Kontrollrummet

Någon som har gjort egna samplingar med Kontakt 2?

gäst · 4 · 2140

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Tänkte börja sampla lite och mecka till dem i Kontakt 2 men det var lite mer jobb än jag trodde. Det jag i första hand tänkte sampla, även om det finns färdigt här och där, är röster. Aaah, Oohhh  och nååååh körer. Nu sjöng jag bara in en enda ton och det verkar inte bli bra, känns som om jag borde sjunga in en per oktav.
Tips mottages tacksamt därför hur lägga upp en egen sampling och jag bör tänka.  :)


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
När du väl samplat så är det nog inte krångligare att hantera dem i Kontakt 2 än i nån annan samplespelare.
Tricket är att göra bra samplingar. Där är du beroende av all annan utrustning du använder. Vilket program använder du för att spela in med? Hur gör du för att få jämna volymnivåer på inspelningarna? Vilken sorts mikrofon? Vad gör du för att manipulera ljudet när du spelat in? Använder du kompressor? Etc ...


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
1up har gjort ett munspelsinstrument med Kontakt - http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=4423.0

Hans demo lät bra desutom.
www.akoume.com


jay thomas

  • Gäst
Tack för tipset och länken!  :)
Samplar i Wavelab 4. Hittills via en riktigt billig Kinamik, blir en konding när den blir allvar.