Forum > Demolåtar

equality - afroreggae

<< < (7/9) > >>

freddy:
Kul låt, t.o.m surpuppan freddy blir lite glad av temat. :) Kompgitarren är den som jag tycker inte riktigt övertygar i produktionen, det låter konstigt när den kommer in i början. Allt annat är ganska torrt och den känns ganska blöt och en hel bit utanför resterande bandet. Du kanske även skulle kunna skära lite botten på gitarren så att den inte blir lika kraftig och mer funky. Men detta ska du väl ta och göra en hel låt av i alla fall. Lite sång kanske? Eller ett B-tema?

Dividend:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 28.01.2008, 09:53:35 ---
--- Citera ---Dividend: Tack! 8-bitars chip vet jag inte vad det innebär?   

--- Slut citat ---

Han menar nog att den bär en avlägsen likhet till Chirpy Chirpy Chip Chip.
---
Mycket avlägsen. Ingen alls egentligen.

--- Slut citat ---

Nja låten fick mig (vilket jag fattade först för några minuter sedan) att associera till det mycket mysiga huvudtemat till Monkey Island..
http://www.lifeinchina.se/01%20-%20Opening%20Themes%20-%20Introduction.mp3

equality:
DG: Middle of the roads låtar tyckte jag var urlöjliga då på 70-talet men nu vet i f... En del rätt snygga grejjor ändå.
freddy: Ljudbilden har jag inte lagt ned så mycket på. Mest själva låtidén jag ville testa. Samtidigt har jag stora problem att få till  ett bra elgitarrljud, trots bra gitarr (Ibanez AS 100). Tycker ljudet blir för basigt som du skriver. Låten fortfarande på primitiv nivå men kul att den gillas. Thnx.
Dividend: Lät kul detta om än lite stelt kanske. Jättesnyggt tema (första delen), reggae med folkmusikmelodi nästan.

DåligtGehör:

--- Citera ---DG: Middle of the roads låtar tyckte jag var urlöjliga då på 70-talet men nu vet i f... En del rätt snygga grejjor ändå.
--- Slut citat ---

Nja, tyckte som du men fick för inte så länge sedan "möjligheten" att lyssna på dem. Skoj i några minuter på några låtar men snart infann sig en tydlig övertygelse om att jag aldrig någonsin behöver lyssna på dem igen. Så hookigt att jag blev hookad och en väldigt enerverande röst. Jag är botad.

Emulator:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2008, 19:36:10 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 27.01.2008, 19:27:33 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2008, 18:30:38 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 27.01.2008, 16:22:21 ---snyggt munspelande :) Fast låten flyttade ca 600 mil norrut, till skåne och peps persson.

Snyggt, men som jag trodde finns inte afrika kvar :D

Däremot en schysst skånsk myllareggae :)

--- Slut citat ---

Jizes,förändrade jag låten så mycket med lite munspel? Kanske har du bara bestämt dig för att det inte skall vara munspel på denna,men du Thomas - vi låter Equality bestämma!
Tycker du tar dig lite för stora befogenheter nu.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Vafan? Då kan jag sluta tycka istället då om det inte passar?

--- Slut citat ---

Nu får du inte bli sån..Klart du får ha en åsikt,men vi låter eq bestämma.Det är väl schysst? Jag drog ju bara av en räka på munspelet,det finns mera i bagaget i form av lir.Moll positionerna otestade bland annat..
Kanske har du rätt,det vet jag inte - men tanken är ju lika god som nån annan..Flöjt,sax,trombon etc..
Liite mer på fötterna innan vi sågar varandras bidrag till låtarna tycker jag är rimligt,klart du skall kommentera,tänk om jag bara glömde en smiley?

Kör hårt Thompa.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

ja, glömde du smileyn? ;)

Alltså, jag tycker verkligen att låten förändrades. Inte blev sämre. Men inte alls afrikansk -i MINA öron.  Personligen tycker jag inte att det är en sågning alls heller, bara en åsikt. Och jag vill gärna ha synpunkter så tidigt i arret som möjligt. Jag har heller aldrig påstått att JAG istället för eq skulle bestämma något.

Däremot tycker jag gott att ni kunde testa lite peps på denna, det va gött sväng :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion