Forum > Färdiga produktioner

mahan - STONES IN MY HEARTH

<< < (9/12) > >>

mahan:
bumbFADDERALLOANLEI

länken finns längst upp i trån! :)

h.   johan

DåligtGehör:
Det låter så avslappnat svängigt... utom trummorna. Dessa (v.k.) kommer hela tiden som små bomber, onödigt högt ocg hårt och gör inget gott för svänget enligt min mening. Kanske är det även spelet men jag tror mest det är ljudet och nivån samt väl mycket punch i anslaget.

Annars som sagt en cool känsla.

Sången kommer lite abrubt där i början.

Är det även lite mycket bas eller är det mitt hörne som gör det?

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 03.02.2008, 22:31:22 ---Man kan kvantisera dynamiskt genom att plita dit en midi-inserteffekt på det aktuella midispåret. "Quantisizer" heter den. Sen kan man välja hur många % kvantisering som eftersträvas och lyssna tills man hittar rätt groove. Även  ev. swingeffekt kan läggas till, och kvantisering enligt 16del, 32del osv. Om detta är gammal skåpmat, kanske någon annan kan ha nytta av det.

--- Slut citat ---

Att aktivera Quantizern ÄR väl just att swinga med ett visst antal maximala procent (+-) av 16-,32-,64-delar osv..?

Skall lyssna på låten snart :)

Emulator:
låter bra tycker jag, håller lite med DG i allt han säger :) lite nermixning av sången kansek.

tummen upp, har inga direkta synpunkter!

mahan:
Dividend:
All upplysning om Cubase tas emot med öppna armar o ben, särskilt quantizeringsinfo för tillället! :)

EMU:
Kul att det gillas!

tackar grabbs för lyssningen! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion