
Micael
jay thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.02.2008, 17:22:48 ---Lyssnade på senaste verren..
Jo jag tycker att det låter bra.Visst kan man utveckla stycket men mera finesser,men då blir det ju något annat.Möjlige hade jag skippat "grammofon/LP knastret soundet"..Behövs inte då vi har bättre inspelnings möjligheter än det fanns förr.. :)
Nåväl,jag diggade detta.Kanske i kombination med ett mer orkestralt verk,typ stråk och så..
Men det är ju en smaksak.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Kul, tack! Jag satte dit knastret för att få den att verka lite gammal som en kul grej mest.
Det var dock bra terapiarbete att sitta att flytta not efter not med 1/128 precision, sätta individuella velocitys på dem och räta upp en hel del legato. Jag vet att vissa arbetar med två olika projekt för orkestermusik, ett som spelas och ett där partituret ligger. Det blev jag väldigt varse om klickande och kluckandes med detta stycke. Dessutom åkte jag på en otroligt irriterande bug i Cubase som har med tempospåret att göra. För många tempoändringar gör att projektet inte går att exportera alls, oavsett om det är .wav eller .mp3. :angry:
Nåja, jag skippade tempofluktuationerna och körde rakt istället, lite trist men då blev det ändå en mp3a.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida