Kontrollrummet

Kritik mot moderatorerna och deras agerande

gäst · 71 · 17419

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst
Jag gillar inte att man låser en tråd och tar illa upp bara för att jag skojade till det lite=Karmaomröstningen, det fattar ni väl och det vet ju alla som deltagit vad rubriceringen ursprungligen gällde, att jag sedan ändrar detta är ju tänkt som en självironisk stollighet uppenbart i roande syfte, men där fick man ingen chans att svara längre...

Liksaå tycker jag det känns lite löjligt när ni plötsligt godtar en viss medlems inlägg där han ber alla som inte svarar som han vill i sin tråd att fara åt helvete, detta får tydligen passera och plockas t.o.m. bort för syns skull av tsmalmbe (fast tråden är kvar i CENSURERAT skick), jag måste bara få protestera å det högljuddaste åt er superamatörmässiga godtycklighet!

Byt regering nu*

Annars är det som sagt jättetrevligt här (tjat tjat) men dom här grejerna får ni fan sluta upp med!

 -_-


Utloggad tsmalmbe

Liksaå tycker jag det känns lite löjligt när ni plötsligt godtar en viss medlems inlägg där han ber alla som inte svarar som han vill i sin tråd att fara åt helvete, detta får tydligen passera och plockas t.o.m. bort för syns skull av tsmalmbe (fast tråden är kvar i CENSURERAT skick), jag måste bara få protestera å det högljuddaste åt er superamatörmässiga godtycklighet!

Att plötsligt godta är givetvis helt fel tolkning. Jag citerar våra regler:

"Kontrollrummet modererar bort allt skräp, onödiga kommentarer och inlägg som inte håller sig till reglerna utan förvarning"

Då "diskussionen kring objektet (*" gått så långt att annonsören känner sig tvingad att ta till fula ord träder ovanstående regel omedelbart i kraft. ALLA onödiga kommentarer togs bort, oberoende av vem som skrivit dem. Tråden är inte censurerad, eftersom det är an försäljningsannons. Skulle den vara censurerad, skulle försäljningsannonsens innehåll vara ändrat. Nu är så inte fallet.

(* "diskussionen kring objektet" är också definierad i reglerna.

OBS! Denna sak kan behandlas vidare om nån så vill - i en separat tråd. Detta är inte rätt tråd för det. Fortsätter diskussionen DELAR jag tråden, och låter diskussionen gå vidare.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Florian le Sage

  • Gäst
OK, om jag förstår det hela rätt så handlar det alltså på detta forum om att man är tvingad om man tar till med fult/ohyfsat språkbruk rätt och slätt!
(det är ju precis det du säger i ovanstående inlägg)

Intressant, då kan vi ju alla fara ut i diverse haranger som kan vara alltifrån nedsättande till opassande icke rumsrena personliga pikar, och vips städar ni undan det, underbart enkelt, bra!

Alltid någon annans fel liksom... :wacko:





Utloggad tsmalmbe

Vi talar nu endast om reglerna för köpes/säljes avdelningen.

Florian, ids inte bevisa att du inte gör nån backgroundresearch (=läser det som skrivs, regler som ett exempel) förrän du skriver svar.

edit: och för att göra det klart, ja på detta forum är man TVINGAD att följa reglerna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Florian le Sage

  • Gäst
Näe nu går du för långt alltså...va fan är det du påstår egentligen "inte läser det som skrivs", och varför slingrar du dig på detta vis hela tiden när man ställer saker på sin spets?
Det är just för att jag läser som jag skriver och ifrågasätter, annars skulle det liksom inte vara någon större vits eller hur, stå för dina egna ord istället...det är ju fan att det skall behöva gå så här långt när allt är så jävla enkelt, var konsekvent och hitta inte på en massa skitsnack hela tiden då jag hittar felaktigheter i (oftast) ditt handhavande, det är väl klart att man skall följa reglerna, men hur tolkar och dirver du dom, det är frågan... :wacko:


Florian le Sage

  • Gäst
Kom ihåg att jag är den som driver saker till sin spets (för ingen annan vågar öppet kritisera som jag,tråkigt nog...),då jag tycker något är fel, sen om det är så jävla viktigt eller ej det kan ju diskuteras men eftersom det dock handlar om regler och i ovanstående fall ett språkbruk som man blir avstängd för på andra forum så tvivlar jag lite på ditt omdöme tsmalmbe, det är inget personligt utan rena reflektioner, att bara plocka bort det osv för att rensa...???...

Slår vad om att du är skitsugen på att kicka mig härifrån pga av min kritik!
Förklara detta på ett bättre sätt för de andra i så fall och motivera varför vissa får säga vad dom vill-hur dom vill...
 ;)


Utloggad tsmalmbe

Slår vad om att du är skitsugen på att kicka mig härifrån pga av min kritik!

Du skulle bara veta!

(hur fel du har)

Men det är ok. Och det är OK att kritisera. Men jag vill att den som kritiserar har sin bakgrundsfakta korrekt. Jag tycker det är rättvisare så mot alla.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Ähh Florian...Sluta nu tjaffsa sådant.

Vi är inte här för att besserwissra, vi är här för att prata musik.
Karma eller no karma spelar ingen roll. Följ bara reglerna som är till för allas trevnad. Jag har inte sett många trådar där du bidrar med kunskap, däremot har jag sett många trådar med onödigt gnabb från din sida.
« Senast ändrad: 14.03.2007, 22:20:27 by Zyan »


Florian le Sage

  • Gäst
Ähh Florian...Sluta nu tjaffsa sådant.

Vi är inte här för att besserwissra, vi är här för att prata musik.
Karma eller no karma spelar ingen roll. Följ bara reglerna som är till för allas trevnad. Jag har inte sett många trådar där du bidrar med kunskap, däremot har jag sett många trådar med onödigt gnabb från din sida.

Du kanske borde tjacka glasögon då stolle!
Tänk på vad du säger innan du häver ur dig sådana här dumheter, finns väl ett sätt för dig att läsa alla mina över 200 inlägg här så du själv ser hur dum du framstår, du däremot har inte mycket att komma med i denna djungel...sorry men du bad om det!
 :P


Florian le Sage

  • Gäst
Slår vad om att du är skitsugen på att kicka mig härifrån pga av min kritik!

Du skulle bara veta!

(hur fel du har)

Men det är ok. Och det är OK att kritisera. Men jag vill att den som kritiserar har sin bakgrundsfakta korrekt. Jag tycker det är rättvisare så mot alla.


Just precis, och du fortsätter att slingra dig istället för att svara på min sakliga kritik, läääs innantill och begrunda, snälla du!
Over and out*


Utloggad tsmalmbe

Just precis, och du fortsätter att slingra dig istället för att svara på min sakliga kritik, läääs innantill och begrunda, snälla du!

Jag tycker jag besvarade din kritik, och motiverade varför jag gjoprde som jag gjorde i tråden vi talar om. Det betyder väl inte automatiskt att vi måste vara av samma åsikt om slutresultatet? Det är viktigt att inse att slutresultatet i en tvist kan vara det att båda är av olika åsikt. Och det är inget illa med det.

Jag delar på den här tråden så kan vi ju fortsätta diskussionen, om du känner för det.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Ähh Florian...Sluta nu tjaffsa sådant.

Vi är inte här för att besserwissra, vi är här för att prata musik.
Karma eller no karma spelar ingen roll. Följ bara reglerna som är till för allas trevnad. Jag har inte sett många trådar där du bidrar med kunskap, däremot har jag sett många trådar med onödigt gnabb från din sida.

Du kanske borde tjacka glasögon då stolle!
Tänk på vad du säger innan du häver ur dig sådana här dumheter, finns väl ett sätt för dig att läsa alla mina över 200 inlägg här så du själv ser hur dum du framstår, du däremot har inte mycket att komma med i denna djungel...sorry men du bad om det!
 :P

Det du säger saknar substans. Förkastas.


Utloggad tsmalmbe

Kom ihåg att jag är den som driver saker till sin spets (för ingen annan vågar öppet kritisera som jag,tråkigt nog...),då jag tycker något är fel, sen om det är så jävla viktigt eller ej det kan ju diskuteras

Jag har hittils inte på något sätt velat diskutera eller påpeka att din kritik inte skulle få existera. Jag har besvarat kritiken. Det betyder inte att jag automatiskt skulle foga mig efter kritiken. Men nog besvarat den, sakligt varenda en gång tycker jag.

men eftersom det dock handlar om regler och i ovanstående fall ett språkbruk som man blir avstängd för på andra forum så tvivlar jag lite på ditt omdöme tsmalmbe, det är inget personligt utan rena reflektioner, att bara plocka bort det osv för att rensa...???...

Du behöver inte tvivla på mitt omdöme. Men det har du ju tyvärr bara mitt ord på, och jag verkar inte kunna övertyga dig. Det är synd. Det handlade inte om språkbruk, utan om inlägg som var mot reglerna. Reglerna säger att köpes/säljes-tråderna inte skall svämmas av "allmänt pladder". Nu har jag inte drivit detta till spetsen i alla köpes/säljes-trådar, men då skribenten uttryckligen önskar att tråden skall få vara ifred, har jag inget annat val än att följa de regler jag har satt upp.

Om det är just den regeln du vill ifrågasätta, då måste du komma med ett konkret förbättringsförslag. Som det är nu, tycker jag det är viktigt att respektera köpes/säljes annonserna.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Jag har inte stenkoll på vad detta handlar om men... Florian... jag vet att du gillar att gå igång på sånt här ;) men jag upplever det lite som att du tolkar in det värsta tänkbara i tsmalmbes inlägg, vad han än skriver. Leder liksom ingen vart.


Du kanske borde tjacka glasögon då stolle!

Blanda inte in mig i detta!!

;)

:D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jaha jag läste först moderaterna istället för moderatorerna och tänkte att det här lockar nog hit Löken.
Nåväl karma på er alla!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Jaha jag läste först moderaterna istället för moderatorerna och tänkte att det här lockar nog hit Löken.
Nåväl karma på er alla!  :D
Nej för helvete, vad du skräms.  :P
Max 300; tecken återstår


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Du kanske borde tjacka glasögon då stolle!

Blanda inte in mig i detta!!

;)
Brilliant!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Är det inte konstigt Florian att innan du kom så klagade ingen och
det var god anda i forumet. Förslag angående forumet diskuterades igenom och
tsmalmbe vidtog nödvändiga åtgärder för att gå medlemmarna till mötes
snabbare än folk hann blinka. Men nu på sistone har det plötsligt blivit ett
jäkla liv här, och allt detta sedan Du började härja runt.

Eftersom du inte gjort ett dyft för detta forum skall du ej heller tro att du kan
styra och stämma hur du vill, och därtill bruka munnen utan minsta eftertanke.
Dina önskemål och åsikter tas emot på exakt samma sätt som alla andras!

Du har vid flera tillfällen kallat mig löjlig, omogen m.m. men hur barnsligt är det
inte att gå å ändra svarsalternativen i en omröstning efter att över 50 medlemmar
röstat??? Och dessutom till något som är väldigt provocerande. Skärpning!!!

Att du dessutom använder attack som försvar gör dig ej heller till
en person som är speciellt tillmötesgående eller villig till en saklig diskussion
utan provocerande.


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
Herr tsmalmbe och Florian (och alla ni andra för den delen).

Lite intressant tråd faktiskt. Men ni använder lite stora ord ibland...

För det första tycker jag Florians omdöpning av vad omröstningen gick ut på var lysande roligt! Men det betyder inte att jag går med på det, av den enkla anledningen att alla kanske inte gillar samma sjuka humor. Och, framför allt, därför att någon som inte har varit med från början av den tråden och diskuterat för och emot, och sedan läser den i efterhand, kan få väldigt konstig uppfattning av vad den handlade om. Man kan alltså uppfatta den som direkt förolämpande i efterhand. Men som sagt, jag tyckte det var sjuk humor, innan jag hade tänkt igenom det hela från en annan synvinkel. Det är ett helsike att förmedla ironi och sarkasm i skriven text.

I det fallet att det var en köpesannons, så är jag helt inne på att man skall hålla det fritt från spekulationer och bara handla prylar. Det är inte avdelningen för goda råd eller alternativa tekniker. Men när jag läste svaren fram tills dess att tsmalmbe gled in och försökte moderera det hela, så lät det som gnabb emellan två gamla polare. (Visserligen med en rätt rå chargong, men det är liksom Florian känd för sen tidigare, så det är inget nytt. ;) ) Helt enkelt goda råd och avfärdande i vänskaplig mening. Inklusive smilies och allt.

"Köp på ebay, det är billigare." "Tack för tipset. Men jag provar på närmare håll." "Då kanske jag kan handla en och göra en hacka. Höhöhö...!" "Nä, jag väntar på svar här från någon som har den hemma istället för dig, så fuck off va! Hehehe..."
Och sen kom en moderator och låste tråden. Fram tills dess kunde det varit en diskussion mellan mig och Florian, som löpte i all välmening. (Även om jag oftast inte använder det språket...) Så därför blev jag förvånad över att modereringen dök upp.

Egentligen finns det bara några enkla förklaringar här:
1. Antingen så gick moderatorn in därför att köparen begärde det och Florian missuppfattade köparens sinnestämmning (precis som jag)
2. eller så gick moderatorn in därför att han missuppfattade bådas snack med att det var allvar
3. ELLER så gick moderatorn in för att stämma i bäcken att reglerna inte tillåter diskussioner och rådgivande i Köpes/säljes trådarna.

Reglerna säger "Diskussion och frågor kring objektete är tillåtet, men Kritisera inte andras annonser". (Fixa felstavningen på "objektet" förresten. Det gick lite fort där.)
I fall 1. betyder det helt enkelt att det blev en enkel missuppfattning, som borde ha kunnat klaras av med ett enkelt PM. Men å andra sidan var specifikationen av vad som skulle köpas så öppen att det inbjöd till att ge tips om var man kunde handla eller alternativa prylar. PM från tipsaren till köparen hade kanske varit bättre än att göra det i tråden.
I fall 2. så betyder det att moderatorn tog det för allvarligt men följde reglerna med att diskussioner inte skall föras i trådarna. Och skulle meddelat det via PM till både köpare och tipsare och föreslagit att de startade en annan tråd för samma sak eller skickade PM sinsemellan.
I fall 3. så gick moderatorn in för att följa reglerna, men här fanns det inte ETT bestämt objekt och därmed var förslagslämnandet lite öppet och inte alls givet.

Kontentan av det är att reglerna fungerar rätt bra för säljes men kanske inte lika bra för köpes och bör därför antingen ändras en aning eller tillåta det som faktiskt hände.
Om man ändrar reglerna till att bara tillåta att den som är intresserad av att sälja en pryl till någon som har skapat en köpestråd, och att prylen skall hålla sig till beskrivningen i tråden, så kan man missa saker som "jag har inget FW400 kort men väl ett FW800 om du är intresserad" efter som det inte håller sig till köparens önskan om ett FW400 kort. Likaså förekommer det ofta när man säljer att man blir tillfråga om man kan ta något i inbyte som delbetalning. Och i turliga fall så är det något man vill ha (men det är förbannat sällan...), men det skulle alltså inte vara tillåtet eftersom det inte rör sig om en direkt erbjudande om att köpa utan snarare om att byta.

Jag tycker därför att reglerna egentligen duger rätt bra, och att man inte skall stänga till det allt för mycket, men skulle ändå vilja göra ett tillägg.
"Om man inte är direkt intresserad av att köpa/sälja det som annonsören visar i annonsen, men vill ge tips till annonsören om alternativ skickar man lämpligen ett PM direkt till annonsören och skriver inte detta i tråden."

Vad tycks om den långa och krångliga formuleringen? Någon som hittar fler luckor?



Florian le Sage

  • Gäst
Är det inte konstigt Florian att innan du kom så klagade ingen och
det var god anda i forumet. Förslag angående forumet diskuterades igenom och
tsmalmbe vidtog nödvändiga åtgärder för att gå medlemmarna till mötes
snabbare än folk hann blinka. Men nu på sistone har det plötsligt blivit ett
jäkla liv här, och allt detta sedan Du började härja runt.

Eftersom du inte gjort ett dyft för detta forum skall du ej heller tro att du kan
styra och stämma hur du vill, och därtill bruka munnen utan minsta eftertanke.
Dina önskemål och åsikter tas emot på exakt samma sätt som alla andras!

Du har vid flera tillfällen kallat mig löjlig, omogen m.m. men hur barnsligt är det
inte att gå å ändra svarsalternativen i en omröstning efter att över 50 medlemmar
röstat??? Och dessutom till något som är väldigt provocerande. Skärpning!!!

Att du dessutom använder attack som försvar gör dig ej heller till
en person som är speciellt tillmötesgående eller villig till en saklig diskussion
utan provocerande.

Eftersom både du och Zyan påstår i princip samma sak så får man anta:

1-att ni har rätt...

2-att ni är jäviga och har ett personligt agg gentemot mig vilket infekterar erat omdöme såsom sakliga och neutrala moderatorer...

Jag har långt över 200 inlägg vid det här laget, att jag de senaste dagarna råkat kritisera ett par grejor gör mig plötsligt tydligen till en skit som inte har tillfört något alls i forumet och de andra trådarna, hur orimligt låter inte detta grabbar?

Konstigt då att jag får så många pm från många härinne som tackar mig och ber om extra råd/hjälp etc pga att de litar på mitt omdöme/min kunskap!

För att tala i klarspråk så är både du och Zyan ett par riktiga amatörer som låter personliga hangups gå före professionalism, tyvärr är det nu en gång så att ni modererar Kontrollrummet tillsammans med tsmalmbe (som också visat prof på inkonsistens), Chromawoods är den jag idag har förtroende för härvidlag, även om han kanske tog lite för allvraligt på min rubrikändring i omröstningen (tack Lee för din förståeelse av den humoristiska intentionen, trodde alla var med på sånt här men icke...).

@ tsmalmbe- jag vill inte alls ändra på någon regel här, det är inte alls vad mina inlägg handlade om, föreslår att du läser om dom i lugn och ro, jag har varit tydlig så det räcker, det har inte du!

Jag hänger kvar på Kontrollrummet för att jag känner att det finns ett behov för mina tjänster här, i alla sammanhang och tack vare de goda medlemmarnas attityd!
Att hjälpa folk tillrätta är det enda jag kan och vill göra, även om detta också innebär svidande kritik mot vissa moderator-grepp-urbota-dumma-påståenden så är detta också ett led i kvalitétshöjningen på forumet och något ni kommer tacka mig för på sikt!

Självsanering är en dygd*

Nu har jag inte tid för mer gnabb, var bara tvungen att ge svar på tal.
Alla som vill mig något i övriga ärenden---MAILA!

 B)






Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Börja nu inte köra sådana här löjliga Studio Forum-krig. OK?
Jag hoppas iaf att Kontrollrummets medlemmar står över sådant.

Nu kör vi hörni, snacka muzik! :)


Utloggad Ulf_A

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Precis "Duden". Mycket väsen för lite ull sa kärringa när hon klippte grisen . . .


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
För att tala i klarspråk så är både du och Zyan ett par riktiga amatörer som låter personliga hangups gå före professionalism, tyvärr är det nu en gång så att ni modererar Kontrollrummet tillsammans med tsmalmbe (som också visat prof på inkonsistens), Chromawoods är den jag idag har förtroende för härvidlag, även om han kanske tog lite för allvraligt på min rubrikändring i omröstningen (tack Lee för din förståeelse av den humoristiska intentionen, trodde alla var med på sånt här men icke...).

För mig säger det sig själv att man inte går in och manipulerar sin omröstning. Om en nykomling går in och läser resultatet så får han/hon en felaktig bild av hur omröstningen var utformad från början och vad utfallet blev. Det är synd att vi pga detta blev tvugna att uppföra en ny forumregel.

Se det såhär: Om jag hade sett dina manipulerade svarsalternativ innan jag hade svarat, så hade jag inte svarat. Detta eftersom jag inte finner dem seriösa. När jag såg att du hade ändrat det alternativ som jag hade valt (controlled karma) till "försiktiga" (eller liknande) så kände jag mig lurad, eftersom jag inte ser det som synonyma svar. Så alla uppskattar inte manipulerade omröstningar.

Som du själv vet så har du och jag aldrig haft några "bråk" och jag är mån om att fortsätta så. Tro mig när jag säger att jag hade agerat på exakt samma vis, oavsett vem som hade manipulerat sin omröstning. Den här karmahistorien får alldeles för mycket uppmärksamhet...

Vad som hände i köpes-avdelningen har jag inte koll på så det vill jag inte kommentera förrän jag har bakgrundsinfo.


Utloggad tsmalmbe

I det fallet att det var en köpesannons, så är jag helt inne på att man skall hålla det fritt från spekulationer och bara handla prylar. Det är inte avdelningen för goda råd eller alternativa tekniker. Men när jag läste svaren fram tills dess att tsmalmbe gled in och försökte moderera det hela, så lät det som gnabb emellan två gamla polare. (Visserligen med en rätt rå chargong, men det är liksom Florian känd för sen tidigare, så det är inget nytt. ;) ) Helt enkelt goda råd och avfärdande i vänskaplig mening. Inklusive smilies och allt.

3. ELLER så gick moderatorn in för att stämma i bäcken att reglerna inte tillåter diskussioner och rådgivande i Köpes/säljes trådarna.

Allt som kom efter, alltså det som jag tog bort tillförde INGET till själva annonsen. Varken för själva annonsören, eller andra som går i liknande tankar. Därav tolkade jag regeln så som jag gjorde. Dessutom måste jag se på saker ur flere synvinklar. Jag känner till Florian, jag vet hur han agerar. Men jag kan inte räkna med att alla gör det. Jag vill inte ge en bild utåt att kontrollrummet inte tar köpes/säljes seriöst.

Nummer 3 är ganska nära sannningen. Men, som jag tidigare (försökt) föra fram, är rådgivande tillåtet. Och det jag lämnade kvar i annonsen var just det, rådgivande och värdefullt. Det som kom senare, var inte det.

Vad jag tog bort hade inget med personerna i fråga att göra, inget heller (direkt) med språkbruket att göra. Annonsören ville ha sin annons i fred. Florian reagerade på annonsörens språkbruk. I jämlikhetens namn, skred jag till aktion så att båda parterna skulle vara nöjda, och tog bort allt som inte var av mervärde.

I reglerna står också att vi i dessa nämna avdelningar modererar utan förvarning, så det att ja borde ha PM:a hit och dit kvitteras med det. Detta kommer att följas konsekvent.

Ett alternativ var, och är det fortfarande, att INGEN kan svara på köpes/säljes, förutom den som startar tråden.

Jag tycker personligen det är ganska lätt at se vad som tillför nånting till annonsen (tips, råd), och vad som inte tillför. Alla som är med i spelet är medvetna om att det som inte tillför nånting, kan modereras utan förvarning. Detta bör annonsören dessutom kunna lita på, eftersom vi i reglerna utfärdat ett sånt löfte. Detta är spelreglerna och dom skall vi alla följa.

Åt Florian: Om du vänligen kunde berätta noggrannare och motivera bättre när du påstår saker. Med konkreta länkar och/eller citat. Du målar upp en bild av mig som en censurerande, irrationell och inkonsekvent Bastard Operator from Hell. Jag tycker det är orättvist, och du rättvisar det inte genom att använda argument som "man kan läsa exempel i andra inlägg" eller "tidigare har du.." och "jag behöver inte motivera, för det har tidigare visat sig". Observera att det där var inte direkta citat. Ge länkar, och konkreta exempel, så kan jag besvara kritiken från fall till fall, och de som läser får en möjlighet att fatta en personlig åsikt.

Och fortfarande måste du också acceptera det att "besvara kritik" inte betyder att jag automatiskt skulle ändra förfarande, regler eller nånting överhuvudtaget. Man kan besvara kritik på många sätt, och bara för att slutresultatet inte är exakt som den som kritiserar hade önskat sig, betyder det inte heller automatiskt att målet för kritiken är inkonsekvent eller orättvis.

allmän edit: Jag tror jag hittils också (konsekvent) editerat 90% av rubrikerna i köpes/säljes. Utan förvarning, och utan PM. Bara för att det skall vara konsekvent och lättläst.

allmän edit2: Tråden har heller inte låsts, trots att det så felaktigt har påståtts.
« Senast ändrad: 15.03.2007, 13:55:35 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad carl cadello

Florian är ett missförstått geni och dessa blir aldrig accepterade av sin samtid.
Hade det varit på medeltiden hade vi bränt honom på bål.

/Carl Cadello  B)

Ordförande i SMUF (Svenska MissUppfattningsFörbundet)

och

Suppleant i Styrelsen för SFFID (Svenska Förbundet För IroniDyslektiker)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tycker nog att de som tog sig tid o dra ihop detta forum skall slippa försvara sig med näbbar o klor. o stå ut med på hopp
visst lätt o klaga vet inte om det utmärker ett geni men men.
stå på er ...grabbs.

florian...kanke skulle hjälpa till på studioforum lite mer..det skulle kanske alla tjäna på
att leva är att dö


Utloggad carl cadello

tycker nog att de som tog sig tid o dra ihop detta forum skall slippa försvara sig med näbbar o klor. o stå ut med på hopp
visst lätt o klaga vet inte om det utmärker ett geni men men.
stå på er ...grabbs.

florian...kanke skulle hjälpa till på studioforum lite mer..det skulle kanske alla tjäna på

och denna gång helt utan ironi:

Instämmer helt!


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Vill bara inflika med en liten fundering... som är relaterad. Om man jämför hur det här stället modereras jämfört med hur t ex studio modererades så känns det som att moderatorerna här kanske har lite svårare att ta neutrala ställningstaganden, något som jag tror är viktigt för att en forum ska fungera riktigt ordentligt. Fast det kanske är för att allt är så nytt och det fortfarande känns som er lilla baby... ni kanske härdas. Men utan att peka finger upplever jag spontant att kanske inte alla moderatorerna är helt lämpade för uppgiften. Jag har sett andra forum mer eller mindre gå under för att vissa moderatorer kombinerade dåligt omdöme och något slags makt- eller hedersrus... ingen bra kombination. Observera att jag säger INTE att det håller på att hända här... jag bara önskar att ni som modererar kan vara mer öppna och inte lägga in en massa prestige i titeln. :) Vilket jag inte heller påstår eller upplever att ni gör i nuläget... men... äh. :P Det kan nog lätt hända om man blir "hotad" i sin position.

Vad är det man brukar säga... den sämsta presidenten är den som verkligen verkligen vill bli president? ;)


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Man kan också se det så här:
Eftersom forumet drivs på ideell basis och erbjuds gratis åt alla som vill delta, trots att det kostar pengar att driva, så är vi i princip gäster hemma hos de som driver det hela. Det innebär att vi får rätta oss efter de regler som ägarna sätter upp.
Befogad kritik ska man naturligtvis aldrig hålla inne med, men tänk samtidigt på att moderatorerna är helt vanliga privatpersoner som inte tjänar ett dugg på att försöka hålla ordning här, så deras insats är både större och svårare än många kanske förstår - och de förtjänar därför all respekt för sitt jobb med att starta och att underhålla forumet.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad tsmalmbe

Reglerna finns endast för att garantera allas trivsel.

Så värst inskränkt politik gentemot utvecklingsförslag har inte drivits.

Eller har nån tolkat det på annat sätt? Speak up, håll inte inne.

Angående moderering: ta gärna kontakt via pm, jag lyssnar gärna på ärlig odiplomatisk kritik, men privat av hygienskäl.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
tycker nog att de som tog sig tid o dra ihop detta forum skall slippa försvara sig med näbbar o klor. o stå ut med på hopp
visst lätt o klaga vet inte om det utmärker ett geni men men.
stå på er ...grabbs.

florian...kanke skulle hjälpa till på studioforum lite mer..det skulle kanske alla tjäna på
Japp. Jag håller med. Tycker inte att moderatorerna ska behöva ta en massa skit när det är ett helt ideelt forum som dom lägger ner en massa av sin tid och egna pengar på utan ersättning. Sen är det väl lite så att om man inte trivs på forumet så kan man ju faktiskt sluta hänga här eller vara dramatisk och avregistrera sig.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Är det inte konstigt Florian att innan du kom så klagade ingen och
det var god anda i forumet. Förslag angående forumet diskuterades igenom och
tsmalmbe vidtog nödvändiga åtgärder för att gå medlemmarna till mötes
snabbare än folk hann blinka. Men nu på sistone har det plötsligt blivit ett
jäkla liv här, och allt detta sedan Du började härja runt.

Utan att ta ställning i själva frågan så har jag svårt att se något positivt i att en moderator skriver på detta sätt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Man kan också se det så här:
Eftersom forumet drivs på ideell basis och erbjuds gratis åt alla som vill delta, trots att det kostar pengar att driva, så är vi i princip gäster hemma hos de som driver det hela. Det innebär att vi får rätta oss efter de regler som ägarna sätter upp.
Befogad kritik ska man naturligtvis aldrig hålla inne med, men tänk samtidigt på att moderatorerna är helt vanliga privatpersoner som inte tjänar ett dugg på att försöka hålla ordning här, så deras insats är både större och svårare än många kanske förstår - och de förtjänar därför all respekt för sitt jobb med att starta och att underhålla forumet.

Håller fullständigt med dig claes.

Vidare så måste ju nån hålla i det här utan att ifrågasättas med mer eller mindre oseriösa inlägg.
Vi är ju alla här pga. ett stort intresse kring musik och teknik.Tycker det är lite tråkigt för de nyanlända att mötas av en sådan här debatt.Tillsammans så har vi ju mycket kunskap att dela med oss av,samt att lära..Där borde fokuseringen ligga.Som jag ser det så är den här typen av debatter hämmande för utvecklingen av kontrollrummet.Hur mycket energi går åt för exempelvis tsmalmbe att svara på onödiga inlägg samt rena provokationer?

Ge grabbarna tid till att utveckla kontrollrummet,det kommer vi alla att tjäna på.

Mvh
Micael


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Utan att ta ställning i själva frågan så har jag svårt att se något positivt i att en moderator skriver på detta sätt.

Nä det kanske var lite hårt. Men Florian var och är ju inte så diplomatisk själv. Däremot så fattar inte varför en moderator måste ta exakt all skit som kastas på honom bara för att han är moderator. Det här är ju som sagt ett ideelt forum. Hade en moderator på Studio svarat så här hade det varit en annan sak, för dom representerar ju även tidningen. Men här så tycker jag inte att en moderator behöver vara lika försiktig.
« Senast ändrad: 16.03.2007, 15:10:49 by Bone »
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"