Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Sånt är livet
stajo:
Fin låt det här :).
Tycker inte du skall ta om sången i alla fall. Fick för mig att det skulle funka med ett sound i stil med waterboys tex fisherman's blues....
/Staffan
david.roennlund:
Prima låt :)
Som alltid har du både bra texter och sjunger dem bra!
Som du säger, kanske arret ska ändras lite? har tyvärr inga konkreta idéer på hur det ska ändras men hm.... ska tänka lite.
/
Emulator:
--- Citat från: cykeln skrivet 03.02.2008, 03:10:10 ---EMU
Tack för klockorna. Tror dock att du är just rätt man. Men inga knuffar från mej. Tack igen
ynot
nytt arr ja .. eq, fåra, mylla .. hmm hur menar du?
--- Slut citat ---
oj, tackar för det då :) tja, kanske man kan ingå i något sammanhang möjligen ;)
ynot tänker nog på att du kan ta lite inputs från equality som pysslar lite med dylikt.
vi hitt på nåt!
ynot:
--- Citat från: cykeln skrivet 03.02.2008, 03:10:10 ---
ynot
nytt arr ja .. eq, fåra, mylla .. hmm hur menar du?
--- Slut citat ---
sambets partner euallity medlemen, för att förtydliga :)
DåligtGehör:
En väldigt fin låt! Kan nog bli en riktig "folkhemslångkörare".
Förutom mina små invändningar nedan är är sången helrätt!.
Bra att du inte krämar på för mycket utan litar på rösten och texten.
En kontrabas skall givetvis vara!
Det jag skulle vilja ha annorlunda är framför allt en något mer avspänd inledning. Känns som att tempot redan hastar på och sången fraserar som om det fasta kompet redan var igång. En lite mer flytande känsla i fraseringen samt ett något lägre tempo i inledningen tror jag hade varit snyggare.
Sedan ja... första gången jag lyssnade kända jag att jag ville förändra en del saker. Framför allt trumkompet som sådant. Känns för käckt och cocktailkeyboard inkl. typiskt skumma fills. Men jag hade även en klar känsla av att den skulle ligga kvar utan att gå in i något särskilt fast komp eller framför allt inte så snabbt komma in i det samt om så skulle det vara halvtempokänsla snarare än det som är nu. Det jag hörde var något åt Shadows and Light - Joni Mitchell. Inte lika flytande och pulslös men drag av det.
Ju mer jag lyssnade så gick jag ändå med på att den reletivt snabbt kan komma in i beatet - även om jag nog hade provat att låta det dröja mer. Blev mer och mer inne på att den nog skall behålla mycket av sin nuvarande karaktär även om det inte allt råkar vara mina favoritgrepp.
Dock sammanfattningsvis behövs i alla fall
* coolare trummor utan yxiga cocktailtrummaskinfills.
* Kontrabas (i alla fall inte syntbasen)
* Lite mindre stress i intro och dess frasering.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida