Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Sånt är livet

<< < (3/5) > >>

mahan:
Jou Velocipeden!

Håller ganska långt med DG i föregående inlägg.
Trummorna o "gnuggabanjon" i kompet låter leksak. Och det är ju synd, för låten har stort potential. En riktig bas och lite "spikpiano" kanske och somsagt mindre hetskt trumkomp. Skulle dessutom sitta massivt med countrystämmor i chorusdelen.

Tycker detta alster är värt att ta upp till behandling på nytt efter 5 års mognad! :)

h.   johan

Nad:
Den där synten eller vad det är som avslutar hela låten
är faktiskt drivremmen i hela beatet i låten. Det svänger
på ett märkligt skönt sätt. Musiken är inte i min skola
men det tycker jag är bra, jag vet liksom inget annat än ifall jag
gillar det jag hör eller inte. Och det gör jag, det mesta.
Tycker ibland att det känns lite Thåström över det,
kan det vara riktigt?

Skön låt, en ok demo.

Nad

cykeln:
Stajo
Tack Staffan – får kolla waterboys, har inte hört dem – Tack för uppslag!

David
Tack, tack !
och kul om du kan komma på något anna upplägg

EMU
Kul om du kan tänka dig att vara med!

DåligtGehör
Tack, tack! – folkhemslångkörare – det vore inte dumt.
Ang. sången så jag tror att jag har bättre inspelningsmöjligheter nu än jag hade då, borde kunna få ett bättre ljud.
Joni Mitchell – måste kolla den låten
Behålla nuvarande karaktär – jo, jag tror också det i stora drag ska vara så – men är nyfiken på andra möjligheter
Ja , trummor - måste def. ändras
Kontrabas och lite mindre stress låter helt rätt.
Jättestort tack för att du tagit dig tid att lyssna, analysera och komma med konstruktiva förslag  :wub:

Mahan
Kul att du tycker att låten har potential. Den är rätt nära mej själv.
Trummor och banjo måste gå – uppfattat
Riktig bas – yes
Spikpiano .. hmm
Countrystämmor i chorus ! Kul
Tack!

Nad
Tack för det!
Kul att du tar dig tid till något som inte är din musik!
Thåström .. inte avsiktligt, men kanske finns det något drag av honom där.
Noterar det där med avslutningen

equality:
Först av allt: en mycket härlig låt, både text och musik. Tycker du har en alldeles speciell ådra av folkhemsfolkrock som stimulerar både musiköra, tanke och känsla. Man känner sig lite gladare och klokare efter att lysnat på dina låtar. Fastnade direkt för den vackra melodin och texten växer efterhand man smälter pärlorna du kastar åt oss. Favoriten blev nog: Sommarn startar åt alla håll. Spelar dur men går i moll. Nu lyssnade jag i kassa högtalare på jobbet och kan inte säga så mycket om mixen. Arret tycker jag funkar jättebra. Tycker absolut att de skall låta akustiskt med de instrument som man då kan hitta i en visorkester (gitarr, banjo, mandolin, dragspel, fiol...etc) Fanns ett rätt kul band på 80-talet som hette Grus i Dojjan (även om jag nästan fick ett lätt illamående efter fem viskvällar i rad i Västervik med dessa som förband vareviga kväll) med den sättningen. Möjligen skulle du vinna mer kärnfullhet genom att korta ner den någon minut, ex-vis innan den nu avslutande B-delen.

jay thomas:
Håller med de flesta av ovanstående skribenter, alldeles förträffligt bra låt.  :)
Om jag lyssnar på text och musik, skulle jag vilja ha en annan rytm på låten, lite Cornelis synkoper kanske. Som det känns nu är tempot lite för mycket "öppna en kran och låt den rinna". Ståbas, absolut! Min fem ören...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion