Ny verre..
Då kör vi igen.Ok,du vill ha din pipa i det spektrat,då gnäller jag inte mer om det

Hur låter det nu då,ja Jon - nu är du på gränsen för vad mina öron klarar av att urskilja från bra/proffs mixad grund.
Jag tog till lurarna(Sennheizer HD 280 Pro,slutna),rätt så schyssta lurar - med en hyfsat bra återgivning över nästan hela spektrat.Lyssnar även i monitorerna då jag började där..
Om man tar 0.29 som referensram för ditt mixade röstläge,så skulle jag ändå sänkt lite till på övre mellan/låga diskanten..Vet inte om du får bukt med "missljudet" på det sättet,det kan ju oxå vara nåt som reverbet ställer till..fast nu är jag nere på hårklyverier..0.48 annan viktig punkt i det sammanhanget.
1.33 är intressant.Där sjunger bara tjej rösten så där hör man tydligt var "felet" ligger..om man nu skall karakterisera mina petitesser som ett mix fel,det kan ju oxå vara en inspelnings miss - och då är man ju stekt..
Nåväl,guran inte lika störande efter att jag varit på stan å fikat(antar att du skruvat lite där) - tvingats lyssna på lugna favoriter i en timme..så nu är mix öronen förstörda för resten av dagen..

Om vi tar min låt då,så vill jag att du i stället lyssnar på "Marja-Lena Vargens år" ligger på ofärdiga.Legat etta på allears topplista med den.Jag tror att jag har grepp på vad som skall åtgärdas,men jag är inte säker.Basliret skall tas om av grym basist då jag lirar som en kratta.
Men soundet/volymen/frekvens området blir väl nåt liknande..Det skulle vara grymt om du ville hjälpa mig där med vad
du "hör",så jag får lite andra infalls vinklar..Jag har nämligen stora planer utstakade för den låten,bara jag får den"färdig"någon gång..Hå hå ja ja..
Help me Jon..
En sak till:
Om man tänker sig att du gjorde en test mix med lite mer av mina ideér.Basen ned nånstans kring 100hz på det låga enbart och låta topp registret ligga kvar som det är nu,skala lite topp på gurorna samt tillföra en snutt botten,vässa av din sång lite - hur skulle det låta då? Kanske för stora önskemål,men det hade varit kul att höra då jag lyssnat in mig ordentligt på 20 million..
Men nu är vi tillbaka på bas problematiken,jag vägrar att ge mig..

Nåväl,säg till om jag börjar bli tjatig..

Mvh
Micael