Forum > Färdiga produktioner
maxmamax - Winter fling
maxmaxmax:
Artist: maxmaxmax
Sång: Winter fling
Medverkande: En kompis på "let it happen again"
Genre: Elektronisk pop
Hej forumiter! :)
Först måste jag passa på att säga hej och så trevligt att Kontrollrummet finns. Jag har gjort tre försök på det där nya stället men varje gång har det känts helt, helt fel. Det är liksom bara så fel, eller hur?
Här är en låt om motsatsen till summer fling, winter fling. Och det betyder ju snöflinga på svenska så jag gjorde en svengelsk ordvits och tyckte det var roligt. Här är texten:
Oh something came to me today
when i was out with friends to play
and it landed on my nose
it was a single flake of ice
they say that no one is alike
and it melted on my chin
let it happen again cmon hit me again come on hit me again let it happen cmon hit me again come on kiss me again let it happen again
Oh could we try freeze today
and let me know if im too warm
and if you want to melt away
you could melt into my arms
you know its really not my fault
that spring is soon a coming on
but heres a gift dear winter fling
i got a freeze to save you in
osv
Mikke:
Åter igen: Jag blir så skit glad o få höra talangfull musik från andra nördar. ;) . Känns som om man hittat sitt nya favvoställe på nätet.
Det här är ruggigt trallvänligt. Jag är inte själv inne på sån här musik men kunde inte låta bli att stampa med foten o nynna med. Först kändes basen fjösig. Men jag fick kapitulera. Både den och melodisynthen är helt rätt. Din sång är teatrr... teatreli.... teatr.... utrycksfull på rätt sätt. Du "spelar med" med din sång och får pulsen att gå fram än bättre i låten.
Nu ska jag lyssna en gång till. Bra o snyggt jobbat. / Mikke
manne_vxu:
Tjena!
Jäkligt cool låt, gör sig allra bäst när du sjunger dock...mitt tips, korta ner dom instrumentala partierna. Annars riktigt ball med ett par oväntade harmonier.
Tummen upp!
stajo:
Här går den också hem :)
Gillar ditt sätt att sjunga. Verkligen uttrycksfullt.
Överlag är arret snyggt. Tyckte först det var lite tomt på vissa instrumentala ställen men det skall nog vara så.
Denna går direkt in på min nya w880i ;). (eller företagets :ph34r:)
egghuvud:
Kul att se dig igen maxamaxa Jag saknade dig när du försvann från studio :)
Sånt här kan jag bli lite avundsjuk på. Det låter så självklart och enkelt på något sätt. Man får massor med asociationer till tidiga Blur, Ultravox fast inte på ett sätt som känns slitet eller ofräscht. Snygg mix. Lite burkiga syntar ibland. Speciellt basen. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida