Kontrollrummet

Dags för ny akke-gura! Tips?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Hej!

Dags för ny akustisk gitarr. Har en elakustisk Samick sedan tidigare som jag tröttnat på sedan många år tillbaka (mycket svårspelad).

Premisserna:

* Stålsträngat
* Jag är glad amatör och inte rädd för att köpa ett mindre vanligt märke om jag finner den prisvärd
* Kommer mest lira ackordbaserat, inte så mycket solon och finlir (det är jag för dålig för :lol:)
* Akustisk eller elakustisk spelar inte så stor roll
* Jag bor i Stockholm och har inte mycket möjlighet att resa land och rike för att provspela, så ett köp inom Sthlm är att föredra
* Pris: Tja, runt 5-7 lax. Men blir jag såld på nåt som är dyrare så kan jag eventuellt tänka mig att betala mer

Tipsa gärna om vad som kan vara intressant i denna prisklass, egna erfarenheter etc. Även vad man kanske bör akta sig för. Några schyssta butiker i Sthlm? Jag går mest på 4Sound, Hellstone och den där på Sveavägen vad den nu heter...

Tack på förhand!
« Senast ändrad: 12.02.2008, 21:45:19 by ChromaWoods »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag forstätter att puscha för Variaxgitarrerna. Visst de är lite ny teknik äns å länge och det finns barnsjukdomar. Det är också mycket piezomickat i ljudet, men gud vad roligt man har med alla olika modellerna. Växla från nylon till stålsträngat til tolvsträngat. Från stor kropp till liten kropp o s v.
4000:- på Börsen. Som klippt.

http://www.musikborsen.se/
http://line6.com/variaxacoustic300/


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Wow! Jag tror att jag har missat denna! Det är ju perfekt för mig som har långt ifrån perfekt akustik i lägenheten. Fast växla mellan nylon/stål kan man väl inte göra? Det finns däremot en fysisk modell av varje sort. Men det är i vilket fall som helst intressant. Måste testas. :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ett alternativ kan faktiskt vara att skaffa en 12-strängad gura och köra 6-strängat på. Varför? Jo, jag upplever att 12:orna är mer solitt byggda än 6:orna för att klara den högre strängkraften, och då får man helt enkelt en bättre klang än på en 6:a. Jag har själv en billig Ibanez 12:a som har renare, diskantrikare klang 6-strängat än de mesta annat jag provat.

Sedan är det ju bra att kunna stränga om den till 12-strängat om det behövs. Och sparar man oktavsträngarna när man går tillbaka till 6-strängat har man möjlighet att köra Nashvillestämning en annan gång.
DON'T PANIC


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
Utan snack Yamaha LL6 för 4995:-
Tycker inte det finns en bättre gitarr för dom pengarna :)
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Tack alla för tipsen! Ska iväg i helgen och testa lite.

Jag har paxat en beggad Line6 Variax 300 för 2995kr, ska initialt bara testa den dock. Ska även hålla ett öga öppet efter Yamaha LL6, de lär finnas både på 4Sound och Musikbörsen.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jag har en fender redondo som jag är jäwligt nöjd med.
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Fast växla mellan nylon/stål kan man väl inte göra?

Host host...nej  :wub: det kan man ju inte. Men det finns som sagt en Nylonsträngad också.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Detta var inte så svårt...

Tanglewood, utan tvekan. Jag har spelat gitarr i många år och testat en hel del gitarrer. Visst smaken är som baken, men om du ska ha en gitarr för under 10 laxar så är Tanglewood det du ska satsa på. Välbyggda Solida kroppar, raka halsar och inte minst: välljudande och sköna att spela på.

Själv har jag en TW15NS som ligger strax över 4000 kr, men går du upp ytterligare så kan det ju knappast bli sämre.

Lycka till!

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Fast växla mellan nylon/stål kan man väl inte göra?

Host host...nej  :wub: det kan man ju inte. Men det finns som sagt en Nylonsträngad också.

Men deras värsting kan simulera 16 olika instrument?! :wacko:
http://www.line6.com/variaxacoustic/


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag har ju den elektriska varianten. Har haft lite problem med strängarna. Det som fäster fast varje sträng i själva emuleringselektroniken släppte faktiskt när jag skulle byta strängar. Fick lämna in hela skiten och de fick beställa ett nytt stall och sätta dit.
I den elektriska varianten ingår ju ett par riktit bra akustiska varianter också. Två tolvsträngade, tre vanliga samt banjo (som låter sådär) och ett par andra grejor. Bl a gitarrsitaren.
Visst låter det piezomciakt, men det duger för mig.
DE akustiska varianterna låter ju faktiskt väldigt mycket akustiskt. Är sugen på en sådan också.  :)


Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Fast växla mellan nylon/stål kan man väl inte göra?

Host host...nej  :wub: det kan man ju inte. Men det finns som sagt en Nylonsträngad också.

Men deras värsting kan simulera 16 olika instrument?! :wacko:
http://www.line6.com/variaxacoustic/

Det jag tror om variax, är att man tycker den är rätt frän i någon vecka.....Bättre att ta ett schysst märke typ Takamine, tanglewood osv osv. Så har du en schysst gitarr som du äger i många år framöver.

Det är min personliga uppfattning.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Fast växla mellan nylon/stål kan man väl inte göra?

Host host...nej  :wub: det kan man ju inte. Men det finns som sagt en Nylonsträngad också.

Men deras värsting kan simulera 16 olika instrument?! :wacko:
http://www.line6.com/variaxacoustic/

Det jag tror om variax, är att man tycker den är rätt frän i någon vecka.....Bättre att ta ett schysst märke typ Takamine, tanglewood osv osv. Så har du en schysst gitarr som du äger i många år framöver.

Det är min personliga uppfattning.

Varför? Jag har haft min i ca ett år och använder den dagligen. Förutom at de modulerade gitarrerna faktiskt ger möjlighet till variation och en ändlös räcka av olika ljud och insällningar, så är den faktiskt skön at spela på. Dessutom är de helt tyst framför datorn.
Skulle vara intressant att höra dina motargument.  :)


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Men hur låter de akustiska Variaxerna när de inte är linade? Skulle ju vara kul om de lät lite småtrevligt även om man sitter i soffan och slöspelar och inte framför dator/förstärkare.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Helt okej tycker jag. Det är klart att de inte går att jämföra emd en 20 000:- martin eller så, men för prisklassen helt okej.  :)


Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil


Citera


Varför? Jag har haft min i ca ett år och använder den dagligen. Förutom at de modulerade gitarrerna faktiskt ger möjlighet till variation och en ändlös räcka av olika ljud och insällningar, så är den faktiskt skön at spela på. Dessutom är de helt tyst framför datorn.
Skulle vara intressant att höra dina motargument.  :)

Javisst ska du få höra mina "motargument"...Jag har inga....
Som jag skrev jag hade en personlig uppfattning om vad jag tycker och tror, det är ju det som är grejen med ett forum, att samtliga ska tycka och samtliga får tycka till.
Jag tycker att det är jättekul att du är nöjd. Men variax är inget för mig.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil


Citera


Varför? Jag har haft min i ca ett år och använder den dagligen. Förutom at de modulerade gitarrerna faktiskt ger möjlighet till variation och en ändlös räcka av olika ljud och insällningar, så är den faktiskt skön at spela på. Dessutom är de helt tyst framför datorn.
Skulle vara intressant att höra dina motargument.  :)

Javisst ska du få höra mina "motargument"...Jag har inga....
Som jag skrev jag hade en personlig uppfattning om vad jag tycker och tror, det är ju det som är grejen med ett forum, att samtliga ska tycka och samtliga får tycka till.
Jag tycker att det är jättekul att du är nöjd. Men variax är inget för mig.

Hoppas du inte uppfattade mig som spydig för det var inte alls min avsikt (därav leende smiley). Man får visst tycka hur man vill, jag var mest nyfiken på varför. Om du typ testat Variax och inte gillade den eller om du var emot tekniken eller vad det var som du ogillade. Jag vart bara nyfiken och ville diskutera lite.  :)


Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil


Citera


Varför? Jag har haft min i ca ett år och använder den dagligen. Förutom at de modulerade gitarrerna faktiskt ger möjlighet till variation och en ändlös räcka av olika ljud och insällningar, så är den faktiskt skön at spela på. Dessutom är de helt tyst framför datorn.
Skulle vara intressant att höra dina motargument.  :)

Javisst ska du få höra mina "motargument"...Jag har inga....
Som jag skrev jag hade en personlig uppfattning om vad jag tycker och tror, det är ju det som är grejen med ett forum, att samtliga ska tycka och samtliga får tycka till.
Jag tycker att det är jättekul att du är nöjd. Men variax är inget för mig.

Hoppas du inte uppfattade mig som spydig för det var inte alls min avsikt (därav leende smiley). Man får visst tycka hur man vill, jag var mest nyfiken på varför. Om du typ testat Variax och inte gillade den eller om du var emot tekniken eller vad det var som du ogillade. Jag vart bara nyfiken och ville diskutera lite.  :)

Nej jag upp fattade dig inte som spydig. men du uppfattade mig som det eftersom jag inte använde smiley. Jag var inte spydig.
Jag har prövat en variax gitarr en gång och den var ju skön att spela på men den vägde som ett as....jobbigt...:)
Så det är möjligt att jag skulle gilladen om jag prövat den mer.

Så det var mitt tycke :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil


Citera


Varför? Jag har haft min i ca ett år och använder den dagligen. Förutom at de modulerade gitarrerna faktiskt ger möjlighet till variation och en ändlös räcka av olika ljud och insällningar, så är den faktiskt skön at spela på. Dessutom är de helt tyst framför datorn.
Skulle vara intressant att höra dina motargument.  :)

Javisst ska du få höra mina "motargument"...Jag har inga....
Som jag skrev jag hade en personlig uppfattning om vad jag tycker och tror, det är ju det som är grejen med ett forum, att samtliga ska tycka och samtliga får tycka till.
Jag tycker att det är jättekul att du är nöjd. Men variax är inget för mig.

Hoppas du inte uppfattade mig som spydig för det var inte alls min avsikt (därav leende smiley). Man får visst tycka hur man vill, jag var mest nyfiken på varför. Om du typ testat Variax och inte gillade den eller om du var emot tekniken eller vad det var som du ogillade. Jag vart bara nyfiken och ville diskutera lite.  :)

Nej jag upp fattade dig inte som spydig. men du uppfattade mig som det eftersom jag inte använde smiley. Jag var inte spydig.
Jag har prövat en variax gitarr en gång och den var ju skön att spela på men den vägde som ett as....jobbigt...:)
Så det är möjligt att jag skulle gilladen om jag prövat den mer.

Så det var mitt tycke :)


Och så säger de att män inte kan mötas och vara i concensus  :P


Utloggad tsmalmbe

Och så säger de att män inte kan mötas och vara i concensus  :P

Det beror på om Concensus är en man eller en kvinna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har testat Variax och är inte så frälst. Har en hemma nu på långtidslån och tar knappt fram den. Tycker inte att några ljud är riktigt roliga, och de 12-strängade låter onaturligt med nån slags fördröjning/pitch/flangereffekt. Men å andra sidan har jag hört Eggets demos och blev riktigt stenlurad - lät riktigt bra och trodde det var en högst riktig acke. Så det beror nog på vem som spelar också!  :)
DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Min gura polare har en  Martin från sjuttiotalet.As skönt sound i den.Men nu kommer vi till det mariga,testat att spela in den ett flertal ggr..Jag har aldrig blivit nöjd,och observera - det har inte med guran att göra,det är mig det hänger på.Skitbra inbyggda mickar i den,med lainad så låter den inte lika kul.Läst många tips om hur man spelar in acke guror,men jag får liksom inte till det..Oftast så kommer polarns andning med för starkt,eller strängrasslet.Lagt en kudde under foten hans för att eleminera fotstampet..Hur nära hålet skall jag vara med mickarna/micken? Kan man placera micken typ mitt i rummet och be till Gud att inget tåg/bil tuta passerar alternativt att ingen av grannarna spolar i nån kran?

Nä boys,här behöver munspelarn expert hjälp.sorry för kapning av tråden-..

Mvh
Micael


Utloggad antepop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil



Citera




Och så säger de att män inte kan mötas och vara i concensus  :P

hehehe..
men jag kan tänka mig att det är jakligt bra om man ska spela in i hemma studio. Hur fungerar den där?


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil



Citera




Och så säger de att män inte kan mötas och vara i concensus  :P

hehehe..
men jag kan tänka mig att det är jakligt bra om man ska spela in i hemma studio. Hur fungerar den där?

Jodå det är väl just där jag tycker att man kan använda den. Tror inte jag skulle ha den live eftersom den är en smula ömtålig. Det allra bästa är nog att den är så tyst. Jag kan sitta rakt framför skärmen och spela utan ett tillsymmelse till brus. Jag använder den mycket. Modelleringen gör också att jag lätt kan testa olika mickar modeller och sound så det underlättar skapandet.

Alla gitarrer på mitt tvälingsbidrag i Bachfestivalen är gjorda med min Variax Bidrag nr 6 här:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3752.0


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
Men hur låter de akustiska Variaxerna när de inte är linade? Skulle ju vara kul om de lät lite småtrevligt även om man sitter i soffan och slöspelar och inte framför dator/förstärkare.

Låter bara skit.

Som resten av instrumentet också då dvs.
Iaf 300 som jag har testat grundligt.
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
åk till Roslagsgatan och knata in på Jam's akustiska affär och känn på Taylor vet inte om dom går ner så långt i pris men där bör du iaf skaffa dig en referens vad en akustisk gura ska klara av....låter närmast Martin du kan komma ...hade en Martin D-35 som blev snodd wayback men har alltid saknat känslan av den tills jag träffade på Taylor som sagt...testa
och har du inte kulorna skulle jag nog gå på Lavrell's förslag om Yamaha'n...har också haft en variax 300 och kan sakna den också vid vissa tillfällen då man behöver en Rickenbacker 12:va men jag tröttnade på microprocessorn under G-strängen som trots att dom bytte den blev det aldrig riktigt bra...hoppas du hittar något och tänk också på att det tar en skaplig tid att spela in sig på en ny gura också, har spelat på instrument som vid första tillfället inte alls var bra men i väntan på mera deg typ så har man spelat på och sedan rätt var det är så är guran helt plötsligt helskön...knepigt med nya instrument öht....men lycka till
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad BLUES

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
  • Jag och Charles på storgig
    • Visa profil
    • Bloominblue
Jag var på 4sounds i Borås idag och lirade på en Furch
skönaste guran jag nånsin har lirat på utan tvekan
vilket ljud, jag höll på att pantsätta bilen för att få den

grät nästan när jag hängde tillbaks den  den låg runt 5000:-
Dä ä barå å in män å veffta runt lite..


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Citera
Jodå det är väl just där jag tycker att man kan använda den. Tror inte jag skulle ha den live eftersom den är en smula ömtålig. Det allra bästa är nog att den är så tyst. Jag kan sitta rakt framför skärmen och spela utan ett tillsymmelse till brus. Jag använder den mycket. Modelleringen gör också att jag lätt kan testa olika mickar modeller och sound så det underlättar skapandet.

Alla gitarrer på mitt tvälingsbidrag i Bachfestivalen är gjorda med min Variax Bidrag nr 6 här:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3752.0


Ja det låter ju helt ok, som sagt det är nog jäkligt najs i hemma studion när man ska spela i acke gitarr. Slipper micka å så....Kanske ska köpa en :)

Ps det är samma kille som antepop....jag skulle byta email men då hade jag tydligen två profiler så jag kör på denna hädan efter ds
« Senast ändrad: 09.02.2008, 07:55:32 by ante »


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Jag var på 4sounds i Borås idag och lirade på en Furch
skönaste guran jag nånsin har lirat på utan tvekan
vilket ljud, jag höll på att pantsätta bilen för att få den

grät nästan när jag hängde tillbaks den  den låg runt 5000:-

Jo Furch är bra. Handbyggs i tjeckien i nån gammal väderkvarn. Väldigt prisvärda gitarrer, stort ljud, men lite "kallt" sound tycker jag. Dessutom är kroppens konstruktion lite väl tunn. Men det är ju en smaksak. Personligen föredrar jag lite rubustare byggen, ex. Tanglewoods lite finare modeller.

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag har en Furch sen några år och jag tröttnar inte på den
Den har skrivit många låtar åt mej
Kostade ca 13 kilo så köpet var förenat med en hel del ångest
men jag har inte ångrat mej
I somras tappade jag den så halsen slogs av - gick dock att sätta ihop igen
Har också spruckit i locket - men ljudet och den långa klangen  är kvar - ungefär som en riktigt god maltwhisky
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag var på 4sounds i Borås idag och lirade på en Furch
skönaste guran jag nånsin har lirat på utan tvekan
vilket ljud, jag höll på att pantsätta bilen för att få den

grät nästan när jag hängde tillbaks den  den låg runt 5000:-

Jo Furch är bra. Handbyggs i tjeckien i nån gammal väderkvarn. Väldigt prisvärda gitarrer, stort ljud, men lite "kallt" sound tycker jag. Dessutom är kroppens konstruktion lite väl tunn. Men det är ju en smaksak. Personligen föredrar jag lite rubustare byggen, ex. Tanglewoods lite finare modeller.

/Jon

Tanglewood gör bra gitarrer, men då pratar vi inte femtusen längre. De har visst någon budgetvariant runt två tusen, men annars får du ju lägga lite mer än vad Chroma tänkte.  :)

Men hur låter de akustiska Variaxerna när de inte är linade? Skulle ju vara kul om de lät lite småtrevligt även om man sitter i soffan och slöspelar och inte framför dator/förstärkare.

Låter bara skit.

Som resten av instrumentet också då dvs.
Iaf 300 som jag har testat grundligt.

vad gillar du inte? är det ljudet i sig eller? JAg tycker nog att det finns möjlighet att jobba med ljudet. JAg har iofs inte ägnat jättemycket tid åt den akustiska variante, typ bara i affären, men..?


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
själv spelar jag numera bara på dom två jag har :blink: en fruktansvärt bra Yamaha FG180 från -71 som överträffar det mesta jag spelat på...OK jag testade en Martin 0018 i London i våras men å andrasidan kostade den 52 loppor  <_< men allvarlig jag hade den inlämnad på Halkans i somras för lite intoneringstuff och sedan var det bara att spela på...snudd på elgitarrhals och 0,11 så är jag i mål och sedan har jag en Ovation legend också men gillar inte piezosoundet så jag mickar den också...och Hmike: inte för att jag kan skryta med det bästa soundet på akustisk gura men ibland får jag till det och det funkar för mina låtar... men idealet är två mickar...en circus 20 cm från hålet och en 30 cm från hålet längs med halsen på ett avstånd c:a 10 cm från greppbrädan och sedan en mix av det...brukar funka för mig iaf...

Allt gott/ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Washburn gör jäkligt nice ackeguror med stort ljud tycker jag. :)
Finns i alla prisklasser.
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Köp ingen begagnad Bjärton  :lol: :lol:




eller jo, av mig i så fall.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Och här kommer resultatet. *trumvirvel*

Det blev en Blueridge BR-343!


Den är visserligen ganska kristnare än vad jag själv är (korset, graal och treenigheten mellan banden), men snygg är den! Köpte den på Hellstone för 8900kr. Lite över vad jag hade tänkt mig, men jag fastnade för den som fan! Jag var runt på ett gäng ställen och testade vilt både billigare och dyrare guror, men ingen kom i närheten av denna. Tycker den är grymt lättspelad och behändig!

Eggis: Jag var ju inne och testade den där Variaxen (300)... men jag gillade den inte. Känndes inte rätt och "riktigt". Lät inte så roligt opluggad heller, blev lite besviken, sorry. :P