Forum > Färdiga produktioner
Yllet - 20 million people
Nad:
Oj vilken skillnad mellan första och senaste versionen, mkt bra sångljud - naturligt och mjukt. Detta för mig mig in lite på Prefab Sprouts vägar faktiskt. Vad använder Du för mick på sången?
Trägen vinner. Alltid!
Trevlig helg,
Nad
jay thomas:
Håller med Nad! Den är otroligt behaglig att lyssna på nu. Ljudet stämmer överens med låten. :)
MaxB:
Det här är första gången jag lyssnar på låten och jag gillar den!
Den är luftig på sina partier och rösterna samarbetar bra. Jag kan inte uttala mig om bas och diskant eftersom jag lyssnar i datorhögtalare med subbas och jag vet aldrig när använder för mycket eller lite av basen då jag lyssnar i dessa högtalare.
Det jag eventuellt saknar är att nånting sticker ut hakan och överraskar i låten.
Men jag är säker på att det inte ska vara något sånt i den här lyssningsvänliga låten.
Fyra plus av fem möjliga - till sound och sångrösters samspel!
Yllet:
--- Citat från: Nad skrivet 15.02.2008, 20:42:42 ---Oj vilken skillnad mellan första och senaste versionen, mkt bra sångljud - naturligt och mjukt. Detta för mig mig in lite på Prefab Sprouts vägar faktiskt. Vad använder Du för mick på sången?
Trägen vinner. Alltid!
Trevlig helg,
Nad
--- Slut citat ---
Tjejen sjunger med en mindre bra kondensator som heter mxl 990, därav den väsande diskanten. Jag sjunger i en röde nt2:a. Dubbad stämma som e rejält skuren i low-mid.
Harmonica mike:
Återkommer i morgon Jon med nyktra öron,lite för dragen nu för att göra ett seriöst intryck :D
Dock stavar jag rätt,,,riktigt så packad är jag inte :lol:
Lyssnar i morgon,"hang in there mate"...
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida