Kontrollrummet

JTS - Tunnelbanan/Return of the Sun

gäst · 6 · 2266

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Tog med kameran en dag på tåget, knäppte en bild per station. Gjorde lite musik och vips blev det ett bildspel av en resa med tunnelbanan i Stockholm.

LÅTNAMN: Return of the Sun - Tunnelbanan
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Ambient
LÅTLÄNGD: 5.16 (Obs 17 Mb)
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: wmv 800*600


Tillagt: Bildspel.
« Senast ändrad: 08.02.2008, 21:44:06 by jay thomas »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag lyckas inte se wmv-filmen på datorn nu men bilder från stationerna. Roligt med alternativa uttrycksformer. Vad var det för program du använde för att göra det här!

Kommer ihåg att jag fick inspiration och ville göra något liknande.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


jay thomas

  • Gäst
Tack!

Det är inte rörliga bilder utan bara röriga bilder. Det är Microsoft Photo Story som ligger bakom. En trivsamt litet program för just bildspel. Finns att tanka ner på Pyttemjuk

Ändrar till bildspel.


jay thomas

  • Gäst
Inga fler tankar kring musiken eller bildspelskompositionen? Finns det något som kan ändras för att göra den bättre eller mer intressant?


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kul med nånting mer än bara musik att tycka till om. Zoomandet och det svartvita påminner lite om en tv-dokumentärserie som gick för länge sedan, Krig och Fred.
Jag har inte så mycket att säga om musiken, den finns bara där och rör sig i mjuka figurer utan att kollidera med något. Bilderna tycker jag är lite för trista. Inte för att tunnelbanestationer kanske är så upplyftande, men det fejktecknade känns grått och meningslöst. Bilderna verkar bra tagna, det skulle vara kul att se dem som de är. Övergångseffekterna tycker jag om, smakfulla utan effektlekstuga (utom v-et som klyver bilden på ett ställe).
DON'T PANIC


jay thomas

  • Gäst
Kul med nånting mer än bara musik att tycka till om. Zoomandet och det svartvita påminner lite om en tv-dokumentärserie som gick för länge sedan, Krig och Fred.
Jag har inte så mycket att säga om musiken, den finns bara där och rör sig i mjuka figurer utan att kollidera med något. Bilderna tycker jag är lite för trista. Inte för att tunnelbanestationer kanske är så upplyftande, men det fejktecknade känns grått och meningslöst. Bilderna verkar bra tagna, det skulle vara kul att se dem som de är. Övergångseffekterna tycker jag om, smakfulla utan effektlekstuga (utom v-et som klyver bilden på ett ställe).

Tack!  :)

Ett skäl till att bilderna är såpass förvrängda är att det syns ganska många människor här och där och det är inte riktigt min tekopp att visa dem på nätet utan tillstånd... Men jag förstår synpunkten, ska se om jag kan hitta ett sätt.