Forum > Färdiga produktioner

mahan - STONES IN MY HEARTH

<< < (6/12) > >>

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 02.02.2008, 12:52:41 ---Bra och gedigen grundstomme. Lite mer rytmik och allmän smyckning ser vi fram emot.

Slänga på en tamburin ~3/4 in i låten för lite mer fartkänsla?

Bassolo vore nice.  :wub:

--- Slut citat ---

Jou 1up!
Tackar för goda råd, tamburin ska testas, har faktiskt aldrig använt mig av en sådan ;)
Bassolo, hmmm, tror att mina baslirningskunskaper inte riktigt hinner till, men testa, det skall jag!

h.   johan

Harmonica mike:
Kul att höra att du fått igång musik maskinen igen.
Lite smått vemodig stämning i denna,inte så dumt.Kanske inte en av mina favvisar hos din digra produktions skatt - typ mittlåt.Antar att du närmar dig sjutti strecket i låt produktionen - inte åldern.. :D

Schyssta trummor as usual..å bas..å sång..å..å..oiie-yes för guran!

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.02.2008, 16:34:53 ---Kul att höra att du fått igång musik maskinen igen.
Lite smått vemodig stämning i denna,inte så dumt.Kanske inte en av mina favvisar hos din digra produktions skatt - typ mittlåt.Antar att du närmar dig sjutti strecket i låt produktionen - inte åldern.. :D

Schyssta trummor as usual..å bas..å sång..å..å..oiie-yes för guran!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Jou Micael!

Musikmaskinen he he, lite hostande start igen, men det blir väl bättre, vet varför så mycket annat just nu ockuperar mitt liv, kanske man borde pensionera sig för att få tid till musikverkstaden! För musik e ju det jag vill göra för tusingen. :D
Har fått många goda råd här nu så detta skall skruvas på nu. Kul nu när jag kan själv sitta o knacka mina trummor, blir ju inte lika tajt som programmering, men det känns lixåm egnare!.

Tack för örat o kommenten! :)

h.   johan

Emulator:
drar du in det som midi så går det väl att tighta till? går ju iof att flytta wavfiler oxo:D

men visst spelar du in midit från trummorna?

mahan:

--- Citat från: Emulator skrivet 02.02.2008, 19:16:28 ---drar du in det som midi så går det väl att tighta till? går ju iof att flytta wavfiler oxo:D

men visst spelar du in midit från trummorna?

--- Slut citat ---

Jovisst kör jag in trummorna som midi, och det går ju att quantisera och ställa varje slag på plats efteråt, men då ligger chansen igen nära att det låter maskin över det hela. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion