Hojen på Hd:n:
Jo det är ju en lite annorlunda sak det här..Ibland funderar jag på om jag förvaltat ide´n rätt..
Detta går ju att arra/spela på olika sätt.Låtlängd osv..Mera sångverser etc..Nåväl detta är min tolkning av uppslaget som kom till mig..Tackar för piano utlåtandet,först hade jag tänkt solo partiet för munspel,men jag fick inte till det.Så jag drog några räkor på tvättbrädan,och det funkade ju lite bättre.Fått tag i ett par afrikanska djemba trummor i två olika storlekar,inget stativ dock,måste bygga mig ett sånt innan jag kan göra nåt konstruktivt,men i denna hade dom suttit bättre än EZ drummers pukor helt klart.Dom har grymt skönt sound förutom att dom "ooar" lite med det fixar sig i eq:n..Kollar flöjten,inte tänkt på det.
JT:
Blev lotsad till Marie Boines låtar av Equality,mycket skön lyssning.Jag la delar av "jojkeriet"nära i mixen och en del med reverb och delay..kanske måste fläska på med mer där,vi får se..det kommer en uppgradering av låten med kvinnlig skönsång..passar då på att se över mixtipsen.Jag lägger också lite dynamik på trummorna för att få lite variation på dom.
EQ:
Den vore nog inte så dum som det,bra ide´där..Höjningen kom sig av att jag skulle lägga munspel som solo del,blev tvungen att dra upp hela rasket ett halvsteg till D-moll,då jag saknade fungerande munspel för lir i C#-moll..Sen då jag skulle lägga munspelet så lät det skit! Då kom piano ide´n in och det blev ju inte så tokigt..Jag tycker att dramatiken stegras via höjningen och cello/piano prylarna,men det är ju jag det..

Håller med om att låten väcker någon sorts ursprungs känsla,fått dom kommentarerna av musik polarna och övrig släkt(vilka jag alltid påtvingar min musik)..
Emulatorn:
TV-serie!!..Nä nu dj..
Riktigt så enkelt är det inte,jag har spelat detta.Några omtagningar och sökande,sen satt det.
Trummorna är "Midifierade loppor" och flöjten/cellon keys lirad - resten - "The reel stuff"..
Färdiga samplingar vet jag inte hur man hanterar,än mindre var man hämtar dom..Donar lite till på trummorna då,bacon..hmm..sidfläsk? Rimmat/orimmat? Nu vet jag - julskinka!!

Nu är jag sur på dig,så nu drar jag in tillståndet att använda min "jojk"..så de så..

Tack alla för sköna kommentarer.Några tips har jag fått,tar till mig dom när vi kompletterar denna med kvinnlig skönsång..
Mvh
Micael