Kontrollrummet

JTS - Sunday Snow

gäst · 14 · 3108

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Avundsjuk på Dividend och 1up, går jag den andra vägen och spelar in allt i realtid... Pianot är ett August Foerster från Kontakt 2.

LÅTNAMN:Sunday Snow
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Film Score
LÅTLÄNGD: 3.29
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 


Ny version! Annat piano, lite längre och mer taktfast... Sunday Snow V5
« Senast ändrad: 04.02.2008, 22:19:35 by jay thomas »


jay thomas

  • Gäst
Å jag som tom spelade in med klick...  :(


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jahapp JT!

Detta alster lider alldeles tydligt av konkuransen här på KR. Verkar som om detta vore gjort lite avundans namn, inte med så mycket känlsa som du brukar ha idina låtar.  ;) Snyggt att kunna lira realtid förstås, men blir lixåm lite jammande o otajt, ideén finns där så det är ju bara frågan om att spela på den några gånger till så att den känns säker!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Jahapp JT!

Detta alster lider alldeles tydligt av konkuransen här på KR. Verkar som om detta vore gjort lite avundans namn, inte med så mycket känlsa som du brukar ha idina låtar.  ;) Snyggt att kunna lira realtid förstås, men blir lixåm lite jammande o otajt, ideén finns där så det är ju bara frågan om att spela på den några gånger till så att den känns säker!


h.  johan

Nja, håller inte med dig, alls. Avund har inte ett dugg med det här att göra. Däremot ett fantastiskt snöfall utanför "studiofönstret". Trodde dessutom att klicket styrde upp det alldeles men du hör annat. Får fixa vid tillfälle men denna typ av alster är lite one-shot som helst inte ska mifflas med för mycket. Tack ändå för ärligt kritik.  :)


Tillagt: det intressanta(?) är att när jag själv lägger mycket känsla i grejerna uppfattas det som "Speedy Gonzales" men när jag slentrianar mig igenom en låt, då uppfattas det som mycket känsla.... Förvirrad.  :ph34r:
« Senast ändrad: 03.02.2008, 23:10:32 by jay thomas »


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Känns något otajt lite som en jamlåt men ändå ett bra försök till en fortsättning på detta tycker jag JT! :)
Skulle vilja har nånstans man kunde vara ostörd och spela in sin alster kanske sjunga en liten truddelut. :lol: :)


jay thomas

  • Gäst
Tack Synth!  :)

Lyssnandes i ett par andra lurar undrar jag om inte pianot låter lite cheesy.   :unsure:

Ska fixa lite ikväll, om det finns någon kraft kvar efter jobbet...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
intressanta kommentarer innan :)  De fick mig att tro att det skulle vara otight mot något annat, vilket är det värsta som finns :) 
Förmodligen befinner jag mig i helt rätt stämning för denna låt, för jag tycker inte riktigt det är otight, snarare lite pulserande. Jag tror faktiskt att du skulle spela om stycket utan klick, och låta tempot flyta med intensiteten. jag tycker mig höra att det egentligen är så du vill spela detta....det saktar in lite, för at sedan dra ikapp.

På något sätt.

Faktiskt myser jag lite och kan också se snön falla.

Lite mer cleant spelat, utan klick och mindre dubbelslag så skulle detta va riktigt bra ;)

angående känsla i hastverk/icke hastverk: jag tror att man som "ljudintresserad stämningsmusikbyggare" (jag själv inräcknad där) lätt överarbetar och tar sig bort från orginalstämingen i en låt. Man bygger på och är lite för inne i låten för att se helheten o bla blabla jiddi jidda jadda

du fattar vad jag menar ;)


Skitskönt stycke iallafall!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det var ju ingen kraft i pinaoljudet, fast det behöver inte betyda att det inte fngerar. Jag skulle nog tänka att det kan smälta in ganska bra i en mer komplicerad ljudbild.
Låten då? jo det är snygga harmonier, men det känns inte som en låt precis.  :)


jay thomas

  • Gäst
Tack!  :)

Hmm, ingen kraft betyder nog att min lyssning är "för stark". Tycker att det finns bra med botten men jag kör inga monitorer utan lurar, vilket kan förklara det hela. Ska kolla om jag kan bygga vidare på den, förutom annat jox som skall till.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ELLER så behåll den som pianostycke. det funkar.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Tja varför inte. Nu finns det en ny version. Annan flygel och mer synkat till klocka.


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Jag tycker det låter romantiskt, skimmrande och drömmande iskristalligt.
Gillar sånt här jätte mycket. Rufus Wainwright hade nog gjort en kanonsång ovanpå
det här. ;)

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


jay thomas

  • Gäst
Tack Nad!  :)

Sång? Den tanken har föresvävat mig också men pga oträning och ångest får nog någon annan lägga det.  <_<


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag gillar första versionen för att den är sökande och inte har svaret på meningen med musiken. Melodin virvlar runt och letar efter någonstans att landa - precis som snöflingorna, utanför ditt fönster.

Keith Jarreth is a friend of yours, that's for sure!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google