Kontrollrummet

Kritik mot moderatorerna och deras agerande

gäst · 71 · 17422

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Man kan också se det så här:
Eftersom forumet drivs på ideell basis och erbjuds gratis åt alla som vill delta, trots att det kostar pengar att driva, så är vi i princip gäster hemma hos de som driver det hela. Det innebär att vi får rätta oss efter de regler som ägarna sätter upp.
Befogad kritik ska man naturligtvis aldrig hålla inne med, men tänk samtidigt på att moderatorerna är helt vanliga privatpersoner som inte tjänar ett dugg på att försöka hålla ordning här, så deras insats är både större och svårare än många kanske förstår - och de förtjänar därför all respekt för sitt jobb med att starta och att underhålla forumet.

Claes, dina ord är som vacker musik. Tumme upp!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Man kan också se det så här:
Eftersom forumet drivs på ideell basis och erbjuds gratis åt alla som vill delta, trots att det kostar pengar att driva, så är vi i princip gäster hemma hos de som driver det hela. Det innebär att vi får rätta oss efter de regler som ägarna sätter upp.
Befogad kritik ska man naturligtvis aldrig hålla inne med, men tänk samtidigt på att moderatorerna är helt vanliga privatpersoner som inte tjänar ett dugg på att försöka hålla ordning här, så deras insats är både större och svårare än många kanske förstår - och de förtjänar därför all respekt för sitt jobb med att starta och att underhålla forumet.
Håller helt med.
Blir man hembjuden på middag till någon så är det rätt dålig stil att börja gnälla över att vinet smakar piss o att maten banne mig kunde varit något annat än det som serveras.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Håller helt med.
Blir man hembjuden på middag till någon så är det rätt dålig stil att börja gnälla över att vinet smakar piss o att maten banne mig kunde varit något annat än det som serveras.
Hahaha  :lol:. Exakt!
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Reglerna finns endast för att garantera allas trivsel.

Så värst inskränkt politik gentemot utvecklingsförslag har inte drivits.

Eller har nån tolkat det på annat sätt? Speak up, håll inte inne.

Angående moderering: ta gärna kontakt via pm, jag lyssnar gärna på ärlig odiplomatisk kritik, men privat av hygienskäl.


Jag vill kommentera detta med inskränkt politik mot utvecklingsförslag:

Jag blev inbjuden till det första testforumet..musikskaparna? Sedan reggade jag väl som nummer fem på kontrollrummet och va med och tokpostade och testade och tyckte en massa.

Min kommentar till det hela var att vi lusrs tyckte en massa saker, och tsalmbe fixade. En snabbare och mer tillmötesgående förändringsvilja har jag väl aldrig stött på!

jag tycker det är lovvärt av skaparna av detta forumt att serva oss med möjligheten att förnöta vår ungdom :rolleyes: på ett forum med likasinnade.

Om någon moderator är tvär eller svarar lite surt någon gång kan man kanske ta upp det via PM eller ibland helt ignorera? vi är alla människor, och likväl som jag skriver en suring nån gång kan ju andra göra det. Visserligen ställs det aningen högre krav på en person som kan låsa trådar, eller moderera inlägg...

Låt oss ha trevliga och intressanta diskussioner som vi brukar...att lära och att lära ut, det är ju vad forumet går ut på! Ok..lite off-topic-dravel då och då, men det viktiga är ju att vi har trevligt!


Tror jag sa vad jag ville ha sagt...tack igen för ett trevligt forum!


PS. Alla som känner sig träffade att de skriver lite tvära inlägg, admin eller user, kan väl kanske testa en trevligare ton :-)


Ska skriva klart lite extremt skojiga förstudiepapper på jobbet.....posta på!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lilleman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Florian... Du är så hopplöst tråkig och ointressant att läsa och lyssna till...  -_-
Du har ända sen du började hänga på Studio.forum.se med din histroniska personlighet rosat dej själv och spytt galla på andra...
Min personliga uppfattning är att dom flesta forum klarar sej mycket bra utan sådana personer och jag är jävligt trött på att se din skit...  :wacko:
Du kör ju huvet i väggen hela tiden och lär dej inget...  :rolleyes:

Edit: Det var ju synd att detta skulle bli min entre på Kontrollrummet, men jag kunde f-n inte hålla käft... Jag blir så jäl-a trött på'n... :wacko:
« Senast ändrad: 17.03.2007, 23:35:19 by Lilleman »



Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Florian... Du är så hopplöst tråkig och ointressant att läsa och lyssna till...  -_-
Du har ända sen du började hänga på Studio.forum.se med din histroniska personlighet rosat dej själv och spytt galla på andra...
Min personliga uppfattning är att dom flesta forum klarar sej mycket bra utan sådana personer och jag är jävligt trött på att se din skit...  :wacko:
Du kör ju huvet i väggen hela tiden och lär dej inget...  :rolleyes:

Edit: Det var ju synd att detta skulle bli min entre på Kontrollrummet, men jag kunde f-n inte hålla käft... Jag blir så jäl-a trött på'n... :wacko:


håller med lilleman ..
florian passar det inte dra åt helvete
o nu var jag ändå snäll ..
blir så förbanat trött på gubbar som inte kan få ut sin negativa enrgi på ett konstruktivt sätt utan måste göra livet surt för de som kommer i sin väg.
vist om du skulle vara konstruktiv o inte tjata massa skit ..
har sett två bra inlägg av dig 20 dåliga o jag har inte ens letat..

nu räcker det fanimej .grabben

« Senast ändrad: 17.03.2007, 23:40:05 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Okej pojkar, nu lugnar vi oss med personangreppen va?

sorry .....skrapar med foten i backen ..........men hAN SLOG FÖRST... :D :D

VISST NU LIRAR VI MUSIK
att leva är att dö


Utloggad Lilleman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Okej pojkar, nu lugnar vi oss med personangreppen va?
Jag ber om ursäkt till moderator, men om någon hade tagit tag i Florians personliga påhopp i tidernas begynnelse så hade han aldrig varit här...   :blink:


Florian le Sage

  • Gäst
Florian... Du är så hopplöst tråkig och ointressant att läsa och lyssna till...  -_-
Du har ända sen du började hänga på Studio.forum.se med din histroniska personlighet rosat dej själv och spytt galla på andra...
Min personliga uppfattning är att dom flesta forum klarar sej mycket bra utan sådana personer och jag är jävligt trött på att se din skit...  :wacko:
Du kör ju huvet i väggen hela tiden och lär dej inget...  :rolleyes:

Edit: Det var ju synd att detta skulle bli min entre på Kontrollrummet, men jag kunde f-n inte hålla käft... Jag blir så jäl-a trött på'n... :wacko:



Lilleman, kan du vara snäll och dra åt helvete eller enbart hålla käften, du är ju schizofren!
Du skriver personliga pm till mig om ditt och datt men smutskastar mig bakom ryggen på detta vis, som tur är så vet både jag och ett gänga normala forummedlemmar att dina ord är pure bullshit, att du dessutom gör entré på detta vis i kontrollrummet bevisar din talang!

Fattar ännu mindre hur moderatorteamet låter sånt här passera, jag har ju inte varit inne på ett par dagar och vips får man läsa sånt här, beklämmande och rent förkastligt, du om någon borde portas, det du just gjort här är åtalbart i verkliga livet...jag pysslar inte med personliga påhopp, läs din egen text och se dig själv i spegeln och säg ärligt att du är frisk... :wacko:

Ynot, är du full eller, du och jag har väl inget otalt, varför faller du till föga för en sån där pajas?

Trodde jag skulle slippa svara mer i denna tråd, låt detta bero och stå emellan mig och de moderatorer jag dryftade vissa frågor med, oavsett om de var överdrivna eller ej!

Till er andra trevliga säger jag bara, keep the good spirit up, strunta i fadäserna, dom får stå för mig!

 B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

ja..eller nä..eller. men? alltså. vad är detta?

Varför måste det till såna här trådar? fan så trist...

nej, mer whisky nu.


Skål allihop!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Nu har jag inte läst alla inlägg. Men jag tycker det liknar mobning. Och då ställer jag mig på Florians sida. Alla är vi fan olika. Respekt (Ja det gäller även dig, Florian). Vi är alla här för att vi har intresse av musik. Puckon som Löken som förförde halva gammla forumet att prata politik  förtjänar inte respekt. Men Florian gör det. Han har lagt upp låtar, visat sitt studiobygge etc och är en i familjen. Med all respekt för er alla likasinade!
Max 300; tecken återstår


Utloggad Lilleman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Florian... Du är så hopplöst tråkig och ointressant att läsa och lyssna till...  -_-
Du har ända sen du började hänga på Studio.forum.se med din histroniska personlighet rosat dej själv och spytt galla på andra...
Min personliga uppfattning är att dom flesta forum klarar sej mycket bra utan sådana personer och jag är jävligt trött på att se din skit...  :wacko:
Du kör ju huvet i väggen hela tiden och lär dej inget...  :rolleyes:

Edit: Det var ju synd att detta skulle bli min entre på Kontrollrummet, men jag kunde f-n inte hålla käft... Jag blir så jäl-a trött på'n... :wacko:



Lilleman, kan du vara snäll och dra åt helvete eller enbart hålla käften, du är ju schizofren!
Du skriver personliga pm till mig om ditt och datt men smutskastar mig bakom ryggen på detta vis, som tur är så vet både jag och ett gänga normala forummedlemmar att dina ord är pure bullshit, att du dessutom gör entré på detta vis i kontrollrummet bevisar din talang!

Fattar ännu mindre hur moderatorteamet låter sånt här passera, jag har ju inte varit inne på ett par dagar och vips får man läsa sånt här, beklämmande och rent förkastligt, du om någon borde portas, det du just gjort här är åtalbart i verkliga livet...jag pysslar inte med personliga påhopp, läs din egen text och se dig själv i spegeln och säg ärligt att du är frisk... :wacko:

Ynot, är du full eller, du och jag har väl inget otalt, varför faller du till föga för en sån där pajas?

Trodde jag skulle slippa svara mer i denna tråd, låt detta bero och stå emellan mig och de moderatorer jag dryftade vissa frågor med, oavsett om de var överdrivna eller ej!

Till er andra trevliga säger jag bara, keep the good spirit up, strunta i fadäserna, dom får stå för mig!

 B)

Jag har inte skrivit ett enda PM till dej på detta forum... Bara så det är klart...
Jag låter resten av forumet bedöma mitt inlägg...  :rolleyes:


Florian le Sage

  • Gäst
Nu har jag inte läst alla inlägg. Men jag tycker det liknar mobning. Och då ställer jag mig på Florians sida. Alla är vi fan olika. Respekt (Ja det gäller även dig, Florian). Vi är alla här för att vi har intresse av musik. Puckon som Löken som förförde halva gammla forumet att prata politik  förtjänar inte respekt. Men Florian gör det. Han har lagt upp låtar, visat sitt studiobygge etc och är en i familjen. Med all respekt för er alla likasinade!

Du och ett flertal till ger mig åter förtroendet tillbaka, synd bara att alla inte vågar träda fram offentligt, via pm får jag stöd och här du Dede, bra talat och nu kör vi på med konstruktiva vibbar!

 :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Florian... Du är så hopplöst tråkig och ointressant att läsa och lyssna till...  -_-
Du har ända sen du började hänga på Studio.forum.se med din histroniska personlighet rosat dej själv och spytt galla på andra...
Min personliga uppfattning är att dom flesta forum klarar sej mycket bra utan sådana personer och jag är jävligt trött på att se din skit...  :wacko:
Du kör ju huvet i väggen hela tiden och lär dej inget...  :rolleyes:

Edit: Det var ju synd att detta skulle bli min entre på Kontrollrummet, men jag kunde f-n inte hålla käft... Jag blir så jäl-a trött på'n... :wacko:


 hel florian ... vi har inget otalt men snälla van fan du får väll sansa dig lite i dina på hopp o detta är inget .....jag tycker som dom andra ...har läst massa svar från dig som är rena påhopp och jag gillar det inte inte alls.
 vet att du har kunskap o kör hårt men låt oss få ta del av det du kan .. inte en heroisk don Quijote... tycker det är en väldigt bra grej somgjorts av de som drog igång detta ställe...
fan bygg på ditt sköna kontrollrum  posta bilder o låt dig bli omtyckt .....


tony



Lilleman, kan du vara snäll och dra åt helvete eller enbart hålla käften, du är ju schizofren!
Du skriver personliga pm till mig om ditt och datt men smutskastar mig bakom ryggen på detta vis, som tur är så vet både jag och ett gänga normala forummedlemmar att dina ord är pure bullshit, att du dessutom gör entré på detta vis i kontrollrummet bevisar din talang!

Fattar ännu mindre hur moderatorteamet låter sånt här passera, jag har ju inte varit inne på ett par dagar och vips får man läsa sånt här, beklämmande och rent förkastligt, du om någon borde portas, det du just gjort här är åtalbart i verkliga livet...jag pysslar inte med personliga påhopp, läs din egen text och se dig själv i spegeln och säg ärligt att du är frisk... :wacko:

Ynot, är du full eller, du och jag har väl inget otalt, varför faller du till föga för en sån där pajas?

Trodde jag skulle slippa svara mer i denna tråd, låt detta bero och stå emellan mig och de moderatorer jag dryftade vissa frågor med, oavsett om de var överdrivna eller ej!

Till er andra trevliga säger jag bara, keep the good spirit up, strunta i fadäserna, dom får stå för mig!

 B)

 hel florian ... vi har inget otalt men snälla van fan du får väll sansa dig lite i dina på hopp o detta är inget .....jag tycker som dom andra ...har läst massa svar från dig som är rena påhopp och jag gillar det inte inte alls.
 vet att du har kunskap o kör hårt men låt oss få ta del av det du kan .. inte en heroisk don Quijote... tycker det är en väldigt bra grej som gjorts av de som drog igång detta ställe...
fan bygg på ditt sköna kontrollrum  posta bilder o låt dig bli omtyckt  för din kunskap ..... det är du värd


tony
« Senast ändrad: 18.03.2007, 00:33:19 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad Lilleman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Nu har jag inte läst alla inlägg. Men jag tycker det liknar mobning. Och då ställer jag mig på Florians sida. Alla är vi fan olika. Respekt (Ja det gäller även dig, Florian). Vi är alla här för att vi har intresse av musik. Puckon som Löken som förförde halva gammla forumet att prata politik  förtjänar inte respekt. Men Florian gör det. Han har lagt upp låtar, visat sitt studiobygge etc och är en i familjen. Med all respekt för er alla likasinade!
Är det någon som har försvarat Florian på det gamla forumet är det nog jag...  :rolleyes:
Det är bara att läsa...
Florians sätt att "vinna" är att trötta ut sin motståndare... Han förlorar alltid i sak... :rolleyes:
Om man inte kan läsa Florian som person som moderator så tycker jag det mest är sorgligt...
 
 


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Snälla, snälla goa människor, tänk på hur ni uttrycker er. Man kan få fram sin poäng utan personliga påhopp. Man kan till och med göra personliga påhopp utan att andra ska behöva läsa eländet, då via PM.

Tar ingens sida, det finns ingen sida att ta. Människor är helt enkelt olika, lär er hantera det!
blargh


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
häller med dig fidden den där ynot har nog inte haft en bra dag i da
han är nog trött o skall lägga sig
att leva är att dö



Utloggad Lilleman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Varför har jag fått ett karma på -2, och vem har gett mej det?  :rolleyes:


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
konstruktiva vibbar!
 :)

Jepp, Du kan ju gå in och såga mina och Bengans låtar t.ex
 :lol:
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
konstruktiva vibbar!
 :)

Jepp, Du kan ju gå in och såga mina och Bengans låtar t.ex
 :lol:

hehe visst man är ju charge so to speek...
 fan liver leker kurragömma ofta o när man räknat till hundra är man död   ... :( :( :( :D
att leva är att dö


Florian le Sage

  • Gäst

Utloggad Lilleman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Varför har jag fått ett karma på -2, och vem har gett mej det?  :rolleyes:

Nu har jag ett karma på +/-0 vem ha ändrat det och varför...?


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan vi sitter alla kvar i sandlådan lite till mans ........... ingen dalai lama här inte... men många små pojkar med spaden som luftgittar o en massa kunskap ...puss på er... ynot
att leva är att dö


Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil
fan vi sitter alla kvar i sandlådan lite till mans ........... ingen dalai lama här inte... men många små pojkar med spaden som luftgittar o en massa kunskap ...puss på er... ynot

Rör inte mina hinkar bara så blir jag glad! :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
 :D

tydligen inte   syns ju på din avatar
att leva är att dö



Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Ett litet "aja-baja" finger till Lilleman, ynot och Florian här för att ni alla tre gått över gränsen för en
vettig diskussion utan personliga påhopp. Vill ni be nån dra åt helvete eller dylikt får ni sköta det via pm.

Denna tråd handlar om kritik mot moderatorerna och då ska vi hålla oss till det.

Som redan framkommit i tråden, nu hoppas ja vi kan gräva ner stridsyxan och köra lika
intensivt på diskussioner som handlar om det som Kontrollrummet är till för, nämligen musik.

- Peace -


Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
Ett litet "aja-baja" finger till Lilleman, ynot och Florian här för att ni alla tre gått över gränsen för en
vettig diskussion utan personliga påhopp. Vill ni be nån dra åt helvete eller dylikt får ni sköta det via pm.

Denna tråd handlar om kritik mot moderatorerna och då ska vi hålla oss till det.

Som redan framkommit i tråden, nu hoppas ja vi kan gräva ner stridsyxan och köra lika
intensivt på diskussioner som handlar om det som Kontrollrummet är till för, nämligen musik.

- Peace -


Kanske dags att låsa tråden?
Ser inte att detta kan bli kreativt för forumet.


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
Låter fint de... Häng med mig vettja... åker till Montevideo och Buenos Aires på måndag... såg att det är 27 grader varmt där..fonka fint -_- ;) fast... det kanske behövs lite svalare temperaturer här... Löv jo, boys!!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com


 ingen räk reklam eller så men lite freds pipa kanske :D
« Senast ändrad: 18.03.2007, 01:20:31 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
precis!
kanske behövs en ny kategori: gnäll och annat drabbel... den kan ju ligga därnere bredvid off-topic och inte heller ge utslag på antal postningar för inte ger det i alla fall mig något att läsa detta. Så please ta bort en från mig :)

och eftersom jag inte sagt det innan så gör jag det nu...

tycker denna siten är ett väldans bra initiativ och tummen upp för de som hanterar den!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Låter fint de... Häng med mig vettja... åker till Montevideo och Buenos Aires på måndag... såg att det är 27 grader varmt där..fonka fint -_- ;) fast... det kanske behövs lite svalare temperaturer här... Löv jo, boys!!
Jag hänger med....är en jävel på nyckelharpa.......säg att du fått en sjukskrivning! :P
Max 300; tecken återstår