Forum > Färdiga produktioner

Bakvattnet - Hjälten

<< < (2/7) > >>

Emulator:

--- Citat från: Mikke skrivet 13.03.2007, 22:46:33 ---
Ordförklaring:

kamouflagegris = nåt som finns men inte finns ...... typ
singel = När farfar var ung så släppte man hit musik på svarta plastbitar med en låt på en A-sida och en annan låt på en B-sida. B-sidorna var oftast låtar som inte fanns att få tag på nån annanstans medans A-sidans låt oftast fanns på en plastbit till som kallades LP. ................ "suck" det var tider  :wub:

/ Mikke

--- Slut citat ---

:lol: :lol: :lol:

Måste erkänna...tänk att slänga på en ny LP på tallriken och ta ur innerkonvolutet med stora bilder...texter..... :wub:lite annan felling än att; 1) ha söndercd-fodral o läsa text med förstoringsglas 2) köpa downloads och läsa text på internet

:D

Fidden:
Mikke, var är du när jag namnger mina låtar?! Kamouflagegris! Det är ju bara ett stort JAAAA  :lol:

tsmalmbe:
Bättre, stor förbättring sen "demoversionen". Gillar dock inte de aggressivare trummorna. Skulle ha valt helt lugnt överhela låten. Ids du göra en sån remix, så sparar jag denna låt. Oooouhuouhuh är bättre nu. Grötigt, reverbigt och liderligt.

ynot:
Skall leta i mina tecknings gömmor i morgon  :D
Fan skit bra  . kom hem helt slut varigt igång sedan 5 imorrses på sjukhus med frugan o jobbar över.
men nu lyfter livsandarna i gen ...Tack.
Gillar tummorna o arret ...pianot är ju o dö för bygger hela låten på ett underbart sätt.
Greppat inte det viskande partiet som inte hörs men men du är förlåten i dag i alla fall.
Är väll torsk på ämnet antisupervardags hjältar men hum :wub: :wub: detta var helt i min smak...

tony lars anton topp

Yllet:
Genom mina lurar låter det ungefär såhär:

Till att börja med är detta hur spännande som helst. Nu tänker jag inte på Kent längre, du har vandrat vidare mot ditt eget sound. Mycket bra. Även om du fortfarande rullar sådär fint mer r:en :]

Bra text, skitbra sång (fina körer mot slutet) om än lite väl torr. Funkar dock bra, men det hade nog inte skadat att variera med lite effekter. Sparsmakat men funktionellt arr.

Angående trummorna som driver på runt 1:36: I mina öron blir det lite för mycket, de bryter visserrligen av snyggt, men kanske att det blir lite för tydligt. Kanske är det soundet som inte riktigt går hem hos mig. Hade personligen eftersrävat något mer i stil med Postal Service...

Överlag är detta en bra låt och en snygg prodd. Mitt tips är lite variation i sångljud och trumljud.

Tjo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion