Kontrollrummet

Dags för ny akke-gura! Tips?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Äsch... inte blir jag ledsen för det  :P. priset var ju lite högre. Hade jag typ 9000 så skulle jag nog inte heller köpa variaxen. Då skulle det nog bli den här:

http://www.musikborsen.se/popup_image.aspx?artno=135177

eller den här:
http://www.playrecord.net/guitars/electro-acoustic-guitars/tw1000-sr-h-tanglewood-heritage-series-super-dreadnought.p32436.html

eller flämt flås dräggel

Jag kanske låter som en dålig återförsäljare av Variaxgitarrer,  ´men jag vidhåller fortfarande att i ekonomiklassen så är det förbannat roliga instrument

Hoppas att vi får höra några inspleningar snart då Chroma?   :)


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
Jag var på 4sounds i Borås idag och lirade på en Furch
skönaste guran jag nånsin har lirat på utan tvekan
vilket ljud, jag höll på att pantsätta bilen för att få den

grät nästan när jag hängde tillbaks den  den låg runt 5000:-

Jo Furch är bra. Handbyggs i tjeckien i nån gammal väderkvarn. Väldigt prisvärda gitarrer, stort ljud, men lite "kallt" sound tycker jag. Dessutom är kroppens konstruktion lite väl tunn. Men det är ju en smaksak. Personligen föredrar jag lite rubustare byggen, ex. Tanglewoods lite finare modeller.

/Jon

Tanglewood gör bra gitarrer, men då pratar vi inte femtusen längre. De har visst någon budgetvariant runt två tusen, men annars får du ju lägga lite mer än vad Chroma tänkte.  :)

Men hur låter de akustiska Variaxerna när de inte är linade? Skulle ju vara kul om de lät lite småtrevligt även om man sitter i soffan och slöspelar och inte framför dator/förstärkare.

Låter bara skit.

Som resten av instrumentet också då dvs.
Iaf 300 som jag har testat grundligt.

vad gillar du inte? är det ljudet i sig eller? JAg tycker nog att det finns möjlighet att jobba med ljudet. JAg har iofs inte ägnat jättemycket tid åt den akustiska variante, typ bara i affären, men..?

Akustiskt låter den ju inte ens lite bra.
Ljuden i den känns så onaturliga men det har nog mest att göra med att spelkänslan är helt obefintlig.
Känns som att man spelar på en 995:- gitarr men som ska försöka låta som en Martin D28 vilket den verkligen inte gör.

Så nej inget för mig
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -