Kontrollrummet

Jonnerstone(Michael.E) - Into the light

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjenare gott folk.

Ger mig på en genre som jag aldrig tidigare provat på. D.v.s den typ av musik som man spelar på klubbgolven. Vet inte vad man ska kalla detta? Technohouse med en doft av Daft Punk kanske??

Detta är verkligen halvfärdigt och inte ens det...låten tar slut tvärt efter 1:36. Vill bara veta om jag är inne på rätt spår eller om detta är en genre som jag borde hålla mig borta från och inte besudla med min klåfingrighet.
Vad säger ni?? Live or Die??

M.v.h

Micke

http://files1.bredband.net/cpuser_b589400/Into%20the%20light-test.mp3
« Senast ändrad: 29.01.2008, 02:11:36 by jonnerstone »


DåligtGehör

  • Gäst
Pumpin' Yeah. Right on man... vad skall man säga. Skall du få lov att göra något mer i genren?

Det jag vet är att jag inte reagerar dansgolven, men skulle kunna tänka mig att den här skulle funka ypperligt på någon klubb när folk vill dansa loss utan att tänka på pardansens former och begränsningar. Det är driv och energiskt. Rätt typiskt men ändå lite speciellt (fast vad vet jag som inte hör denna typ av musik ofta), med lager och skikt. Det pågår saker, inte bara endimisionellt.

Baskaggen väl påträngande vid hemtrevlig lyssning, kanske helrätt på klubben?

Slutsats: Du får fortsätta.



Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Länken funkade inte för mig.. :huh:

 Stod att "Instickprogrammet var fel" eller liknande.. skumt..

Skulle du kunna ladda upp den någon annanstans o länka kanske?  :rolleyes:

/Memphis


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Pumpin' Yeah. Right on man... vad skall man säga. Skall du få lov att göra något mer i genren?

Det jag vet är att jag inte reagerar dansgolven, men skulle kunna tänka mig att den här skulle funka ypperligt på någon klubb när folk vill dansa loss utan att tänka på pardansens former och begränsningar. Det är driv och energiskt. Rätt typiskt men ändå lite speciellt (fast vad vet jag som inte hör denna typ av musik ofta), med lager och skikt. Det pågår saker, inte bara endimisionellt.

Baskaggen väl påträngande vid hemtrevlig lyssning, kanske helrätt på klubben?

Slutsats: Du får fortsätta.



Tack ska du ha. Det låter ju positivt  :) Lite mindre kagge är noterat!!
Det känns som om man är ute och går på tunn is, riskabelt men smatidigt spännande  :)


Länken funkade inte för mig.. :huh:

 Stod att "Instickprogrammet var fel" eller liknande.. skumt..

Skulle du kunna ladda upp den någon annanstans o länka kanske?  :rolleyes:

/Memphis


Nu finns det en bättre länk


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou MÄN!
Detta travar på som älgen!
Låt allt komma med, blev beroende redan vid 1 minut!
Verklgt snyggt jobbat, dra  ut på r5asket tillfem minuter, "at least"

hurraa för detta! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jou MÄN!
Detta travar på som älgen!
Låt allt komma med, blev beroende redan vid 1 minut!
Verklgt snyggt jobbat, dra  ut på r5asket tillfem minuter, "at least"

hurraa för detta! :)


h.  johan

Vad trevligt  :) Då kan jag fortsätta med gott samvete. Då återstår bara det svåra.....att komma på fortsättningen!! :D
Får väl leka mig fram. Förhoppningsvis kan jag lägga den under färdiga demos en vacker dag  :lol:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mm. jävlar så trevligt retro bas. Låter som något depeche skulle haft på construction time again.

Känner igen melodin lite från något, inte så att det är exakt samma, men en bra igenkänningssignal fick jag -vilket får en att gilla det direkt.

bra gjort, kanske lite standard? Om jag fick tycka till så skulle jag gärna se dig släpa någon gitarrist från korea och göra någon fusion mellan detta och er musik. Skulle flyga rejält.

fortsätt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Haha, kul och bra låt. Jag blev glad när jag hörde introt. Slingan är allt lite retro tv-spel, vilket är snyggt. Inte mycket mer att säga, bra jobbat.   


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
mm. jävlar så trevligt retro bas. Låter som något depeche skulle haft på construction time again.

Känner igen melodin lite från något, inte så att det är exakt samma, men en bra igenkänningssignal fick jag -vilket får en att gilla det direkt.

bra gjort, kanske lite standard? Om jag fick tycka till så skulle jag gärna se dig släpa någon gitarrist från korea och göra någon fusion mellan detta och er musik. Skulle flyga rejält.

fortsätt!


Kul att du nämner Depeche, låten var tänkt att bli en gammal hederlig synthlåt från början, men det utvecklades till det här som jag är helt nybörjare på. Om du känner igen nåt så tror jag du har rätt....tänk Michael Jackson och hans Billie Jean  ;).
Gitarr?? Hmmmmmm.....ja kanske det! Får se när den har lilla avstickaren är färdig om man kan slänga på nåt lite distat  :)
Haha, kul och bra låt. Jag blev glad när jag hörde introt. Slingan är allt lite retro tv-spel, vilket är snyggt. Inte mycket mer att säga, bra jobbat.  

Ja lite tv-spels feeling finns där nog!! Nu ska jag bara försöka få det här till en färdig låt.....puh!!!  :D




Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tjena! Tackar för den nya länken.  :)

Skön låt. Enkel men bra. Ett väldigt mjukt sound på allt. Nice  ;) Gillar sången, är det någon sampling eller egen inspelning?

/Memphis


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjena! Tackar för den nya länken.  :)

Skön låt. Enkel men bra. Ett väldigt mjukt sound på allt. Nice  ;) Gillar sången, är det någon sampling eller egen inspelning?

/Memphis

Alright!!
Bra med mjukt sound ja, fast inte hela låten igenom, får hitta ett rått stick eller nåt  ;)
Sången är min egen inspelning plus lite vocoder på sångsvaret!!

Sitter och lyssnar på Mutemath när jag skriver detta.....ruggit bra, rekomenderas till alla :D


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
hade föredragigt en syntigare bastrumma o en röst som kanske sticker ut lite mer. Men det dunkar på fint o inkga skavanker så lira på michael....

tony
att leva är att dö


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Då gör jag det   :D Om jag nu bara kan få projektet att öppnas ordentligt. Cubase stänger ner sig efter c:a 10 sek, men bara på det här projektet....skumt!!!