Forum > Demolåtar
CHROME: "Tomorrow" 020906
david.roennlund:
--- Citat från: Plinka skrivet 11.03.2008, 23:56:47 ---Obekväm? Njae- men glad oxå förstås! :lol:Hehe
--- Slut citat ---
Såklart du ska vara glad, det låter ju strålande :D
Emulator:
BUMP!
Denna låt har legat i träda i väntan på leadsång, men nu har vi fått hjälp av "Steve" från USA med lead och saxofon. Mixen är hans slask för att kolla "if this is in any direction that you wont puke hearing" eller hur han nu skrev =D
Tänkte lägga upp det i väntan på filerna som är på väg med CD, så att alla som ställt upp med körer inte tror att det var förgäves.
Så, gitarr, lite slammer och knackelibang, en amerikansk sångare och tillika saxofonist bjuds det på.
OBS! slaskmix som sagt, och körerna är inte med.
Några synpunkter hur det låter?
utkast med Lt Bob
Stolle:
Skön sång... tror jag. Lite svårt att avgöra när det inte är mixat ordentligt.
Det är tillräckligt bra sjungt för att jag blir sugen på att höra det ordentligt mixat.
Saxofon... ett instrument som jag har väldiga problem med stundtals. Ibland kan de låta
ljuvligt bra och ibland låter det verkligen förskräckligt. På mellanpartiet så kommer jag fram till
att det faktiskt fungerar men på outrot så blir det lite gubbvarning i mina öron.
Likaså var det nått som kändes lite tomt efter saxofonmellanspelet och det att sången skulle
komma tillbaks. Det blev en lucka där som kändes en aning omotiverad.
Ok... nu har jag dratt det negativa. Det är fortfarande en bra låt och en skön produktion.
Jag vill gärna höra denna ordentligt mixad med stor maffig kör och så. Kan bli väldigt bra.
Men han saxofonnissen på slutet... jag är skeptisk.
Emulator:
ah, perfekt! exakt den typ av feedback som behövs för att gå vidare :) tack!
Hoppas på filer snart. Få se hur det blir i slutet då...det ligger maffiga körer där och det kan ju ändra stämningen. sen är breaket knökfullt av massa misshandlade baklängesgitarrer också
;)
kul att det gillas so far, det mesta :)
freddy:
Jag tänkte på vissa ord, lite svengelska. :lol: Jävla amerikanos, dom har ju allt gratis.
Jag gillar sången på denna. Lite oslipad ibland, men inget som en liten nypa melodyne kan styra rätt och en stor dos kompressor kan behövas med, låter som han har lite halvtaskig mikrofonteknik, höga toner så backar han bak ut i farstun.
Innan du är klar med detta så kommer det nog ha fyllts ut där det känns lite tomt för tillfället, om jag känner dig rätt.
Detta är faktiskt min favoritlåt av dina låtar. Med kören och allt sen alltså, när alla bitar kommer på plats. Klockrent.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida