Forum > Demolåtar
Yllet - I'm going home
Yllet:
borttagen
DåligtGehör:
En fråga infinner sig - vilken platta, hur låter resten, varför?
Yllet:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 27.01.2008, 01:18:04 ---En fråga infinner sig - vilken platta, hur låter resten, varför?
--- Slut citat ---
Låten är mest tänkt som ett avbrott, något som sticker ut lite. Några av låtarna har du säkert hört här på forumet.
DåligtGehör:
Lyssnade tillbaka lite på dina kommande låtar. Frågan är om den verkligen är ett avbrott, sticker ut. Jo på sätt och vis, högt tempo, lite country osv. men samtidigt är det ändå 60-talspopsoundet som spelar roll i låten. Det andra bara används utan något riktigt intresse upplever jag det som. Känns inte innerligt men inte heller lekfullt spännande.
I jämförelse med dina tidigare låtar så upplever jag det här som klart ytligare. Men jag har å andra sidan svårt att relatera till den mesta 60-talspopen.
Rattlesnake:
Låten lämnar väl inga bestående intryck, direkt. Låter rätt och färdigt så länge det är instrumentalt, men när sången kommer på är det något som inte riktigt limmar. Både leadsången och stämmorna låter lite basigt, skulle ha skurit lite där. Men annars är det bra, finns inget att anmärka på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida