Forum > Demolåtar
equality - afroreggae
equality:
LÅTNAMN: afroreggae?
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: afro nånting
LÅTLÄNGD: 01:34
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Alltid varit fängslad av den afrikanska musiken, alltså den söder om Sahara. Gillar de snabba elgitarrplocken. Försökte mig på något för några månader sedan och det gick inte alls. Nu ett nytt försök
med en annan låt. Men det blev väl mer reggae än afrikanskt? Och mollackorden skall nog inte vara där. Tänk mig sång på svenska och ett stick så småningom.
Länk: afroreggae
080129: Drog ner tempot och testade med akustiska gitarrer: Borttagen.
080130: Ny bas: afroreggae ny bas
Harmonica mike:
Yeeah man.
Skönt gung i denna,rätt högt tempo men det svänger gott.Glada rytmer som får en på gott humör.Det blir kalas med sång,Marley får ducka.. Drog några munspels räkor,det satt gjutet.
Hör av dig om jag får vara med på en trudelutt,det vore kul vårat första collab liksom.. :D
Mvh
Micael
martinm:
Tja, tycker att elgitarrplocken har fått en ganska bra sydafrikakänsla eller kanske nån slags svensk-sydafrikansk kombination.
Den intensiva kompgitarren, pannad till vänster, gör att stereobilden känns lite skev för tillfället.
:P
karl:
en hybrid mellan P.Simon och P.Persson.....känns som en stabilare bas vore på sin plats men annars svänger det ju ordentligt...gillar gitarrerna....ser fram emot det slutgiltiga...
/ karl
cykeln:
Tummen upp från Orsa
Gott sväng på bas och gitarrer
Den högra gitarrfiguren särskilt luftig och snygg
Paul Simon Graceland smyger i väggarna
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida