Forum > Färdiga produktioner

Yllet - 20 million people

<< < (2/10) > >>

max:
Hej!

Det här gillade jag. Snyggt sound och en riktigt härlig låt.
Håller med djonas om ljudbilden, väldigt behaglig!

equality:
Underbar låt. Inga mixningstips, njuter bara.

DåligtGehör:
Jag är väl mer inne på tsmalmbes linje att det finns något svischigt och lite tröttande i mixen. Trots en mjuk känsla så finns det även något slags kallt "elektriskt svirr" som nog inte gör så gott efter ett par låtar.

Dock började jag nästan tro att de flesta helt enkelt gillar sådant eller åtminstone lätt köper det, bara det är mycket effekter och grejer liksom. Blev därför nästan lite förvånad när jag läser hur tsmalmbe uppfattar mixen.

Sen tänker jag att din mix är väl knappast värre på det området än mycket utgiven modern pop man kan höra både nu och då? 

Yllet:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 11.02.2008, 21:00:00 ---Jag är väl mer inne på tsmalmbes linje att det finns något svischigt och lite tröttande i mixen. Trots en mjuk känsla så finns det även något slags kallt "elektriskt svirr" som nog inte gör så gott efter ett par låtar.

Dock började jag nästan tro att de flesta helt enkelt gillar sådant eller åtminstone lätt köper det, bara det är mycket effekter och grejer liksom. Blev därför nästan lite förvånad när jag läser hur tsmalmbe uppfattar mixen.

Sen tänker jag att din mix är väl knappast värre på det området än mycket utgiven modern pop man kan höra både nu och då? 

--- Slut citat ---

Jag försöker ta reda på var det där svischiga tröttande kommer ifrån... Håller på att mixa om nu, riktigt tråktigt är det :(

Rattlesnake:
Det låter ju riktigt bra produktion om detta. De synpunkter man kan ha är ju tämligen detaljartade.

Hör också lite basbummel. När det blir så för mig brukar det bero på att reverben inte är tillräckligt hårt skurna i botten. Toppen är lite vass, det är lite otäcka tamburinrassel som tröttar. Tycker att sångerskan inte riktigt skiner, låter lite dovt där.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion