PianotJag tycker pianoljudet är ganska fint, dovt som jag gillar, och med mekanikslammer som man anar i de tystare partierna.
SångSången är oklanderlig, men lite opersonlig. Jag hör inga sura toner någonstans, och stämmorna sitter klockers, men man känner sig lite oberörd. Skulle den ligga högre i mixen och ha lite mer topp så det blev mera "väs", kanske det skulle övertyga mer. Kanske mera kompressor också.
StråkStråkarna är ett jaha. Känns intetsägande att fylla i blöta stråkmattor på pianoackord.
KompositionKompositionen är en aning tråkig, mest bara am-G-F-G-am svängar som visserligen varieras med några brytande ackord, men det blir för mycket moll. (reservation för tonarten, har inte kollat.) Saknar ett stick som bryter av, och framfört allt någon form av hook.
ArrSaknar uppbyggnad och klangvariation, låten låter ganska lika från start till mål, det händer inte så mycket så man tappar liksom lätt fokus. En stråkkvartett med "träkänsla" skulle nog pigga upp mera än de blöta stråkarna. Kanske några enstaka träblåsinstrument här och var.
Mahans variant ger visserligen mera tyngd, men det tippar så lätt åt heavyballad-hållet då, och jag tycker inte det är rätt väg att gå.