Kontrollrummet

Humleklo - Upp o Ner

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
LÅTNAMN: Upp o Ner
ARTIST/GRUPP: Jonas Humleklo
GENRE: Kulturkrock
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: Jonas humleklo
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg

Min bästa visa hittils...med riktig digerido...djembe och native vocals....ja den måste ju finnas och här är den.../J
« Senast ändrad: 23.02.2008, 01:29:35 by humleklo »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
vilken röra  :blink:

finner mycket gott i den dock för murriga mixen, riktigt  fläskigt komp!

inte mycket händer varför det känns lit monotont, och sången har precis samma uttryck hela tiden. mer dynamik!

Sedan kanske du glider in på rätt ton för mycket istället för att sätta dem direkt.  du har en släkting som är tonhöjdspolis, be honom terrorisera dig på samma sätt han behandlar andra medmusiker så kommer sångiflen bli bättre ;)


jag tycker inte den känns färdig faktiskt, inte om du väljer att inte slipa denna yviga sak till en diamant :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
och jag tycker det är just rörigheten som gör det... tycker det är helcoolt :).
Håller med Emulator att den är lite jämn och något brott mitt i hade nog fungerat.
Kanske ett lugnare parti där du liksom mer viskar fram orden och ändrar totalt det aggressiva uttrycket i sången.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hmm...låten börjar asskönt...riktigt lovande...men sen vet jag inte vad jag tycker...det låter mer komedi över det hela...en blandning mellan Dia Salma och Magnus Uggla...lite väl stökigt arr för att jag ska nappa på det. Du borde göra en låt bara baserat på de första sekunderna.  B)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria