Forum > Färdiga produktioner
1up-Fågelö (No Radio Edit)
freddy:
Charmig låt helt klart. Dock är sången riktigt falsk, hela refrängen är falsk och detta göra att det blir svårt att lyssna på utan att rysa :) Verserna kan jag däremot köpa, dom är faktiskt bra. Det slog mig att du låter väldigt mycket som Wille Crafoord när du sjunger, coolt.
1up:
--- Citat från: freddy skrivet 02.02.2008, 10:17:25 ---Charmig låt helt klart. Dock är sången riktigt falsk, hela refrängen är falsk och detta göra att det blir svårt att lyssna på utan att rysa :) Verserna kan jag däremot köpa, dom är faktiskt bra. Det slog mig att du låter väldigt mycket som Wille Crafoord när du sjunger, coolt.
--- Slut citat ---
:) Soft liknelse mellan mig och Crafoord.
Ja, man kan ju fråga sig varför jag inte sjungit om låten 10 ggr och lagt stämmor och rättat till falskhet. Det beror väl på att jag gillar den som den är, och dels att jag tror det skulle bli väldigt svårt att hitta samma känsla och återupprepa sången på ett sätt som skulle göra gamla versionen rättvisa, även om sången skulle vara mer i ton.
mahan:
Tjoissan 1up!
Som sångare har du ju aldrig toppat mina listor men låtsnickeriet behärskar du suveränt!
Snyggt gungande komp som dock blir övertrampat av en sångare :rolleyes:
Sången kunde bättras på med att kolla nivåerna, låter som om det distar hela vägen ut.
Sångvolymen kunde åxå sänkas aningen och nivån slätas till med limiter eller kompressor...så inte alla djur skräms iväg... :D
När vi rör oss i djurens värld så väntade jag mig höra ett eller flera djur/fågel ljud, passa in nåt sånt kanske.
h. johan
cykeln:
Annorlunda - Bra!
Bra orgel, bas och rytm
med en ljus, lite hes kvinnlig röst som sjunger med korta fraser
kan detta blir riktigt bra
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 02.02.2008, 14:42:54 ---Tjoissan 1up!
Som sångare har du ju aldrig toppat mina listor men låtsnickeriet behärskar du suveränt!
Snyggt gungande komp som dock blir övertrampat av en sångare :rolleyes:
Sången kunde bättras på med att kolla nivåerna, låter som om det distar hela vägen ut.
Sångvolymen kunde åxå sänkas aningen och nivån slätas till med limiter eller kompressor...så inte alla djur skräms iväg... :D
När vi rör oss i djurens värld så väntade jag mig höra ett eller flera djur/fågel ljud, passa in nåt sånt kanske.
h. johan
--- Slut citat ---
Ah, trevlig kommentar. Jag är världens bästa låtskrivare! :)... Man kan ju inte vara bäst på allt, någon som vill testa att sjunga så är det bara att höra av sig!
Fågelljud är en god idé.
Thanks for you time.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida