Forum > Färdiga produktioner

mahan - STONES IN MY HEARTH

<< < (5/12) > >>

cykeln:
Början ger ett lite trevande intryck - kanske beroende på sången/uttalet?
men efter ett ett tag kommer den mer till sin rätt och det faller på plats.
Härligt gungande låt
Orgel och kör är super
Basen riktigt snygg och känns som låtens ryggrad, bra ljud
Några av trumljuden är lite platta
Kanske ett munspel?

mahan:

--- Citat från: jay thomas skrivet 02.02.2008, 11:47:32 ---Inspirerad av Tony Irving i Let's Dance Juryn (Tv4 Sverige)...

Mja, den är kalas som grundmaterial. Dock känns det lite otight här och där och då syftar jag inte på rytmen utan något som annat haltar, svårt att sätta fingret på. Kören känns lite "Ok, grabbar om vi ställer oss lite här och där i rummet så blir nock fiiint". I början kändes sången och bakgrundskompet leva lite på olika plan med det blir bättre vartefter. Enligt mig, kalasbra men behöver putsas på mer.

--- Slut citat ---

Tjo JT!
känner nog inte Tony Irving, men tror att jag kan ta det som en komplimang.... :P
Haltandet kan bero på trummornas o basens otajta samspel kanske, ska se över rasket.
Och sång o kör ska definitivt smiskas till bättre performans! :D

tack för lyssning o komment :)

h.   johan

mahan:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.02.2008, 13:44:03 ---Början ger ett lite trevande intryck - kanske beroende på sången/uttalet?
men efter ett ett tag kommer den mer till sin rätt och det faller på plats.
Härligt gungande låt
Orgel och kör är super
Basen riktigt snygg och känns som låtens ryggrad, bra ljud
Några av trumljuden är lite platta
Kanske ett munspel?

--- Slut citat ---

Bugar o bockar Cykeln!
Jo, både sången o uttalet (texten) ska jobbas muchos med ännu, detta är typ första inbandning, med sökande efter mellodi.
Kul att du märker basen, sällan som den blir uppmärksammad.
Trumsounden är oprocesserade AD drums, ska kolla över dem med lite kompress och rev.
Munspel ja, få se om H Mike nappar på denna ;)

tack för lyssning o komment! :)

h.    johan

jay thomas:

--- Citat från: mahan skrivet 02.02.2008, 13:47:18 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 02.02.2008, 11:47:32 ---Inspirerad av Tony Irving i Let's Dance Juryn (Tv4 Sverige)...

Mja, den är kalas som grundmaterial. Dock känns det lite otight här och där och då syftar jag inte på rytmen utan något som annat haltar, svårt att sätta fingret på. Kören känns lite "Ok, grabbar om vi ställer oss lite här och där i rummet så blir nock fiiint". I början kändes sången och bakgrundskompet leva lite på olika plan med det blir bättre vartefter. Enligt mig, kalasbra men behöver putsas på mer.

--- Slut citat ---

Tjo JT!
känner nog inte Tony Irving, men tror att jag kan ta det som en komplimang.... :P
Haltandet kan bero på trummornas o basens otajta samspel kanske, ska se över rasket.
Och sång o kör ska definitivt smiskas till bättre performans! :D

tack för lyssning o komment :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Mja, Tony Irving är den domare av fyra som brukar vara minst entusiastisk och ärlig...  :o

mahan:

--- Citat från: ynot skrivet 02.02.2008, 11:53:51 ---början blev jag lite osäker på lead voxen men det tog sig snabbt kanske skall den upp lite på reffen o bryggan.
lite mer pullver i kompet bakom men det kommer säkert. sjung in 1.a veren iden efter du sjungt med i slutet av låten så kännslan är med hela vägen.
riktigt skön låt mahan.

tony

--- Slut citat ---

Tanks Tony!
Det osäkra ska tas hand om, kompet är ju nu bara en clean Stratocaster och orgeln, ska testa med nån variant i reffen!
tackar för lyssning o goda råd! :)

hy.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion