Kontrollrummet

karl- på svenska

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nice slösolo vid 1:30 eller däromkring..

Jajo svår/lätt-tolkad text beroende på det. Jazzfeeling, men inga konstiga eskapader ;)

Allt som allt en trevlig, helt ok, sång. Föredrar nog när du sjunger på svenska ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det är bara att instämma i lovorden.  :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Helbra Karl!
När du sjunger på engelska låter du rätt så lik Peter Gabriel (tycker väl många) men när du sjunger på svenska får jag  vissa kopplingar till en av Sveriges bästa sångare - Svante Thuresson. Lustigt.
Gillar verkligen när du sjunger i dom lägre registren. Gåshud.
Vill fråga om texten. Fick du texten efter att du gjort melodin, så att textförfattaren kunde anpassa sig till den? Eller hade du frihet att anpassa texten efter din melodi?
Visparna är väl en loop? För jag saknar nog ett mer dynamiskt trumkomp.
Så ska en låt avslutas. Perfekt!
Känns otroligt spännande det här att du sjunger på svenska med text som har poetiska kvaliteter


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Hej och tack Tokai...jag fick texten bara och när jag tog gitarren så kom låten ganska omgående....kul att du tycker den funkar och att jag funkar på svenska....

tackars  /  karl

Helbra Karl!
När du sjunger på engelska låter du rätt så lik Peter Gabriel (tycker väl många) men när du sjunger på svenska får jag  vissa kopplingar till en av Sveriges bästa sångare - Svante Thuresson. Lustigt.
Gillar verkligen när du sjunger i dom lägre registren. Gåshud.
Vill fråga om texten. Fick du texten efter att du gjort melodin, så att textförfattaren kunde anpassa sig till den? Eller hade du frihet att anpassa texten efter din melodi?
Visparna är väl en loop? För jag saknar nog ett mer dynamiskt trumkomp.
Så ska en låt avslutas. Perfekt!
Känns otroligt spännande det här att du sjunger på svenska med text som har poetiska kvaliteter
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu funkar Karl även på svenska  :)

Ser att någon redan gjort samma kopplingar som jag. Du har en kameleontröst (liksom NAD), mycket användbart. Din röst påminner både om Peter Gabriels och Svante Thuressons.

Luftigt och skönt är det här!
« Senast ändrad: 09.02.2008, 13:35:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tackars Max B....kamelonter  :lol: Svante Gabriel eller Peter Thuresson :wub: B) gillar bägges röst mycket.... kul att du gillar och jag gillar Nads röst mycket också och Bing Crosby's too...

Allt gott /  karl

Nu funkar Karl även på svenska  :)

Ser att någon redan gjort samma kopplingar som jag. Du har en kameleontröst (liksom NAD), mycket användbart. Din röst påminner både om Peter Gabriels och Svante Thuressons.

Luftigt och skönt är det här!
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se