Forum > Färdiga produktioner
mahan - STONES IN MY HEARTH
jay thomas:
Nu gillas det! :)
Körpartiet är riktigt sk*tsnyggt. Gitarrljudet på solot gör mig avundsjuk... Slutet är kalas, Varmasti Kyllä!
Men, jag vet inte om det är mina öron men jag får inte ihop gitarren och sången de första 30 sekunderna? Känns som det är dur och moll som krigar någonstans.
Dividend:
engelskan känns lite finlandssvensk på sina håll, men det är bara charmigt. Kören funkar bra, som nämnts...
Inte så distat som man förväntar sig. :) Allt som allt en bra låt, stör mig inte heller på trummorna. Dock inte en av mina favoriter från dig, men den åker in i spelningslistan ett tag. återkommer kanske :)
mahan:
--- Citat från: jay thomas skrivet 04.02.2008, 10:21:58 ---Nu gillas det! :)
Körpartiet är riktigt sk*tsnyggt. Gitarrljudet på solot gör mig avundsjuk... Slutet är kalas, Varmasti Kyllä!
Men, jag vet inte om det är mina öron men jag får inte ihop gitarren och sången de första 30 sekunderna? Känns som det är dur och moll som krigar någonstans.
--- Slut citat ---
För tusan JT!
Du har alltför skarpa öron :rolleyes: :lol: Alldeles rätt observation med att orgel o bas lirar i moll och straton lirar i dur. Tänkte att ingen skulle märka, men...ber om ursäkt och spelar om stratodelarna! :)
Kul att du gillar det annars!
Tackar för lyssning o snygg kommentar! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.02.2008, 10:43:14 ---engelskan känns lite finlandssvensk på sina håll, men det är bara charmigt. Kören funkar bra, som nämnts...
Inte så distat som man förväntar sig. :) Allt som allt en bra låt, stör mig inte heller på trummorna. Dock inte en av mina favoriter från dig, men den åker in i spelningslistan ett tag. återkommer kanske :)
--- Slut citat ---
Jaaa, made in Finland, sounds like Finland, I like Finland :lol:
Fingelskan kommer jag ju aldrig av med, förlåter dock alla som inte diggar. ;)
Har en lite lugnare period på gång just nu, skall säkert snart ta igen och slå igång distmaskinerna!
Kul att få titta in i din spelare igen en gång Per!
takk för lyssning o komment! :)
h. johan
mahan:
Okei!
Nu har jag spelat om både trummor och kompgurorna och orgeln, vill ha en kommentar ännu på mixnivåerna innan den går upp till färdiga! :rolleyes:
Inget fusk med moll u dur mer! ;)
länken längst upp i tråden :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida