Kontrollrummet

Wernborg - The Bush

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN:            The Bush
ARTIST/GRUPP:     Wernborg
GENRE:                Spoken Funk
LÅTLÄNGD:           2:07
KOMPOSITÖR:       W
PRODUCENT:         W
INSPELNINGSÅR:    2008
FORMAT:              mp3

Satt och jammade. Tröttnade. Surfade. Hittade lite Bush-filer. Jammade igen. Klippten in klippen. Jammade lite till. Ja, ni fattar.

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/Wernborg-TheBush.mp3[/mp3]

The bush

« Senast ändrad: 23.02.2008, 23:11:02 by Wernborg »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Juste!  B)

Vad är det för trummor?

Gillar basljudet och den där fill-slingan som du lirar själv antar jag. Sen gitarrspelet med mkt reverb i bakgrunden. Smakfullt mixat. Söker lite fetare sound overall?

Solon från andra instrument? trumpeter?

Gillar musiken, det är bara Bush som inte riktigt är min kopp thé. :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Juste!  B)

Vad är det för trummor?

Gillar basljudet och den där fill-slingan som du lirar själv antar jag. Sen gitarrspelet med mkt reverb i bakgrunden. Smakfullt mixat. Söker lite fetare sound overall?

Solon från andra instrument? trumpeter?

Gillar musiken, det är bara Bush som inte riktigt är min kopp thé. :)

Trummorna och congas är några loopar från http://www.sampleswap.org/, precis som alla Bush-samplingar.

Ja, basen och allt annat är spelat. Jag tycker också det blev lite klen sound, fast jag vet inte varför. Får väl skruva lite till och tjocka till om det går.

Kul att du diggar.  :D  Solo från trumpet är alltid rätt. Sugen?


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Schööönt B)

Wernis + Bush är ett vinnande koncept (kanske en komceprtskiva ^_^)


Snyggt jammande, tycker det är reverbiga gurorna ligger fint, blir en fin bakgrund.

Hepp
David
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Juste!  B)

Vad är det för trummor?

Gillar basljudet och den där fill-slingan som du lirar själv antar jag. Sen gitarrspelet med mkt reverb i bakgrunden. Smakfullt mixat. Söker lite fetare sound overall?

Solon från andra instrument? trumpeter?

Gillar musiken, det är bara Bush som inte riktigt är min kopp thé. :)

Trummorna och congas är några loopar från http://www.sampleswap.org/, precis som alla Bush-samplingar.


Wowii! Tack för tipset!


freddy

  • Gäst
Inte illa, Bush gör det hela mer intressant om du frågar mig. En hel del sköna licks men kanske inte så varierat, tack vare Busken så funkar det dock galant. snyggt och tack för tipset, den sidan hade jag också missat.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Schööönt B)
Wernis + Bush är ett vinnande koncept (kanske en komceprtskiva ^_^)
Snyggt jammande, tycker det är reverbiga gurorna ligger fint, blir en fin bakgrund.
Hepp
David

Fint. Så här i valtider.  :ph34r:
Tack.

Citat från: 1up
Wowii! Tack för tipset!

Så lite så...  :D

Citat från: freddy
Inte illa, Bush gör det hela mer intressant om du frågar mig. En hel del sköna licks men kanske inte så varierat, tack vare Busken så funkar det dock galant. snyggt och tack för tipset, den sidan hade jag också missat.

Tack. Ja, jag tror att Bush hjälper till lite också för det är ju trots allt lite chansartad musik precis som mr Bush. Oj!



Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Juste!  B)

Vad är det för trummor?

Gillar basljudet och den där fill-slingan som du lirar själv antar jag. Sen gitarrspelet med mkt reverb i bakgrunden. Smakfullt mixat. Söker lite fetare sound overall?

Solon från andra instrument? trumpeter?

Gillar musiken, det är bara Bush som inte riktigt är min kopp thé. :)

Trummorna och congas är några loopar från http://www.sampleswap.org/, precis som alla Bush-samplingar.

Ja, basen och allt annat är spelat. Jag tycker också det blev lite klen sound, fast jag vet inte varför. Får väl skruva lite till och tjocka till om det går.

Kul att du diggar.  :D  Solo från trumpet är alltid rätt. Sugen?

Mycket möjligt. :)


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Schysst skit,
fast i verkligheten vore det trevligare om det blev mer fokus på gitarrer o Bush hamnade i bakgrunden. ;)
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Gitarrarbete av hög klass
Finfint ljud
Bra idé - Väl genomförd
Kanske något lägre vol på Mr President?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Yeahm, Wernborg for president! Låter ascoolt. Laidback och rivigt på samma gång. Men han snubben som snackar en massa i förgrunden, kunde han inte sjunga i stället?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Snyggt förpackat fast lite för mycket utrymme för bush gillar gitarren bättre :).
Hade också missat den sidan så tack från här också...
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hejsan mannen :)
inte illa gillar basen mycket, guran kunde få komma in från farstun o ta lite mer plats. Det funkar ju med mr b inta house.
Roligt o höra lite jazz vibbs från dig igen.
tony
att leva är att dö


DåligtGehör

  • Gäst
Det är alltid skönt att höra en gitarr spela så utan bitterhet samt med nedärvd känsla för stabiliteten och de goda krafterna i samhället.  :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
HAn sjunger ju riktigt snyggt George W.
Snygga texter hör ju till hans absoluta bästa sidor! ;)

Håller med Tony, ta in gitarren från farstun och släng ut Bush dit istället.
Skulle kunna minska lite på kompressorn, pumpar på lite onödigt häftigt och den äter åxå av din snygga bas.

Konga/bongo tillsammansmed vattendroppsavdelningen lite väl utpanorerade, försvinner nästan ur ljudbilden.
Och öka låten med en B-del, till tre minuter och få in en kontrast till BUSH old bitterness, Schwarzenegger kanske... :rolleyes:

GRÖNT LJUS! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Schysst skit,
fast i verkligheten vore det trevligare om det blev mer fokus på gitarrer o Bush hamnade i bakgrunden. ;)
 :P
Vågade inte riktigt leka gitarrhjälte.
I verkligheten  :o  Finns inte låten på riktigt menar du?  :lol:

Citat från: cykeln
Gitarrarbete av hög klass
Finfint ljud
Bra idé - Väl genomförd
Kanske något lägre vol på Mr President?
Tnx. Mr Bush är utslängd lite här och där på måfå och så solade jag emellan. Jag sänker nog honom något.

Citat från: equality
Yeahm, Wernborg for president! Låter ascoolt. Laidback och rivigt på samma gång. Men han snubben som snackar en massa i förgrunden, kunde han inte sjunga i stället?
:D Jag ställer upp.
Det var väldigt ont om sjungande buskar, men jag har en tanke om att göra lite tillägg modell hiphop-låtar. Bushrepliker - Refrängsång - Bushrepliker etc....
Laidback och rivigt på samma gång.  :wub:

Citat från: stajo
Snyggt förpackat fast lite för mycket utrymme för bush gillar gitarren bättre .
Hade också missat den sidan så tack från här också...
Tack och så lite så... :)

Citat från: ynot
Hejsan mannen
inte illa gillar basen mycket, guran kunde få komma in från farstun o ta lite mer plats. Det funkar ju med mr b inta house.
Roligt o höra lite jazz vibbs från dig igen.
tony
:wub: Kul att höra från en "riktig" basist. Upptäcker varje gång hur kul det är att få va gitarrhjälte.

Citat från: Grymt Gehör
Det är alltid skönt att höra en gitarr spela så utan bitterhet samt med nedärvd känsla för stabiliteten och de goda krafterna i samhället
:lol: Tack.

Citat från: mahan
HAn sjunger ju riktigt snyggt George W.
Snygga texter hör ju till hans absoluta bästa sidor!
Håller med Tony, ta in gitarren från farstun och släng ut Bush dit istället.
Skulle kunna minska lite på kompressorn, pumpar på lite onödigt häftigt och den äter åxå av din snygga bas. Konga/bongo tillsammansmed vattendroppsavdelningen lite väl utpanorerade, försvinner nästan ur ljudbilden. Och öka låten med en B-del, till tre minuter och få in en kontrast till BUSH old bitterness, Schwarzenegger kanske...
GRÖNT LJUS!
h.   johan
Helt rätt ang. kompressorn. Borde ta en kvällskurs i ämnet. Vattendroppsavdelningen är faktiskt enbart en congaloop processad i Kjaerhus autofilter tror jag det hette. (Tack tsmalmbe för tips om grymma gratiseffekter.) Schwarzenegger däremot kommer inte i närheten av min hårddisk igen. Hade med honom på ett hörn tidigare och jag tror jag gillar honom lika mycket som du gillar "A small step for..."  ;)



Tack för kommentarer.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mm. nog lyckas du alltid :) gitarrspelet låter sådär äckligt wernborgskt bra. Känner lite igen tonspråk och teknik, och det låter skitbra. Däremot så känner jag inte direkt att leadsången tillför förtroende, man blir mest nervös :D fast skitsnyggt gjort.

Kanske skulle man kopiera W-et till WW, och sedan vrida det vänstra nittio grader motsols.

en tanke ja ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
ruggigt soft låt..och skönt med lite vinyl sound dessutom..
om man får komma med önskemål så vore det önskvärt att låta solo guran lyftas upp lite
eller minska verbet på den..den ligger lixom långt bort i fjärran nu
och det känns som att gitarren är det givna lead instrumentet i den här dängan
förutom bush dårå..men gura & bush borde ha ett duett förhållande enligt mig
delayet funkar..men det är väll verb på åxo?
aja.

bra spelat & skönt lunk..me like ;)

/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Trevligt med de avhuggna klippen ;)

"for the sake of jobcreation"... "has influenced society" ... "nåt jag inte hör" bla blah

Snyggt spelat, men tycker väl som någon tidigare sade att gitarrerna ligger lite i bakgrunden. Iofs är Bush kul också ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Taskig mix mellan Bush och gitarrerna. Gurorna borde söndertrasa Bush skitsnack. Mer typ J H. Upp me volymen på gitarrerna och minska ner jazzpartiet som kommer senare till noll. Annars får jag utstlag och måste sjukskriva mig. Som det är nu låter det som reklamkampanj för Bush från det senaste valet, vilket var väl inte meningen?
Vad gillar jag då? Jo, själva ideén att mixa ihop världens mäktigaste man med musik. Gitarrspelet är som vanligt av hög klass, för lågt dock + det andra ovan, men det är bara min personliga smak.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Detta var ju hur skönt som helst. Diggar helt klart ljudbilden/produktionen där du blandat samplingar och riktiga instrument, det ger låten en skön karaktär.

I mina minitorer är det inget som sticker ut. Framförallt tycker jag att du lyckats med basen och trummorna? Spelar du basen själv?,  snyggt såfall!

Gillas
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
mm. nog lyckas du alltid :) gitarrspelet låter sådär äckligt wernborgskt bra. Känner lite igen tonspråk och teknik, och det låter skitbra. Däremot så känner jag inte direkt att leadsången tillför förtroende, man blir mest nervös :D fast skitsnyggt gjort.
Kanske skulle man kopiera W-et till WW, och sedan vrida det vänstra nittio grader motsols.
en tanke ja ;)
Tackar tackar. Jag hade väl inget tanke med Bush egentligen, kände bara för att busa lite. Fast det var ju bra om den framkallade en känsla i alla fall. Även om det var obehag. :lol:

Citat från: larsson
ruggigt soft låt..och skönt med lite vinyl sound dessutom..
om man får komma med önskemål så vore det önskvärt att låta solo guran lyftas upp lite
eller minska verbet på den..den ligger lixom långt bort i fjärran nu
och det känns som att gitarren är det givna lead instrumentet i den här dängan
förutom bush dårå..men gura & bush borde ha ett duett förhållande enligt mig
delayet funkar..men det är väll verb på åxo?
aja.

bra spelat & skönt lunk..me like

/Larsson
Bra synpunkter som tydligen delas av de flesta. Bush får nog backa i nästa version. Tnx.

Citat från: divi
Trevligt med de avhuggna klippen

"for the sake of jobcreation"... "has influenced society" ... "nåt jag inte hör" bla blah

Snyggt spelat, men tycker väl som någon tidigare sade att gitarrerna ligger lite i bakgrunden. Iofs är Bush kul också
Tack. Fram med gitarrhjälten alltså.  :lol:

Citat från: Tokai
Taskig mix mellan Bush och gitarrerna. Gurorna borde söndertrasa Bush skitsnack. Mer typ J H. Upp me volymen på gitarrerna och minska ner jazzpartiet som kommer senare till noll. Annars får jag utstlag och måste sjukskriva mig. Som det är nu låter det som reklamkampanj för Bush från det senaste valet, vilket var väl inte meningen?
Vad gillar jag då? Jo, själva ideén att mixa ihop världens mäktigaste man med musik. Gitarrspelet är som vanligt av hög klass, för lågt dock + det andra ovan, men det är bara min personliga smak.
Vilket är jazzpartiet. Är det det som frångår grooveackorden eller? Tror faktiskt att det ska bli nån slags refräng av det istället. Med Bush och gitarrsolo som verser. Reklam för Bush var inte alls tanken. Tanken var ingen. Tack för feedback.

Citat från: Yllet
Detta var ju hur skönt som helst. Diggar helt klart ljudbilden/produktionen där du blandat samplingar och riktiga instrument, det ger låten en skön karaktär.

I mina minitorer är det inget som sticker ut. Framförallt tycker jag att du lyckats med basen och trummorna? Spelar du basen själv?,  snyggt såfall!

Gillas
:wub: Hur skönt som helst. Basen är spelad ja. Jag älskar att få kommentarer på basen, då är det julafton för mig.  :wub:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
vilken dåligt spelad bas  :rolleyes:


s
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
"Reklam för Bush var inte alls tanken. Tanken var ingen"
Att du gör reklam för Busken har jag naturligtvis svårt att tro på, men som jag skrev så låter mixen som om den underbygger dom Bushiska samplingarna istället för att detronisera dom = För låg musik, för hög Bush (upprepning)
Vad var då tanken med ditt musikstycke? Att sampla Bush med din musik här är inte problemfritt. Visst man kan göra det för lattjo. Och det är väl vad du har gjort. Men i mina öron ställer det en mängd frågor.
Mitt förslag är att du måste köra över Bush med din gitarr.





Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
"Reklam för Bush var inte alls tanken. Tanken var ingen"
Att du gör reklam för Busken har jag naturligtvis svårt att tro på, men som jag skrev så låter mixen som om den underbygger dom Bushiska samplingarna istället för att detronisera dom = För låg musik, för hög Bush (upprepning)
Vad var då tanken med ditt musikstycke? Att sampla Bush med din musik här är inte problemfritt. Visst man kan göra det för lattjo. Och det är väl vad du har gjort. Men i mina öron ställer det en mängd frågor.
Mitt förslag är att du måste köra över Bush med din gitarr.

Ska lägga i en högre växel och sikta på busken. Tack återigen för feedback.