Kontrollrummet

equality - afroreggae

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 396
    • Visa profil
    • SoundClick
Testar med akustiska gitarrer i lite lugnare tempo. Är jag fel ute...?  :unsure:
Högst upp om nån orkar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Med den akustiska versionen kändes det som att du lämnade afrika och fick vind i håret på pågatåget till Malmö istället.

Jag gillar den första versionen bäst, men basen från den andra. Båda är svängiga, så där den första är mer afro och Paul Simon är den andra mer skåne och Peps.


DåligtGehör

  • Gäst
Ja du är fel ute  ;) ellerijallafall så var den första klart roligare att lyssna på.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 396
    • Visa profil
    • SoundClick
Okidok. Tack för det. Då vet jag.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Funkar väl oxå det här,men jag sällar mig till boysen - det var mer glädje och sväng i första versionen.Man blir ju liite låst i tänkandet när man hör nåt bra..Hade du presenterat denna som första och enda versionen så hade vi köpt den.

Men nu vet vi att det finns ett original,kör på den Mikey - det blir asgrymt! Sno bas prylen från den här...

Skråla in nåt,krydda med små infall av tokerier här och där(munspel,gura,eller nåt annat)

Då blir det skitbra! Glädjen kändes i första verren,försök behålla den..

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jaa.... :blink:

jag gillar bägge -det är inte ens samma låt om du förstår vad jag menar. Om det känns ok att inte göra afrikalåten så skulle jag faktiskt rösta på den här -med munspel, sen skulle jag skicka på ynot en skånsk-svensk parlör och be honom dra på nåt pepsigt.

skönt sound tycker jag. Test med trynorgel?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 396
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack HM & Emulator! Inte vill man att glädjen skall gå förlorad, typiskt när det blir vardag igen.  :huh: Tog Micke och Anders på orden och snodde basprylen, ja nästan iaf. Håller med dig Emu men jag vill försöka få till nåt ljust för en gång skull men jag förstår din tankegång, thnx. Tänkte att nu skall inte dra denna i nån hopplös långbänk igen men jag har inga andra att fråga...
« Senast ändrad: 30.01.2008, 02:25:05 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves