Lyssnar på låten och vill bara säga först att standardknepet när man fastnat är väl att börja lyssna på musik man inte brukar lyssna på?

Typ alltså inte kanske dödsmetall eller nåt, men sånt som det finns hopp om att man börjar gilla.

Risken är att du blir mer avantgarde kanske

Tror i grund att brist på kreativitet är brist på intryck, min högst pseudopsykologiska teori utan förankring i någon litteratur eller något alls, förutom att jag gillar tanken

. Tänk på okreativa människor, de får massa intryck om dagarna men skapar aldrig något eget, de kan ha grymt hög iq men kan inte tänka utanför de invanda mönstren i någon större utsträckning. De flesta är kreativa bara vid samtal då de kanske kan säga nåt humoristiskt och föra samtal vidare på ett vettigt sätt.
Kreativa människor som sysslar med musik är en elit, sa nån och jag håller med, pga vad som krävs för att skapa musik till skillnad från en massa annat. Krävs t ex ganska lite tänkande för att bli jävligt grym på skönlitterärt skapande. Därför författare så ofta super ihjäl sig.

En elit, med noll makt, förutom att förföra

(Tror det var nån multidisciplinär författare/musiker/vetenskapsman för länge sen som sa detta, minns inte hans namn nu men det var inte Goethe.)
Läste DGs inlägg nu, om att aktivt variera sig. Det är väl just det som gäller tror jag också.
Låten. Jag toklyssnar nog inte på denna, men det låter fint på andra lyssningen. Standard, men bra! Och beatles.
/Fan vad jag spammar idag