Forum > Färdiga produktioner

The Iken Band - Down South

<< < (3/7) > >>

IKEN:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.01.2008, 21:48:50 ---Artist = Den som spelar låten
Låttitel = låtens namn

==> exempel: Bruce Springsteen - Thunder Road

Ok, lite önsketänkande  där kanske ... :)

Nåväl, "Första låten på detta forum från mej" innehåller varken artist eller låtnamn.

Denna ordning gör det lättare att surfa bland 400+ demolåtar.

--- Slut citat ---
Åh Faan....
Jag ber om ursäkt!!!!! ^_^
Lovar att ändra mej!

IKEN:

--- Citat från: jay thomas skrivet 28.01.2008, 20:27:16 ---Du vet vad jag tycker!  :) Rockar som en 6-cylindrig på 16 liter!  ;)

--- Slut citat ---
Eller varför inte en 12-cylindrig på 37 liter....... :lol:

MaxB:
Jag gillar Rickenbackern. Den är som basarnas Rolls Royce! Eller kanske bättre än Rolls Royce egentligen.

Härligt ös och härligt bas-klös!

IKEN:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.01.2008, 22:25:04 ---Jag gillar Rickenbackern. Den är som basarnas Rolls Royce! Eller kanske bättre än Rolls Royce egentligen.

Härligt ös och härligt bas-klös!

--- Slut citat ---
Den är Basarnar Rolls Royce..... :D
BASTA!!! :D

Rattlesnake:
Mmm, nog är det gött med Rickenbackerbas, har ägt en själv, men den var i taskigt skick och med bytta mickar, så den hade inte rätta tyngden. Men jag saknar den ändå.

Nå, den här låten då. Det är ett fantastiskt ös, kanonbra lirat! B) Känns som ett livegig från nån festival 69-70, tänker på Canned heat eller Ten years after... Gillar sången också, passar också bra i stilen.

Basen är riktigt bra spelad men är kanske lite väl hög. Trummorna låter rätt klent, virveln låter som fingersnäpp. Men hela låten har en burkighet överlag, låter instängt. Cymbalerna visslar vasst men har ändå ingen riktig topp...

Slidegitarren till höger ligger lite snett i pitchen på något ställe. Inte så vackert, men vet inte om det är så fel, förstärker ju livekänslan och tidsuppfattningen. Och nedtoningen var också tidstypisk... Känns som det är ett utdrag ur en 12-minuterslåt.

Lite bättre fart på trummorna, lite mera luft i mixen och du är där!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion