Forum > Färdiga produktioner
Linus, Richard och Jon - All I need is your love
Klemme:
Man är ju ingen proffsproducent direkt, så lite råd på vägen vore ju kul. Låten är inspelad med en powerbook g4 med logic express7 och ett m-audio firewire solo. vi har bara två ingångar så jag fick använda en extern mixer till trummorna (3 mickar) och separera kaggemicken från dom övriga. Gitarrer och bas är lajnat och färgade med diverse originalpluggar.
Emulator:
Så, två lyssningar:
Största behållningen är trummorna. bra spel, och bra ljud tycker jag. MIxen känns lite ojämn ibland, där sången tar upp för mycket plats. Gitarren ligger bra panorerad, men är lite otight ibland?
Sången är lite onyanserad, lixom samma läge jämnt? Missar lite toner hit och dit, och uttalet har några ställen där det låter scandiengslish eller vad proffsen nu kallar det för.
Låten känns som en lång "vägg av några ljud"och jag tror det beror på att den onyanserade sången lixom ligger dominant och dränker allt annat. En ny sångtagning där fler uttryck kommer fram, och där sången ligger lite lägra i volym tror jag skulle göra underverk för denna rockrökare.''
Välkommen till forumet förresten :)
MaxB:
Välkommen hit. Skitbra ljud på trummorna! Jag menar inte bara spel utan även mickning och kranande efter. Det här är det bästa mickningsljudet jag hört från dig hittills!
Jag är inte riktigt vän med sången. Den kommer fram bra men svengelskan... hmmm
och nånting mer jag inte riktigt kan ta på. Ni kommer väl spela in nån låt du skrivit också?
mahan:
Åu beibe beibe!
Sitter almost perfect, snabb översigt:
Hihatten låter för mycket nu...
Snygg sångröst, get it on...
Your touch ...........
nice bite!
h. johan
Klemme:
Jag vet att det är lite otajt här och där.. Man kanske skulle kunna klippa och klistra lite, Problemet med det är att låten inte är inspelad till klick och då blir det ju svårare... :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida