Kontrollrummet

The Iken Band/IKEN - Crossroads

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
http://www.theikenband.se/CROSSROADS.mp3
En äldre låt som är min personliga favorit av de 25 låtar jag har.
jo,jag vet,bara 7-8 på ''hemsidan'',men de är mina ''top notch'' låtar....NOT!!!!! :lol:
Slide som vanligt,trasig hammond(B4),M-Tron,Fenderbas och strata, ADK 51e+Behringer MIC200..Sången är lätt den bästa jag lagt...(undrar hur jag gjorde) :wub:
« Senast ändrad: 03.02.2008, 14:40:39 by tsmalmbe »
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fattar inte hur du gör med rösten men den är skitbra. Håller med andra som kommenterat rösten på en av dina andra låtar. Låter lite som rördist eller spräck på PA:t. Det låter inte som en inspelning i vardagsrummet utan mer som en spelning på en konsert nånstans i slutet av 60-talet.

Jag måste få låna dig till min musik!  :D
Jag känner en trummis förresten, som sa att om du också lämnar det andra forumet... har han inget intresse av att stanna kvar där. Det låter som att han också vill ha ett samarbete med dig! Dubbelkul!
 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
altså,min sambo säger att jag inte kan sjunga,ni säger precis tvärtemot?
Vem, o Vem har rätt? :unsure:
Äh,skit samma,jag gör som humlan,hon kan inte flyga men gör det ändå,jag kan inte sjunga,men kommer att göra det mer än förut......... :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
altså,min sambo säger att jag inte kan sjunga,ni säger precis tvärtemot?
Vem, o Vem har rätt? :unsure:


VI

 B)
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Speciell röst här :) Lite off tune här o var, och melodin låter lite diffus, som om den gjorts snabbt för man har sån bra låt på g :D

Skitigt så det förslår, men hela mixen lider av lite strandradiosyndrom, saknar kripig diskant och bacon i basen.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :lol: bacon i basen? :D faan ,alla vet att bacon är livsfarligt.
sången är lagd utan autotune eller så,om det är offtone,så är det så.
jag låter som jag gör helt enkelt.Bra för vissa,skit för andra (däribland iken himself)Trots det är detta lätt den bästa sång jag lagt på en låt ^_^
Du har rätt i att hela låten gick fort att få till,men är den sämre för det? Tycker inte jag....
skitigheten är medvetet gjort ,diskant hör jag inget ovanför 10-12khz..... :ph34r:
så det lider all min musik av,tyvärr......fyller 50 om ett tag,har spelat sedan 1970,konserter(Rainbow 1976 i konserthuset,1:a raden framför Blackmore,ett jätte PA till höger,c:a 1,5m från mej,det örat blödde i 3dgr.....) jag hör rätt dåligt min vän....
tack för lyssning och ris. :rolleyes:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag har inte sagt at låten är sämre för att det gick snabbt, läs igen! Melodin låter diffus, precis som om den gjordes snabbt
...som om den gjorts snabbt för man har sån bra låt på g :D


"Sån bra låt" menas ju att låten är bra. Skitigt är också positivt.


Låter inge vidare med hörselskadorna där :( va väl innan debatten om  att man borde ha pluggar i öronen på konserter också`kan jag tänka...



Men innan du tar åt dig på fel sätt, så läs igenom inlägget. Det va inte enbart ris!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
jag har inte sagt at låten är sämre för att det gick snabbt, läs igen! Melodin låter diffus, precis som om den gjordes snabbt
...som om den gjorts snabbt för man har sån bra låt på g :D


"Sån bra låt" menas ju att låten är bra. Skitigt är också positivt.


Låter inge vidare med hörselskadorna där :( va väl innan debatten om  att man borde ha pluggar i öronen på konserter också`kan jag tänka...



Men innan du tar åt dig på fel sätt, så läs igenom inlägget. Det va inte enbart ris!
Näe,jag vet det,du både riade o rosade,jag tycker bägge är positivt faktiskt. ;) så det är coolt...
ang.låten,jag är väldigt förtust i den,den har detta ,,något'' som inte finns i någon annan musik jag gjort,fattar inte vad... kanske var jag på bra humör den dagen,fast det är jag för jämnan :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
drog ett par lyssningar till kaffet i dag med fan vad jag gilla detta :)
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
:) fantastiskt det där när man gjort något som man är skitnäjd med, dom är riktigtspeciellt...har en låt jag gjrode vid typ 17 års ålder som jag forsfarande är riktigt nöjd med när jag lyssnar. speciellt, trots att den är daterad o risigt inspelad. :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou IKEN!
Mycket personlig o snygg röst som låter som den skulle behöva användas oftare, för att låta lite säkrare.
Snyggt arrat o lirat, enda som jag tänkte såga på  är orgelmixen, den börjar snyggt i introt på brett botten men så har du panorerat över den i ena örat så att den mistar en hel del av hammond effekten och låter nu ensamt och mono.

Annars gillas detta :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :D Tack för lyssning.
jo,''hammonden'' är panorerad,har du hört '' Machine Head'' med ''Deep Purple''?
där ligger Jon på ena sidan,Ritchie på den andra, resten är i mitten.Så tänkte jag när denna visa mixades..........Om jag hade mixat B4:an i stereo....... :)
då skulle inget av det andra höras.....
rätt tänkvärt faktiskt....
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Klemme

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • www.myspace.com/richardklemme
Fattar inte hur du gör med rösten men den är skitbra. Håller med andra som kommenterat rösten på en av dina andra låtar. Låter lite som rördist eller spräck på PA:t. Det låter inte som en inspelning i vardagsrummet utan mer som en spelning på en konsert nånstans i slutet av 60-talet.

Jag måste få låna dig till min musik!  :D
Jag känner en trummis förresten, som sa att om du också lämnar det andra forumet... har han inget intresse av att stanna kvar där. Det låter som att han också vill ha ett samarbete med dig! Dubbelkul!
 
v
Och trummisen det är jag..he he...
Bra låt gillar det där med kör och hammond...Jag tycker det låter mer 70 tal än 60 tal, vilket inte spelar någon roll för jag älskar båda.
Hur mäter man musik?


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Skönaste känslan på sången! Son of A Preacher Man-känsla fast mansröst istället för kvinnoröst. Mmm  :wub:

Tamburinen? som kommer in efter ett tag är lite stark i ljudbilden. Gillar soundet på trummorna, man hör småljud man inte brukar höra. Det känns mer live än mycket.

I inledningen noterade jag det läckra soundet på gitarren.

sju tummar upp från 1up!  B)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Go låt
skitiga orglar och gits - gillas!
Slidesolo - yes
Bra tryck i denna
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Faan,jag glömde det viktigaste,mellotronen,den finns ju där på ''i will travel the world'' delen. :D
en manskör i bakgunden.
Tack för lyssning!!!
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972