Forum > Färdiga produktioner

The Iken Band - Down South

<< < (4/7) > >>

freddy:
Detta var fint, ni/du har fått till bra live-känsla i musiken. Det ska vara så när det gäller denna musikstil helt klart. Bra sång och bra lir på samtliga instrument. Det enda jag känner är att det blir aningen mycket i samma stil, ingen vilopaus eller större förändring i hela låten, detta leder till att jag uppfattar det hela lite tjatigt. Men det funkar eftersom låten inte är så lång. Jag vill höra mera helt klart, posta snart igen ;) 

Emulator:
skriver under på allt rattlesnake skrev. utom att jag INTE ägt en bas då....annars låter det gött. Lite väl slamrig bas kan jag också tycka, och att gitarrerna för en lite udda tillvaro där i högerkanalen, samt att sången låter lite mono. men kanske tidstypiskt?

Bra tunggung annars :)

Harmonica mike:
Jag håller med Skallerormen,fast jag har en Warvick 5 strängad sak,finns det så många på en rickenbacker?

Skit bra låt diggar som faen!

Och välkommen till forumet får jag väl säga..

Mvh
Micael

MaxB:
Jag tror att Ricken har fyra feta goa strängar som slamrar mer än allt annat tillsammans - tack och lov!  ;)

Yllet:
Bra drag och skön låt. Gillar även sången.

Överlag tycker jag att ljudbilden är lite tunn. Men visst, det var väl delvis så på 70-talet ;) Tror framförallt att det är trummorna som borde komma fram lite mer och ha mer tryck.

Faden i slutet känns väl sådär... Bra gitarrsolo förresten och gött sound där!

Bra jobb

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion