Kontrollrummet

Köpa Drumcore - har nån erfarenheter?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tidigare har jag gjort egna trumloopar med trumljud från alla möjliga håll. Igår hittade jag Drumcore version 2 på REA för 900 kr. Hade inte tänkt köpa egentligen men eftersom jag fick det, tillsammans med fyra drummerpacks för totalt 1000 kr kunde jag inte motstå frestelsen.

Finns det andra här som använder Drumcore och som har åsikter om fördelar och nackdelar med att använda Drumcore istället för EZ AD eller GA. Gränssnittet ser inte kul ut men hur är det att arbeta med? Jag är tacksam om nån som använder det vill svara!


På bilden ser man www.jam.se som har rea på ver 2.5

Drumcore version 2 finns troligen fortfarande kvar på Deluxemusic i Stockholm för 900 kr men jag köpte de fyra sista drummerpack som fanns i korgen mitt i affären.
Hmm, jag som bara skulle köpa nya nylonsträngar till gitarren.  :oops:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Äntligen hemma efter en ganska hektisk arbetsvecka. Har nu hunnit nosa på programmet och jag kan meddela att det är smidigt att arbeta med. Jag har läst valda delar av manualen och kan lätt droppa ikonerna som står för ett trumljud direkt ner i wavespåret i Cubase. Man kanske gör samma sak i EZ? Det finns hur många trummisar och trummstilar som helst och vilken trummis loopar man än väljer kan man också välja en av de andra trummisarnas trumljud. Det är grymt! Nu kommer det gå snabbt att lägga ett trumspår innan det är dags att leka och spela in en låt. Sen kan man finputsa och lägga in fills efteråt.

Jag är superglad att jag köpte Drumcore!  :) :) :)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


DåligtGehör

  • Gäst
Drumcore verkar inte dum alls när man ser videos. Sen hur det fungerar när man väl sitter där vet jag inte men det kanske du kan rapportera mer om? Men det gäller ju att ha med John Bishop!