Jag brukar inte kommentera låtar, men när man dristar sig till att göra en cover av någon av mina husgudar, så får man stå sitt kast...

Jag tycker att låten känns väldigt förenklad och att den därför saknar mycket av det driv och den känsla som finns i originalet. Brasset gör mycket i originalet, så jag känner en enorm saknad av det. När brasset saknas, så blir hela kompet ganska platt och med både gitarr- och flöjtsolo, känns den väldigt lång med det lilla stödet.
I övrigt är det ju välspelat och arret har lite egna finesser inlagda i stället för originalets (dock bleka finesser jämfört med hur det "ska" vara...), så musikerna är det inget att klaga på, men arret hade behövt en ordentlig genomkörare enligt min mening - eftersom låten är så välkänd och har gjorts av dessa ekvilibrister som utgör E,W & F.
Jag hade kanske inte gjort en cover på låten så mycket bättre själv - men jag hade absolut inte tagit bort det viktiga brasset, som är en av huvudingredienserna...
Jag rekommenderar f.ö. gärna DVD:n med Earth, Wind & Fire och Chicago live på "Greek theatre" i L.A. Om man bara ska köpa en enda musik-DVD detta århundrade, så är det den man ska ha, helt enkelt!