Kontrollrummet

Harmonica mike - More Frustrated..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Frustrated frustration
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me
Genre:Jazz fusion
Inspelnings år:2008
Format:mp3
Status: Efter begäran så skall det bli mer..
Låtlängd:Mycket kort..snart liiite längre


Hej.
Nu har jag äntligen fått i ordning mina prylar efter en mega renovering där jag håller till.Lättad av det så lirade jag in lite av den känsla som färgat mig i sex veckor..STRESS.. över att inte kunna lira!!! Rådde bot på det i natt och lirade in detta korta stycke.

Det blir inga fler såna här från mig,så ni behöver inte vara oroliga :P :D

Lirade lite till på begäran.. :D

Såga på.

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 15.02.2008, 10:30:30 by Harmonica mike »


jay thomas

  • Gäst
Vilken biljaktslåt!  B) Jägarna 3 prejas av vägen av en skadeskjuten bäver?  ;) Tyckte den var kalas.  :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det osar, det ryker
du har något som kokar här!
skulle kunna vara en vass elgura som tar över pianot och lirar över grunden i denna
Refrängen går väl ungefär:

Jag springer, jag springer
Vilken väg ska jag ta
Jag springer, jag springer
Vilket liv ska jag ha
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
snyggt! bra driv du har fått till, låter nice!
skulle funka fint som ett intro på en skiva kanske?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vilken biljaktslåt!  B) Jägarna 3 prejas av vägen av en skadeskjuten bäver?  ;) Tyckte den var kalas.  :)

 :D

Skön Hammond (Natives B 4?)! Bra Micke! Kul att se (höra) var den tar vägen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
synd att det inte blir fler detta var ju sjit bra HM.

gillar drivet tycker det funkar fint med amfetamin trummor
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hoj Micael!

Välkommen tibakes !
Och Bodenmannen kommer med pomppa å ståt, jisses vilket driv, märks att det har funnits flere veckors tyglad energi bakom detta. Trummorna e supersnyggt lirade, Basen snyggt sound, lite skäras i nedre ändan. Pianot flyger fram och B4:an ger fart åt kompet. Verkligt snyggt arr här!

För tusan Micael, detta måste du spinna vidare på, toppidé på gång, svik icke fansen här! ;)
Obbnäsgubben diggar!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jt,Biken,Max,Equality,Tony å Johan:

Ja jag fick väl lite glädjefnatt när jag fick grejerna i ordning.. :D Levt i kappsäck och utan studio i sex veckor...
Jag blir glad när jag ser vad ni tycker om "hastverket"..Får väl utveckla detta till en låt då..

Jag lirade lite mer bas i dag,tänker det som ett stick..Testade plektrum på basen i sista stycket,funkar det?
Snor nog "hojens" text strof.. :P Det är ju lite "jakt" över detta stycke,går nog att utveckla en hel del..Gura kanske...Några fräcka avsteg från svänget..

Tack alla för vänliga kommentarer.

Mvh
Micael


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Kul att du jobbar vidare med låten!

Tycker nog det funkar fint med plektrum på basen i sticket för att få fram tydligheten i de snabba anslagen.
Lite gura och sång på hade varit kanon :)




Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mycket energisk låt. Något slags hets, eller frustration då, lyser igenom. Ändå inte kaotiskt, utan estetiskt spelad piano/orgel och en tilltalande disposition....
I like! :)

Gör färdigt! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Max:
Ja när jag får så fina kommentarer så måste jag lira vidare..Slänger in sången efter plektrum liret,har en ide´där.Testar nog lite munspel om jag hinner med att lira i detta mördande tempo..Får se om nån vill lira gura på denna,jag fixar det inte.

Per:
Jo det har varit ganska påfrestande att ha en nödlösning i sex veckor..Nu funkar allt kanon,dämpat och riggat om lite oxå - så nu blir det annat ljud i skällan.
Mer skall det bli - efter påtryckning.. :D

Tack till er båda för kommentarer.

Mvh
Micael


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ibland får man sådana där lustiga asocciationer. Efter att ha hört den här började jag tänka på spotnicks. måste vara något med beatet som gjorde att jag nästan hörde de där reverbvibrerande gitarrerna. Är det en färdig låt? Najee det känns mer som en skiss till något. Basen känns lite mullrig och är tveksam till bassolopartiet. Annars var det roligt.  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ibland får man sådana där lustiga asocciationer. Efter att ha hört den här började jag tänka på spotnicks. måste vara något med beatet som gjorde att jag nästan hörde de där reverbvibrerande gitarrerna. Är det en färdig låt? Najee det känns mer som en skiss till något. Basen känns lite mullrig och är tveksam till bassolopartiet. Annars var det roligt.  :)

Egghuvudet:
Spotnicks..Ja jag vet inte,lirade ur mig lite frustration efter att varit utan studio i sex veckor pga. omfattande renoveringar där jag håller till.. :D
Tänkte att den skulle vara så här först,men ju mer jag lyssnar så inser jag att det går att utveckla denna i en massa riktningar.Lite "Carlos Santana" gura ala´egghuvudet?  :wub: skulle sitta som en smäck,måste bara skapa utrymmet för det först.Bas solot,är tänkt att få lite utveckling.Funderade på munspel på den biten men tempot är mördande,så jag vet inte om jag hinner med att lira..Drar nog på några hammond linjer där.

Jo jag hörde att basen ooar lite då jag drog ut ett exemplar av låten till bilen,skär lite botten från den,men på plektrumdelen funkar den bra frekvens mässigt.

Kul att du diggade den.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Basfiguren kunde utvecklas. Soundet på den är också illa. Låter väldigt puckel på övre basen, 200-500 kanske? Svårt att säga, men illa. Trummorna låter copypaste på flere ställen, och jag gillar inte panoreringen. Mera randomisering på trummorna. Nåt extra slag eller dubbelhihat eller vad som helst per takt så det blir mera människa öber det.

Jag tänker mig ett sirkusnummer där någon hektiskt balanserar med något stort och dyrt, tillverkat av glas, i en jävla fart kring scenen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Basfiguren kunde utvecklas. Soundet på den är också illa. Låter väldigt puckel på övre basen, 200-500 kanske? Svårt att säga, men illa. Trummorna låter copypaste på flere ställen, och jag gillar inte panoreringen. Mera randomisering på trummorna. Nåt extra slag eller dubbelhihat eller vad som helst per takt så det blir mera människa öber det.

Jag tänker mig ett sirkusnummer där någon hektiskt balanserar med något stort och dyrt, tillverkat av glas, i en jävla fart kring scenen.


Tsm:
Jo det går nog att utveckla liret både här och där..Jag satte allt krut på pianot å orgeln.Tänkte bara göra en kort låt,men jag har fått så fina kommentarer kring låten,vilker gör att jag går vidare med arret.
Trummor å baslir,absolut - det skall bli mera lir.Kollar upp soundet oxå.

Kul bild du målade upp,jag ser en stressad person som springer för sitt liv..ha ha

Nåväl,jag kör vidare.Slänger nog på lite sång oxå.

Tack för kommentar.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vilken biljaktslåt!  B) Jägarna 3 prejas av vägen av en skadeskjuten bäver?  ;) Tyckte den var kalas.  :)

 :D

Skön Hammond (Natives B 4?)! Bra Micke! Kul att se (höra) var den tar vägen.

Tjabba Mikey.
Jorå,det är B4:an som låter,bland annat får jag väl säga då  :D Lirat lite mer bas sen du hörde denna..
Funderar på att gå vidare med arret och hitta på lite mer "tokerier"  :lol:
Eller infoga ett klassiskt stycke för en riktig avbrytare.Det blir intressant att se om de musikaliska färdigheterna räcker till för att färdigställa denna,då tempot är mördande och kräver sin man..

Mvh
Micael


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Pust!  :lol: Jag hör att det förmodligen är bra spelat musikaliskt sett och så men hjälp va stressad jag blev  :wacko: Men alla har vi ju våra olika sätt att få ut frustrationen över olika saker :P
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Pust!  :lol: Jag hör att det förmodligen är bra spelat musikaliskt sett och så men hjälp va stressad jag blev  :wacko: Men alla har vi ju våra olika sätt att få ut frustrationen över olika saker :P

Åsa:
Jo här simmar inga lugna fiskar,dom har bråttom att komma ur håven :D
Men nån gång så måste man prova lite "jazz fusion"..Om man nu skall karakterisera det som det..Det är då inte rock eller blues i vartfall..he he
Jag tror JT(Jay Thomas)var inne på rätt film sekvens för denna - biljakt! Jag var ytterst nära idag att köra över en hund som sprang ut på vägen medans jag körde och lyssnade på låten,och nej det gick inte fort..runt 50 så där..Dessbättre så hann jag få stopp på bilen,så hunden klarade sig helskinnad.Hade det varit en slö blues,så hade jag nog inte hunnit reagera - då mina sinnen var på toppvarv pga. tempot i låten..Så kontentan blir så här långt,låten har räddat ett liv - och det är ju positivt  :)

Hoppas ingen kör ihjäl sig pga. denna låt,ve och fasa inte gasa!

Tack för lyssning och kommentar.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
OK, jag byter ut bäver mot hund!  ;)


Gillar den förlängda versionen också. Det kanske handlar om en skoterjakt?  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
OK, jag byter ut bäver mot hund!  ;)


Gillar den förlängda versionen också. Det kanske handlar om en skoterjakt?  :)

Coolt JT,antar att du läst mitt svar till Åsa.Den historien är sann..Skoterjakt,ja varför inte?
Jag spånar vidare på låten,lite sång och mera varierat bas/trum lir - så får vi se vad det mynnar ut i..
Basfillset är tänkt som ett stick,efter lite modifiering..

Mvh
Micael


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Skönt driv i detta. Jag skiter frekvenser hit o dit - det är innehållet som räknas. Jävligt tajt detta. Introt är perfekt. Utveckla låten, mao gör den längre. Tror inte på sång till denna. Mer en munspelssolo lite James Bond´s nästa film. Men sång är ju inte fel heller. Asgillar basprylarna du gör på slutet av låten, mer sånt i fortsättningen av låten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt driv i detta. Jag skiter frekvenser hit o dit - det är innehållet som räknas. Jävligt tajt detta. Introt är perfekt. Utveckla låten, mao gör den längre. Tror inte på sång till denna. Mer en munspelssolo lite James Bond´s nästa film. Men sång är ju inte fel heller. Asgillar basprylarna du gör på slutet av låten, mer sånt i fortsättningen av låten

Tjena Staffan.
Kul att du gillade det här korta stycket.Jag har bestämt mig för att lira lite till,kanske blir det nån kort sång snutt också..Okej,bas liret på slutet..testade lite plektrum bas och det gick ju..skall utveckla den biten oxå med lite fler instrument.Dammar väl på vidare då,fast jag slog sönder mitt bästa plektrum... :(
Munspel..mjaa..Det är ju ett ruskigt tempo i låten så det kan bli lite marigt,men jag testar..

Uppfriskade kommentar Staffan,som ger mig mer skaparlust,perrens!!

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kommer inte med någon nydanande info här. Bara att stämma in i hyllningskören. Draget och energin är härlig!  B)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kommer inte med någon nydanande info här. Bara att stämma in i hyllningskören. Draget och energin är härlig!  B)

Thanx 1up:en..
Jo det gnistrar och ångar på det här i ett mardrömslikt tempo.Mycke frustration efter sex veckors ned plockad studio pga. reparationer i fastigheten där jag håller till.Tycker jag fångade den känslan bra i uttrycket i liret.Nu skall jag bara sy ihop det hela till en låt..Nog så kort i denna tapppning..

Mvh
Micael


Utloggad mickeh

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
    • Commuterpop
Klickade på den här via kategorierna där jag hittade " psykosväng" och bingo! - högvinst!

Suverän låt! Otroligt adrenalinframkallande...

Vill höra mer av den här när du jobbar vidare med den...
Lyssna lite?
http://commuterpop.com


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Coolt!   Fattar inte hur jag kunde missa den här och med dig Mike dessutom!   Sry!    :wacko: 

Attans bra driv och pianot är ju suveränt spelat tycker jag.   Tyvärr är det en baston som får mina crap-jbl:are att självsvänga men det är knappast ditt fel.  =P 
Trumkompet är ju inte av denna världen, hur kom det?  Gillas skarpt iallafall.   Kan du inte göra låte lite längre och kanske få in ett annat parti for att sen komma tillbaka
till det här.  Tror att det kan bli kanon!     Bra jobb Mike!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här är ju underbart :P

Älskar sånt här frustrerande..ibland då..här kan man känna igen sej...WoW :wub:

Mera..om du förmår då ;)!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har inte läst några kommentarer.

Det här imponerar. tajt och intressant. Välspelat och innovativt!

5/5... Önskar mig ett långsammare parti som tar över när utkastet slutar, sen tillbaka med "perrenset", och så ett munspel som spelar längre noter ovanpå, högt upp i det blå, som en fiol, och sen lite tajt spel sista 3-10 sekunderna.
:)
https://soundcloud.com/user7789882