Kontrollrummet

karl - wash away the past

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
fotboll???
Bra elgura (bara lyssnat en gång). Bra att du inte släpper den här med en gång. Bra låt och nu snart bra fotboll förhoppningsvis. Återkommer.
Bra elgura (bara lyssnat en gång). Bra att du inte släpper den här med en gång. Bra låt och nu snart bra fotboll förhoppningsvis. Återkommer.
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kom igen nu! EM-kval Nordirland. Slatan med... <_< :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Möjligen,om jag nu får vara kritisk..så är basen lite för påträngande.Skär av lite botten.Nog så stark och lågfrekvent i lurar..I monitorerna däremot så låter det ok..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hejssan Karl!
Könstigt hur fyraochenhalv minut går fort när men lyssnar på denhär låten. Helheten e superb, Gitarren i mittpassagen lyfter upp den annars också fina låten till följande sfär ;) Great!

Som Hmike sa sku du kunna skruva lite på basson, lite bredare, jämnare botten perhaps :rolleyes:

fina grejor!

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
sorry hade ingen aning faktiskt  <_< :rolleyes:
Kom igen nu! EM-kval Nordirland. Slatan med... <_< :rolleyes:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
sorry hade ingen aning faktiskt  <_< :rolleyes:
Kom igen nu! EM-kval Nordirland. Slatan med... <_< :rolleyes:


Det va som Slatan.... :P
O så va de VM i barkpumpning, SM i nystbäljning, Internationella klibbkullornas testdag, o så Formel 1,5  :D
De turatt det finns nåt för envar o var o en ;)

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Riktigt snyggt! Jäkla fin prod och arr är ju enormt bra! Och låten är ju skitbra!

Varför är det inte någon som signar dig? ? ?  :blink:


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Absolut Karl,guran passar utan att ta över eller förstöra känslan.Jag blev lite orolig när jag såg att du lagt in en el gura.
En redan utmärkt låt är ännu bättre..savning numero dos..

Mvh
Micael
Jag gillar hans egna grejer så jag fråga honom om han hade lust att lägga gura och jag tycker det funkar...ska kolla basen när jag är i "studion" nästa gång..tnx / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx...bättre betyg får man leta efter :) :D GREAT...kul att du gillar  / karl
Hejssan Karl!
Könstigt hur fyraochenhalv minut går fort när men lyssnar på denhär låten. Helheten e superb, Gitarren i mittpassagen lyfter upp den annars också fina låten till följande sfär ;) Great!

Som Hmike sa sku du kunna skruva lite på basson, lite bredare, jämnare botten perhaps :rolleyes:

fina grejor!

h.  mahan
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


DåligtGehör

  • Gäst
Gitarrversionen kändes som ett riktigt lyft. Inte bara för gitarrinsatsen som satt riktigt bra utan också för att du skruvat till mer värme och kropp i ljudbilden. Nu är den värme och fyllighet som präglade dina tidigare (pre nya monitor) låtmixar nästan tillbaka fast med en större klarhet/tydlighet. (Dock lite metallkänsla fins det här och var. Kanske medvetet?).

Gitarren gör som sagt riktigt bra insats. Tar låten in på en ny sidoväg istället för att bara snyggt fylla i lite sådäringa snyggt du vet.

Nu fick jag ju inte någon may-this-be-love-gitarr där i slutet men man kan inte alltid få allt.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Kenta...du kan få signa mig :)....kul att du gillar.../ karl
Riktigt snyggt! Jäkla fin prod och arr är ju enormt bra! Och låten är ju skitbra!

Varför är det inte någon som signar dig? ? ?  :blink:

tnx DG för lyssning...problemet när man komponerar ensam är ju att man aldrig får mothugg så jag uppskattar verkligen kritiken som gör det möjligt att komma vidare. tnx / karl
Gitarrversionen kändes som ett riktigt lyft. Inte bara för gitarrinsatsen som satt riktigt bra utan också för att du skruvat till mer värme och kropp i ljudbilden. Nu är den värme och fyllighet som präglade dina tidigare (pre nya monitor) låtmixar nästan tillbaka fast med en större klarhet/tydlighet. (Dock lite metallkänsla fins det här och var. Kanske medvetet?).

Gitarren gör som sagt riktigt bra insats. Tar låten in på en ny sidoväg istället för att bara snyggt fylla i lite sådäringa snyggt du vet.

Nu fick jag ju inte någon may-this-be-love-gitarr där i slutet men man kan inte alltid få allt.
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Börjar nästan tröttna på mig själv vad gäller mina superlativer till dina låtar. Men återigen, tycker att denna platsar högt, högt på en rangordnad Karl-låtlista. Något som jag aldrig skulle våga mig ge mig in på ö h t.  :rolleyes:Tycker elgitarren bidrar med en del jättesnygga grejer men vill inte ha den med i stråk-akkegur-figuren. Sista minuten känns något överflödig. Kan gärna sluta vid 03:34 men utan det lite larviga korken-ur-ljudet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
larviga korken-ur-ljudet.
Hur låter det ??? :D  B)  <_< :rolleyes:
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Har på känn att jag kommenterat denna låt tidigare, men please saknar den härliga stråken från 0:13 till 0:31 , sätt in den nån annan stans eller åtminståne  i slutet av låten på nytt. den har så jättefint, underbart sound, använd den :)
Härligt jobbat .   wow!


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hur låter det ???

03:34-36  -_-


Ahaaa EQ...
nånsorts ny kod.

Hur mår du? -------   02:30.555
Nån whisky kvar? --   13:32.631
Hangover?   -------   01:01.010

 ;) :( B) :huh: :rolleyes: :P :wub:

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
 :blink: Hur har jag kunnat missa denna?? Jättebra låt ju!

SKön känsla och stämning, gitarrsolot passar bra in...

Lite mysko text egentligen... Annars inga klagomål :)

Denna sparas i en ny mapp som heter "Karl" ;)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Vilka snygga stråkar! Dom sitter som en smäck. Din sång är så snygg och avslappnad vilket ger en härlig närhet och äkthet. Gillar dina oktavstämmor. Och låten puttrar på...Skulle önska att det hände något mer. I mina öron blir det lite tråkigt i längden. Efter halva låten känns det som, jaha vad ska hända nu. Gillar när gitarren kommer in och stökar och bökar lite. Jag saknar ett stick i denna låten som bryter enformigheten lite grann.
Till en som är så begåvad som du är kan väl få ställa lite högre krav. :)
Ändå ett väldigt fint jobb!
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tackar Dividend...texten handlar bara om att göra upp med sitt förflutna...behöver inte vara stora saker eller särskilt drastiskt utan bara lämna grejer bakom sig och gå vidare...however, kul att ha en egen mapp hos dig...tnx / karl
:blink: Hur har jag kunnat missa denna?? Jättebra låt ju!

SKön känsla och stämning, gitarrsolot passar bra in...

Lite mysko text egentligen... Annars inga klagomål :)

Denna sparas i en ny mapp som heter "Karl" ;)




Toby...tack för lyssningen, från början var det inte ens gitarr där gittarren är så då klämde Stuart en forumfrände från ett amerikanskt forum dit gitarren och nu vet jag inte om jag orkar hålla på mer med denna men man vet aldrig...får se...har en del nya på G och då känns det segt att hålla på men det är klart jag vill ha den så bra som möjligt så kanske något mer som får lyssnaren att spetsa öronen...tnx / karl
Vilka snygga stråkar! Dom sitter som en smäck. Din sång är så snygg och avslappnad vilket ger en härlig närhet och äkthet. Gillar dina oktavstämmor. Och låten puttrar på...Skulle önska att det hände något mer. I mina öron blir det lite tråkigt i längden. Efter halva låten känns det som, jaha vad ska hända nu. Gillar när gitarren kommer in och stökar och bökar lite. Jag saknar ett stick i denna låten som bryter enformigheten lite grann.
Till en som är så begåvad som du är kan väl få ställa lite högre krav. :)
Ändå ett väldigt fint jobb!
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se