Är nyfiken på exakt hur du spelat in gitarrerna också
Tycker det låter så fint!
Riff o refräng o så:
Fyra dubbade gitarrer 100%v, 66%v, 66%h, 100%h. Jag brukar lägga två i mitten oxå, men den här gången är det "bara" fyra. Vänstergitarrerna har ett ljud, högergitarrerna ett annat; även om de är snarlika. En vanlig Ibanez RGnånting med originalmikar (stallmiken fsts).
Det lite snällare sproiiingggljudet i verserna och stick:
Två gitarrer 50%v och 50%h, samma ljud men inspelade med olika gitarrmikar; en halsmik och en i "äggläget" (alltså 4e-läget på 5lägesswitchen, mellan hals- och mittenmik). I sticket bara vänstergitarren.
Sologitarr i refrängen och solot:
Jag brukar dubba den med, 25%h och 25%v. Samma ljud.
Alla gitarrer liras genom min gamla numera hederliga POD 2.0. När man dubbar guror så tog jag tidigt till mig tipset "sänk alltid drive/gain/dist till HÄLFTEN av vad du tror".
Sen skickar jag alla guror till samma buss, där det skärs botten o EQas lite. Jag har oxå en mjukvaruchannelstrip där, Sonars "Vintage Channel", vilken är samma produkt (tror jag) som Kjaerhus Audio GAC-1. kompressor o mer EQ.
Tackar annars för god kritik, Pirateking. Refrängen är dubbad fem gånger, så jag tror inte jag lägger mer stämmor, men visst kan jag kika på volymen. Det är faktiskt (som jag skrev i förstaposten) svårt att veta hur mycket upp- eller ner sången ska.
Likadant kan jag kika på baskaggen. Tror det handlar om EQ om den ska ner, det är väl de höga baskaggeregistren du tycker är för höga?
YNOT

Tack för käckt tillrop. Ja fan, det har inte blivit så mycket sen i somras. Vet inte om man ska skylla på nåt, men "häcken full" kan ju vara ett försök till bortförklaring... Fast egentligen har jag alltid varit lågproduktiv förutom kanske ryckvis...
Kul att du gillar spåret oxå!
Nu får den smälta lite, sen kanske jag pillar till det och lägger den under "färdiga".
tjing