Kontrollrummet

My Angel in Heaven

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Hej tyck gärna till på denna låt: http://213.115.45.140:3001/hmp/Mih/MyAngelInHeaven_080123_2.mp3

Alla kommentarer på arr, inspelning, mix, sång, osv  är välkomna... (helst konstruktiv kritik)

Låtnamn: My angel In Heaven
Artist: Hobstructor
Text/Kompositör: Hobbe, co-written with Gibbe, based on a poem by Mizziza
Ev.medverkande: Patrik Lindbreg on vocals
Genre: Powerballad?
Tillerkningsår: 2007
Format: mp3
Status: skiss


MvH/Hb
« Senast ändrad: 08.02.2008, 17:41:02 by HMP »
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lägg gärna upp låten enligt kontrollrummets direktiv (klistrad tråd) så man har en playknapp att trycka på för att spela låten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
jag är ledsen, men jag hittar inte denna klistrade tråd... Har inte varit inne här på¨ett bra tag, så jag har glömt bort allt:)

Lade ju upp 2 låtar igårkväll, den andra låten har jag redan fått ett 10tal kommentarer på, så tydligen har jag inte gjort HELT fel:)

Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
comments nån??;)
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Okej HMP då kör vi då..
Inte så snyggt stereo förskjutna ackeguror i introt,det låter väldigt otajt - så även under de återkommande acke partierna..Lira om dom oxå,otajt gillas inte..Bra tryck i basen i denna..Lead sången surar både här och där.Kanske nog så mycket "skrik",spara lite på krutet så blir det effektfullare tycker jag..Bättre sound i virveln i denna.

Mycket kritik,dock konstruktiv så..Låten var ingen höjdare för mig,så arret lämnar jag utan kommentarer.

Mvh
Micael


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hej tyck gärna till på denna låt: http://213.115.45.140:3001/hmp/Mih/MyAngelInHeaven_080123_2.mp3

Alla kommentarer på arr, inspelning, mix, sång, osv  är välkomna... (helst konstruktiv kritik)

Komposition, arr & produktion samt alla instrument: Hobbe
Sång: Patrik Lindberg


MvH/Hb


Det vore bra om du kunde lägga upp den enligt vår mall :)
Citera
Låtnamn:
Artist:
Text/Kompositör:
Ev.medverkande:
Genre:
Tillerkningsår:
Format:
Status:


Hej

Såklart får du skriva mycket mer om låten...
/david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
medhåll får hmike här angående gitarrerna. lite 90-tals white lion o sånt typ ?

Sången surar rätt mycket på vissa toner upplever jag det som, kanske den ligger några toner för högt?

Skidrowvibbar? :)

Arret som sådant är helt ok! men, mixen gör det inte alls rättvisa. Bra ljus på de flesta ställen, men mixen känns lit spretig....ett tips akn vara att bränna en skiva med en liknande låt framför, och en bakom.  Eller, välj en låt och försök "planka" ljudet.

Rösten skulle nog hållas tillbaka på många ställen. du har grymt tryck i pipan, helt ärtt för genren, men om det är full gas hela tiden, så försvinner punchen från ärtsoppan vid refrängerna :)

Nu kändes låten som den tog lite olika vändningar och riktningar hela tiden, någon slags refräng med fläskigt gitarrljud som dränkte sången gjorde helhetsintrycket diffust.


Med rätt mix tror jag att den kommer lyfta skitmycket.


Ett hett tips frö fler kommentarer är att kommentera andras :D Där ser du också hur trådhuvudet skall se ut.


tjohopp !


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Sååå, nu har jag uppdaterat headern...

sorry, har inte hängt här på ett bra tag, så jag har itne kunnat kommentera på andras låtar och hade glömt bort praxisen.
Men jag var väldigt aktiv för nåt år sen... Tyckte det var jättekul att lyssna på låtar, samt mobba Florian..:D

Tackar återigen för era kommentarer, konstruktiv kritik är det bästa man kan få..
Jag är lite väl lat när det kommer till inspelning, så jag orkar aldrig lägga om gitarrer och så, utan kör på med slaskgitarrerna.. Men nu fick man äta upp det:)



Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Arret tycker jag är bra. Det påminner mig om en grupp som hette "Tai Phong". Sångaren i Tai Phong hade också bra tryck i pipan men gick lite "over the edge", då han tog i. Rösten klarade inte riktigt det.

Jag tycker det är roligt med olika delar i låten, som har olika karaktärer. Jag gillar inte att rösten sjunger falskt på sina håll men jag köper det ändå...  ^_^
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
tack för alla kommentarer.. riktigt bra med konstruktiv kritik o nu vet jag vad jag ska jobba på inför nästa version.

Jag håller vekrligen med er på vissa punkter, så det var skönt att få dem bekräftade nu åxå :)

Tack..
Tar Gärna emot fler ideér, kritik och förslag på förbättring
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad tsmalmbe

Först ultrastereo med ojämna gitarrer. Vassa och hårda, och äter upp allt register för sången. Senare så blir de mittiallt mono, och drarotrevligt stereobilden till mono. Mellanregister låter det om detta i varje fall. Påminner om bootleg-inspelningar från publiken. Gruvligt dist-sound utan botten, närmast som en cirkel/motorsåg. Väldig mellanregisterspuckel över alltihop.

Väldigt många bra saker, varav en del inte alls passar ihop, men som separate grejer lovande. Låten behöver lite mer arrangemang. Mixen borde planeras helt om, från instrumentering, till sound till ljudbild. Och sen mixas med eftertanke. Nylonen sitter bredvid mig med vokalisten. Trummorna spelas av grannen bakom betongvägg. Gitarrerna spelas på balkongen hos grannhuset och stråkarna kommer från min klockradio.

Soundet på sången gillar jag.

Jag hör väldig potential till en riktig typenlig 80-tals ballad, men nu faller den kort i alla avseenden.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.