Forum > Demolåtar

karl- dreams come true

<< < (2/4) > >>

stajo:
hej
satt och jämförde med den andra låten och visst det är likt men just bara gitarrfiguren eller pianofiguren som det är i den. Varför inte bara byta ut den då tänkte jag först men sedan när jag hörde igen så tyckte jag att den förstärker ju versen här hm. Så varför inte göra en temaskiva, den här figuren funkar ju ihop med så mycket så det kan ju vara ett återkommande tema på alla låtarna. Gillade nog denna versen bättre än den andra faktiskt men det andra är en kanonlåt, jadu det är svåra kval man ställs inför.
/Staffan

91:an:
Lyssnade på detta stycke igen som jag är helförtjust i. Har inga tips att ge hur du ska fortsätta jag bara undrar hur gick det sen? Fortsatte du pilla i verket eller är det vilande? Låten känns ju "nästan" färdig i utförandet, som komposition helt lysande!

oBBa:
Ljuvlig låt. Låter som en blandning av Beatles och Ryan Adams. Har inga synpunkter på mixen, den funkar utmärkt i mina öron iaf.
Ett stort + för sånginsatsen!!! Härligt go inlevelse.

karl:
skrämmande nästan...hade glömt bort denna, var tvungen att lyssna själv...kan nog greja till den här några snäpp ...mittpartiet känns ju bra...har varit för många collabs och annat den sista tiden  ...men ska nog ta i tu  med denna ...kul att du gillar

Allt gott /  karl

--- Citat från: 91:an skrivet 11.04.2008, 09:44:49 ---Lyssnade på detta stycke igen som jag är helförtjust i. Har inga tips att ge hur du ska fortsätta jag bara undrar hur gick det sen? Fortsatte du pilla i verket eller är det vilande? Låten känns ju "nästan" färdig i utförandet, som komposition helt lysande!

--- Slut citat ---

--- Citat från: oBBa skrivet 11.04.2008, 10:14:49 ---Ljuvlig låt. Låter som en blandning av Beatles och Ryan Adams. Har inga synpunkter på mixen, den funkar utmärkt i mina öron iaf.
Ett stort + för sånginsatsen!!! Härligt go inlevelse.

--- Slut citat ---
tack Obba för dina öron och kul att du gillar...

Allt gott /  karl

egghuvud:
Sådär kan man känna. Att man står och stampar. Därför är det väl bra med forum som ger en feedback på det man gör. Jag tycker absolut att du utvecklas. Harmonierna blir mer utvecklade, rsöten mognar mer och mer. Arrangemangen blir tätare och inspelningarna låter bättre och bättre hela tiden. Samtidigt så finns det ju det som är unikt Karls:skt i detta. ditt eget tonspråk och din röst som alltid är suverän.

Denna låten känns mer färdig än dina tidigare alster faktiskt. Möjligen svajar wailandet lite precis i slutet. Annars är det kalas.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion