Forum > Demolåtar

equality - afroreggae

<< < (2/9) > >>

stajo:
Jepp det här var glatt och skönt gung i :).
Lite tunn bas bara, ser fram emot att höra lite sång och så. Framkallar leende gör den.
/Staffan

Emulator:
jo visst funkar det. Undrar vad som gick fel med den förra? funkade enligt mig.

Men inge munspel på afroreggae va? BRASS! :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 27.01.2008, 14:38:05 ---jo visst funkar det. Undrar vad som gick fel med den förra? funkade enligt mig.

Men inge munspel på afroreggae va? BRASS! :)

--- Slut citat ---

Säger en brass lirare utan att ha hört det.. B)

equality:
HM: Tack. Vore kul med munspel!
martinm: Jo det går väl inte att bortse från sitt ursprung även om man vill göra annan världsdelsmusik. Mycket primitiv skiss f n så mix och instrumentval inte klart.
karl: Visst ligger den nära Peps Oboy. Hmm, får försöka tänka i andra banor. Orgeln skall nog bort. Är det spelet på basen som är instabilt eller ljudet. Tog en billig syntbas bara från min JV-1010.
cykeln:Tack för den tummen! Skall försöka utveckla den gitarren. Graceland är en förbaskat skön LP.
stajo: Kul! Ska basen ligga djupare eller spela mer rakt? Tnx.
emulator: Tack! Den förra blev så otajt och fantasin brast för fortsättning. Men som den superseriösa låtmakare jag är  :rolleyes: kanske det går att göra en syntes med denna?

DåligtGehör:
Inget fel på idéen alls. Lite intensivtjocksmock kompgitarr till vänster dock. Den kunde nog göra mer plats för sång och andra insatser. Antar även att du tänkt något mer spännande trummor och bas men frågan är mest vad har du för planer för hur sång skall låta m.m? Smucke saker när orgeln glider in. Läcker gitarr den rena till höger!

Kan tänka mig snygga dragningar på afro-saxsektion.

Något mer slagverk än bara trummor.

Break.

---

Om munspel, inte amerka-bluesigt va!?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion