Kontrollrummet

djonas - Concrete Tablas

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
LÅTNAMN: Concrete Tablas
ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe
GENRE: Curry Metal
LÅTLÄNGD: 06:24
KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe
INSPELNINGSÅR: 2007/2008
FORMAT: mp3

Hej på er alla!
Gjorde nyss "klart" en låt som jag haft länge nu.
Hoppas ni gillar den. Kritisera gärna! :)
Mvh / djonas
« Senast ändrad: 19.02.2016, 14:00:49 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Detta är verkligen inte min grej men fy för faen vad grym du är på guran.....galet  ;)



Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mycket nice pryl det här... Missade ju indien när jag var där borta och svängde :), så en del intressanta grejer här kompositionsmässigt. Ser såna här indiska magdansöser och elefanter och grejer ;)
Ljudet på gitarren är också helt rätt
Helt jädrans underbart!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag lyssnar gärna till Freak Kitchen emellanåt när jag känner för lite gitarrsimulator. Detta är ju lite i samma skola på nåt sätt. Det jag saknar i din låt är ett lyriskt avsnitt som bryter av. I solot som börjar vid 246 till exempel skulle det passa bra med ett mer melodiskt avsnitt. Och kanske dessutom sola över lite ackordväxlingar än bara ett.

Vid 260?? Är det ett delay som gör glidningen så cool?

Siffrorna refererar till den inbyggda spelarens räkneverk.

Bra som vanligt.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou!

Har ju alltid hört till Djonas Fan-club och denna låt visar att det lönar sig. Personliga sound som genast känns igen!
Tror att jag har denna nerladdad från tidigare, gillar ditt arr och spelsätt, oerhört tajt och snyggt, ibland,   hmmmm...nästan för tajt! ;)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ja....Jonas du är en sjuhel%¤#¤s gitarrist...gillar ditt stuk och har gjort från första gången jag hörde dig  och du fortsätter på din currymetal....skulle ha åkt till Delhi förra året men kom lite andra grejer i vägen...man kanske inte hör just detta där men ändå för att insupa atmosfären...hur lång tid tar det att spela in och programmera denna låt? sjukt bra...kan som vanligt bara falla in  i hyllningskören  11/10  :rolleyes:

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaha ja..djonas..

Finns bara två ord att säga om detta - genialiskt och överjordiskt!

Å sen kan vi andra lägga ned.. :D

Närå,det gör vi inte - men detta var ruskigt imponerande.

Mvh
Micael


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Detta är verkligen inte min grej men fy för faen vad grym du är på guran.....galet  ;)


Tack för att du lyssnade ändå! :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com


W  O  R  S  H  I  P  .  .   .
:wub:
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Mycket nice pryl det här... Missade ju indien när jag var där borta och svängde :), så en del intressanta grejer här kompositionsmässigt. Ser såna här indiska magdansöser och elefanter och grejer ;)
Ljudet på gitarren är också helt rätt
Helt jädrans underbart!
Haha alltid skönt med associationer! :)
Gött att du gillar gitarrljudet. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jag lyssnar gärna till Freak Kitchen emellanåt när jag känner för lite gitarrsimulator. Detta är ju lite i samma skola på nåt sätt. Det jag saknar i din låt är ett lyriskt avsnitt som bryter av. I solot som börjar vid 246 till exempel skulle det passa bra med ett mer melodiskt avsnitt. Och kanske dessutom sola över lite ackordväxlingar än bara ett.

Vid 260?? Är det ett delay som gör glidningen så cool?

Siffrorna refererar till den inbyggda spelarens räkneverk.

Bra som vanligt.
Tack Wernborg!
Yes F K är helt klart en stor inspirationskälla. :)
Just i denna låten tänkte mer att jag skulle köra rak basgången och mer lägga ackorden med synten men det kanske blev lite väl mycket samma ackord.   :(
Vid 260, yes det är lite delay på gitarren där...roligt att du diggar det breaket. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Jag fattar fanimig inte hur Du bär Dig åt!!!  :blink: :)
Sitter och hoppar i stolen som vanligt när jag hör Dina grejor.
Har inget konstruktivt att säga, bara att det är super och att Du
är en supergitarrist. Grattis till ännu en kalasjobb, eller hur man nu skall uttrycka det.

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, fanken. gitarrsimulator är inte fel ord :-) låter nästan omänskligt tight! wow :)

Snygg glidning som sagt runt 260 där som wernborg sa.

jag saknar lite brötigt i mitten som smäller loss lite mer, men fanken, nu låter set som det gör o det är skitbra det också.

fantastiskt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Haha, grymt! Får inte ur mig någon vettigare kommentar.
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grymt sa curryn till grisen.  :P Nämen, lysande och skön dramatik i detta. Saknar ett sånt där melodiskt pianoparti, du vet som brukar  bryta av så där gott. Om man får önska...?  :) Annars kanon med koll på varenda 128-del.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jou!

Har ju alltid hört till Djonas Fan-club och denna låt visar att det lönar sig. Personliga sound som genast känns igen!
Tror att jag har denna nerladdad från tidigare, gillar ditt arr och spelsätt, oerhört tajt och snyggt, ibland,   hmmmm...nästan för tajt! ;)


h.   johan
Oj jag hinner inte riktigt med att kommentera känner jag.  :lol:


Tack Mahan!
Roligt att höra att du tycker det är lite orginellt sound. :)
Yes jag la upp denna som skiss för några månader sen...den har legat lite dold i mitt arkiv tills nu. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja....Jonas du är en sjuhel%¤#¤s gitarrist...gillar ditt stuk och har gjort från första gången jag hörde dig  och du fortsätter på din currymetal....skulle ha åkt till Delhi förra året men kom lite andra grejer i vägen...man kanske inte hör just detta där men ändå för att insupa atmosfären...hur lång tid tar det att spela in och programmera denna låt? sjukt bra...kan som vanligt bara falla in  i hyllningskören  11/10  :rolleyes:

Allt gott / karl
Tack så mkt karl! :D
Den här låten har lixom växt fram i omgångar...så det har tagit sin lilla tid att färdigställa låten...men varje del har dock gått fort när inspirationen har fallit på...grejen är ju den att jag ofta håller på med en sisådär 10-15 låtar parallellt vilket gör att det kan gå månader mellan att man pilla på en låt för man har mer feeling för en annan låt så länge. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jaha ja..djonas..

Finns bara två ord att säga om detta - genialiskt och överjordiskt!

Å sen kan vi andra lägga ned.. :D

Närå,det gör vi inte - men detta var ruskigt imponerande.

Mvh
Micael
Då säger jag oxå två ord - tack & jättetack! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jag fattar fanimig inte hur Du bär Dig åt!!!  :blink: :)
Sitter och hoppar i stolen som vanligt när jag hör Dina grejor.
Har inget konstruktivt att säga, bara att det är super och att Du
är en supergitarrist. Grattis till ännu en kalasjobb, eller hur man nu skall uttrycka det.

Nad
Tanx Nad!
Härligt att du hoppar och skuttar när du hör min musik...det gillar vi. ;)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Ja va fan ska man säga helt jävla otroligt bra som vanligt snyggt o tajt,,,,fattar inte var du får alla ideer ifrån  :rolleyes:


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Inte min bag, men snyggt spelat och framfört.

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


jay thomas

  • Gäst
Haha, grymt! Får inte ur mig någon vettigare kommentar.

Håller med föregående talare!!!!  :)
 
Namaste!



« Senast ändrad: 08.02.2008, 13:17:01 by jay thomas »


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Härligt från början till slut, men #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E# är fortfarande min favorit  ;)
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou!

Har ju alltid hört till Djonas Fan-club och denna låt visar att det lönar sig. Personliga sound som genast känns igen!
Tror att jag har denna nerladdad från tidigare, gillar ditt arr och spelsätt, oerhört tajt och snyggt, ibland,   hmmmm...nästan för tajt! ;)


h.   johan
Oj jag hinner inte riktigt med att kommentera känner jag.  :lol:


Tack Mahan!
Roligt att höra att du tycker det är lite orginellt sound. :)
Yes jag la upp denna som skiss för några månader sen...den har legat lite dold i mitt arkiv tills nu. :D
Mvh / djonas


Jou mannen, o titta in nåt tag när du åker förbi ..... ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Ja, detta gillas. Riktigt bra gitarrspel. Jag tror vi båda har många liknande idolposters på väggen om man säger så. En sak som slog mig med dina låtar är att dom är så pass händelserika att man inte hinner sakna sång, vilket är precis som det ska vara.

Tänkte höra om du lyssnat något på bandet Blotted Science? Annars tror jag att det skulle kunna vara något du skulle gilla, galet och helt underbart.


Rock on!


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Haha, en irriterande grej här på forumet är att när man klickar på trådens nästa sida för att läsa vidare så tystnar musikspelaren... Har gjort den missen flera gånger nu...

Jaja, det skulle ju inte handla om det.

Det här var PRECIS vad jag behövde just nu. Lite klockren vräktajt gitarronani över justa harmisar. Känns förhållandevis "rakt på" i mina öron, och jag drabbas av en befriande myskänsla.

Jag har märkt att jag tycker lite olika om din musik beroende på vilket humör / sinnesstämning jag är. Den här satt som en smäck just nu. Måbramusik rakt ner i magen.

Tack för det!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar liret mycket! Nu förstår jag vad andra menar då de säger att jag ska ändra nånting i nån av mina låtar eftersom det inte är riktigt tajt. Det är så här det ska låta!  :D :D :D

Jag gillar även oktavspelet du har på flera ställen - det ger en frisk fläkt.
Sen trodde jag för en stund att du var den Jonas som tidigare spelade i Stockholmsgruppen Änglagård, men den Jonas tror jag bor i Stockholm...

Jag kollade din profil på kontrollrummet och såg att du har länkar till låtar. Tyvärr fungerar inte länkarna alls för mig! Ska de fungera? Skulle nog vara bra om du namnger låtarna lite simplare.
Här är ett exempel som inte fungerade för mig:
http://jonasekestubbe.diinoweb.com/files/%23jh%27AV%27IAT%27O%23%20%20%23M%27ARIA%23%20%20%23T%27I%23%20%20%23H%27E%23.mp3
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


DåligtGehör

  • Gäst
Tycker mycket om det inledande envetna gitarriffet! Låtens fräckaste enskilda sak.

När den väl går igång kan jag relativt snabbt känna att det inte är det enskilda som sticker ut och fångar min uppmärksamhet. Det pågår en massa samtidiga saker och det ena avlöser det andra i ett högt och intensivt tempo. Nu är inte detta automatiskt något negativt. Istället är det den samlade kraften i helheten, intensiteten som byggs upp vilken jag dras med av. Lyssnar utan att söka ett fokus, se allt utan att fästa blicken på enskildheter som strömmar förbi och skapar intryck, för att snabbt lämna plats för något annat.

Inte förren där vid ca: 250 då gitarrsolot kommer upplever jag något tydligt stå i blickpunkten. Kompositionsmässigt känns det bra. Det blir förlösande vilket det kanske inte hade varit om det kommit in relativt snabbt.

Visst är det så att när jag lyssnar flera gånger mer kan identifiera enskildheter och starkare fokusera på dem, men det är inte styckets styrka för mig. Det är istället flödet, helheten.

Klart bra!

Älskar verkligen det där riffet!


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Ja attans du är verkligen bra på gitarr djonas svänger gött, gillar currystuket! B)


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
ja, fanken. gitarrsimulator är inte fel ord :-) låter nästan omänskligt tight! wow :)

Snygg glidning som sagt runt 260 där som wernborg sa.

jag saknar lite brötigt i mitten som smäller loss lite mer, men fanken, nu låter set som det gör o det är skitbra det också.

fantastiskt!

Tack Emu!
Menar du att du saknar mellanregister eller att du saknar nåt med en punch i mitten av låten?  :blink:
Mvh / djonas 
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Haha, grymt! Får inte ur mig någon vettigare kommentar.
Haha tack! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Grymt sa curryn till grisen.  :P Nämen, lysande och skön dramatik i detta. Saknar ett sånt där melodiskt pianoparti, du vet som brukar  bryta av så där gott. Om man får önska...?  :) Annars kanon med koll på varenda 128-del.
Hade velat se den gris som bara levde på curry. :)
Yes här finns inte mkt andningspauser...det blev inte så bara i den här låten.  B) Det kanske kommer i nästa låt hehe.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, fanken. gitarrsimulator är inte fel ord :-) låter nästan omänskligt tight! wow :)

Snygg glidning som sagt runt 260 där som wernborg sa.

jag saknar lite brötigt i mitten som smäller loss lite mer, men fanken, nu låter set som det gör o det är skitbra det också.

fantastiskt!

Tack Emu!
Menar du att du saknar mellanregister eller att du saknar nåt med en punch i mitten av låten?  :blink:
Mvh / djonas 

Nej, mixen saknar inte något :D  Jag tänkte lite mer på något sådär....tja, brötigt :rolleyes: som smäller igång i mitten, du vet sånt där kaosartat mums. som dränker normala låten lite, exploderar, för att sedan abrupt försvinna.

Men, som sagt, låten är kalas nu med :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja va fan ska man säga helt jävla otroligt bra som vanligt snyggt o tajt,,,,fattar inte var du får alla ideer ifrån  :rolleyes:
Tack zauron_87! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria