Kontrollrummet

ÅSA/H Mike Marja-Lena Vargens år.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Marja-Lena Vargens år.
Artist:Harmonica mike/Åsa
Kompositör/Text/Prod:Hm
Genre:Etnic,jazz,blues visa
Ev.medverkande: Åsa Wetter på sång
Inspelnings år:2007-08
Format:mp3
Status: Finalmix?


Hej gott folk.

Version 7

Tog till mig dom bra kommentarerna jag fick av Equality och Emulatorn.Wernborgs tips,ja vi får se vad han säger om mitt förslag :)

Höjde hela mixen runt 4 k,samt brightade pianot mycket lite.
Pannade ut cello stråket mer,och donade lite med stereo effekt på densamma(hörs nog bäst i lurar).
Sänkte basen lite under solo partiet.
Tog bort några peakar i Åsa:s sång.

Kanske har jag den nu..Gör som vanligt - såga på!

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 20.08.2008, 15:19:39 by Harmonica mike »


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Tjena!

Ingen genre som jag brukar lyssna på, men tycker detta svänger bra och är skönt att lyssna på :)
Bra sång och härlig vändning vid 1:20.
Snyggt jobbat med trummorna!
Mixningen får någon som är kunnig kommentera :)

Ha det!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena!

Ingen genre som jag brukar lyssna på, men tycker detta svänger bra och är skönt att lyssna på :)
Bra sång och härlig vändning vid 1:20.
Snyggt jobbat med trummorna!
Mixningen får någon som är kunnig kommentera :)

Ha det!

Max:
Tack för att du gillar låten trots att genren inte är din,inte min heller..Men vad gör man när ideerna kommer - spelar in..Alltid är det nån som gillar det.. :D
Jag har slitit mitt hår med drumsen,så den kommentaren värmde gott.

Tack för kommentar.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

Johan.
Jo jag kände på mig att jag skurit bort för mycket botten ur pukorna...hade en del frekvens krockar som jag inte fick bukt med så jag skar väl lite väl häftigt..Tycker du att ylet funkar? Eller skall jag ta bort det? Behåller jag det så reverberar jag mer,fast det är ganska mycket rev på det nu..

Jag fick inte tag i nån bra brasa att lägga in i låten,,hittade en men det var ingen wave så jag fick inte in den i mixen..Vette fanken hur man konverterar sånt..

Under piano delen,är det virveln du menar,eller pukslagen?

Jag skall oxå komplettera med kvinnliga stämmor för att knyta ihop säcken så att säga,men det får bli i ett senare skede..

Tacksam för att du svarade så snabbt.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

Johan.
Jo jag kände på mig att jag skurit bort för mycket botten ur pukorna...hade en del frekvens krockar som jag inte fick bukt med så jag skar väl lite väl häftigt..Tycker du att ylet funkar? Eller skall jag ta bort det? Behåller jag det så reverberar jag mer,fast det är ganska mycket rev på det nu..

Jag fick inte tag i nån bra brasa att lägga in i låten,,hittade en men det var ingen wave så jag fick inte in den i mixen..Vette fanken hur man konverterar sånt..

Under piano delen,är det virveln du menar,eller pukslagen?

Jag skall oxå komplettera med kvinnliga stämmor för att knyta ihop säcken så att säga,men det får bli i ett senare skede..

Tacksam för att du svarade så snabbt.

Mvh
Micael

- Jo lite bottensaknad i pukorna
- vargen funkar, men ska höras utifrång skogen,mycket svagare än nu, den ska bara förnimmas
- fan vi surfade brasor för nån månad sen , vetetusan vart dom försvan, fanns både sprak o eldvrål.
- tror det är pukan som slåss med pianot, borde skära i pianotkanske, för att få lite mer djup i pukorna.
- och kvinnliga stämmor är ju alltid välkomna, ska bli kul att få höra den version!!


Kör hårt Miicael :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
TJo Micael!
Har väl sågat denna förr, nu känns den BRA FÖR TUSAN. Vargen kunde dra sig lite tillbaka, blir lite konfudersam när han sitter i studion med er och ylar, kanske han e snäll med få honom ut med stort reverb o echo....Ingen rädder för vargen här....jag vet! Nog om djuret.

Trolltrummans slag är lite vasst, och tillsammans med stora pianokompet så låter trumman som en studsande korgboll. :rolleyes:
jojken sitter och alla sitter och sakta gungar vid den värmande lägerelden, den borde höras i outron, ungefär det sista när låten tonar ut är en sprakande brasa och HMike som sakta nynnar ensam på melodin.

Detta från Obbnäs juryn denna gång :P
Snygg o personlig låt, såna hör man inte alla decennier!

h.  johan

Johan.
Jo jag kände på mig att jag skurit bort för mycket botten ur pukorna...hade en del frekvens krockar som jag inte fick bukt med så jag skar väl lite väl häftigt..Tycker du att ylet funkar? Eller skall jag ta bort det? Behåller jag det så reverberar jag mer,fast det är ganska mycket rev på det nu..

Jag fick inte tag i nån bra brasa att lägga in i låten,,hittade en men det var ingen wave så jag fick inte in den i mixen..Vette fanken hur man konverterar sånt..

Under piano delen,är det virveln du menar,eller pukslagen?

Jag skall oxå komplettera med kvinnliga stämmor för att knyta ihop säcken så att säga,men det får bli i ett senare skede..

Tacksam för att du svarade så snabbt.

Mvh
Micael

- Jo lite bottensaknad i pukorna
- vargen funkar, men ska höras utifrång skogen,mycket svagare än nu, den ska bara förnimmas
- fan vi surfade brasor för nån månad sen , vetetusan vart dom försvan, fanns både sprak o eldvrål.
- tror det är pukan som slåss med pianot, borde skära i pianotkanske, för att få lite mer djup i pukorna.
- och kvinnliga stämmor är ju alltid välkomna, ska bli kul att få höra den version!!


Kör hårt Miicael :)


h.   johan

Kanon schysst Johan!
Kastar mig över mixen direkt,suttit med mixen i 2 dagar och slitit mitt hår i förtvivlan,men det var det ju rätt nära...Kompletterar med kvinnlig skönsång sedan...So hang in there mate..
Synd på brasan,jag har sparat dom länkarna du tipsade om kollar om det finns nån wave brasa..

KÖRDE DINA TIPS JOHAN!!! Nu blev det annat ljud i skällan,sänkte pianot oxå lite..

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 22.01.2008, 03:08:55 by Harmonica mike »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nu sitter stämningen snyggt, vargen fick du ut i skogbrynet under fullmånen och särskilt slutet på låten får nackhåren att resa sig, ruskigt snyggt vargasound! :)
Enda som jag ännu kunde skruva aningen ner är virveltrumman i pianojazzdelen, den har så stadigt botten att den sticker lite ut, eller kanske lite skära av bottnet åxå, men smak o tycke, you know! ;)

Tycker du kan packa ner den härifrån och öppna den på färdiga sidan! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu sitter stämningen snyggt, vargen fick du ut i skogbrynet under fullmånen och särskilt slutet på låten får nackhåren att resa sig, ruskigt snyggt vargasound! :)
Enda som jag ännu kunde skruva aningen ner är virveltrumman i pianojazzdelen, den har så stadigt botten att den sticker lite ut, eller kanske lite skära av bottnet åxå, men smak o tycke, you know! ;)

Tycker du kan packa ner den härifrån och öppna den på färdiga sidan! :)


h.   johan


Johan.
Tackar för stor mix hjälp på denna,ovärdeligt.Lade upp den på ae i natt efter mix tipset ditt..
F-n,du har nog liiite cred för denna,då jag anammat dina och Tsm:s ideer.. :D
Kolla på ae,du är omnämnd!

Lyssnar in virveln med fräscha öron senare ikväll..

Tusen tack.

Mvh
Micael


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja det är en spännande låt – jojkbluesjazz hör man inte varje dag
Jojken och sången är goda
Bra bas
Pianot är läckert – lite fläktar från Jan Johansson
Det är bra trummönster dock är några slag lite plastigt tunna – mest ute till höger
”Flöjten” har kanske lite för mycket reverb
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


jay thomas

  • Gäst
Gott mos! Tom riktigt gott mos.  :) Då jag lyssnar mycket på Marie Boine, har jag lite åsikter om detta. Inga jämförelser dock.

Jag saknar lite rymd på jojken, tycker att bergsnärvaron borde kännas. Trummorna är lite för "cheesy", skulle kunna vara mer samisk ummpf i dem. Låten gillar jag mycket, lite pyssel till och jag tycker att den är mer "komplett".

Bures!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fruktansvärt gott att lyssna till. Talar till något ursprungligt inom mig. Vilket otroligt effektiv vinjettmusik detta skulle vara till TV-serie, film men funkar kanon även fristående. Har något lite svårt för halvtonshöjningen. Jazzdelen annars jättebra. Låten ger ett perspektiv och en längtan tillbaka till skogarna och myrarna. Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, du vet ju vad jag vill göra med jojken. Får istället be om permission to use sample ;)

Tycker det mest är bra, men trummorna skulle behöva mer bacon, och jojken skulle gärna få studsa omkring på bergssidorna.

Pianodelen låter som hämtad ur en svensk tv-serie från 70talet eller nåt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
lyssnar lite till sedan skriver jag over där tror jag :) gillas mycket i alla fall

nyot

att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hojen på Hd:n:
Jo det är ju en lite annorlunda sak det här..Ibland funderar jag på om jag förvaltat ide´n rätt..
Detta går ju att arra/spela på olika sätt.Låtlängd osv..Mera sångverser etc..Nåväl detta är min tolkning av uppslaget som kom till mig..Tackar för piano utlåtandet,först hade jag tänkt solo partiet för munspel,men jag fick inte till det.Så jag drog några räkor på tvättbrädan,och det funkade ju lite bättre.Fått tag i ett par afrikanska djemba trummor i två olika storlekar,inget stativ dock,måste bygga mig ett sånt innan jag kan göra nåt konstruktivt,men i denna hade dom suttit bättre än EZ drummers pukor helt klart.Dom har grymt skönt sound förutom att dom "ooar" lite med det fixar sig i eq:n..Kollar flöjten,inte tänkt på det.

JT:
Blev lotsad till Marie Boines låtar av Equality,mycket skön lyssning.Jag la delar av "jojkeriet"nära i mixen och en del med reverb och delay..kanske måste fläska på med mer där,vi får se..det kommer en uppgradering av låten med kvinnlig skönsång..passar då på att se över mixtipsen.Jag lägger också lite dynamik på trummorna för att få lite variation på dom.

EQ:
Den vore nog inte så dum som det,bra ide´där..Höjningen kom sig av att jag skulle lägga munspel som solo del,blev tvungen att dra upp hela rasket ett halvsteg till D-moll,då jag saknade fungerande munspel för lir i C#-moll..Sen då jag skulle lägga munspelet så lät det skit! Då kom piano ide´n in och det blev ju inte så tokigt..Jag tycker att dramatiken stegras via höjningen och cello/piano prylarna,men det är ju jag det.. :D
Håller med om att låten väcker någon sorts ursprungs känsla,fått dom kommentarerna av musik polarna och övrig släkt(vilka jag alltid påtvingar min musik)..

Emulatorn:
TV-serie!!..Nä nu dj.. :P

Riktigt så enkelt är det inte,jag har spelat detta.Några omtagningar och sökande,sen satt det.
Trummorna är "Midifierade loppor" och flöjten/cellon keys lirad - resten - "The reel stuff"..
Färdiga samplingar vet jag inte hur man hanterar,än mindre var man hämtar dom..Donar lite till på trummorna då,bacon..hmm..sidfläsk? Rimmat/orimmat? Nu vet jag - julskinka!! :lol:

Nu är jag sur på dig,så nu drar jag in tillståndet att använda min "jojk"..så de så.. :ph34r: :P

Tack alla för sköna kommentarer.Några tips har jag fått,tar till mig dom när vi kompletterar denna med kvinnlig skönsång..

Mvh
Micael




Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker detta är en skön låt.... Svårt att associera till något speciellt, eftersom jag vanligtvis inte lyssnar på jojk så mycket ;) Alltså får kommentar dröja...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hoj.

Tror jag kommenterat denna i en mindre färdig form?

Sångmelodin är lysande. Speciellt de där halvtonssprången. Har för mig att jag kommenterade pukorna förra gången och känner likadant nu. Låten är så autentisk i allt annat utom just trummorna så jag hade gärna hört låten utan trumset och med någon form av handtrumma istället för att förstärka folkuttrycket ännu mer.

Bra.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Dividend:
Om du väntar lite lite till...så kommer sista uppgraderinge på låten med förstärkning på sången,då kan du recensera denna.. :D

Wernis:
Jorå,du har poäng på pukorna,dels är det en loop och sen saknas det lite dynamik i både lir och
under vissa partier av låten..haft vissa bryderier hur jag skulle gå vidare med dom..allt är nog så statiskt.
Hittade ett par riktiga (Made in africa) Djemba trummor på våran återvinning strax före jul! En stor och en mindre,med ett fantastiskt sound! Skall bygga mig en ställning så jag får dom brevid varandra,istället för att "bara" ha en i taget knäet..Vette tusan om jag kan lira på dom,men till den här bör det nog gå,då liret inte behöver vara så avancerat.Mera rytm hålllare liksom..
Kanske slänger på dom innan final cuten,skall på med lite kvinnlig sångfägring först..

Tack för kommentarer till er båda.

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Dividend:
Om du väntar lite lite till...så kommer sista uppgraderinge på låten med förstärkning på sången,då kan du recensera denna.. :D

Wernis:
Jorå,du har poäng på pukorna,dels är det en loop och sen saknas det lite dynamik i både lir och
under vissa partier av låten..haft vissa bryderier hur jag skulle gå vidare med dom..allt är nog så statiskt.
Hittade ett par riktiga (Made in africa) Djemba trummor på våran återvinning strax före jul! En stor och en mindre,med ett fantastiskt sound! Skall bygga mig en ställning så jag får dom brevid varandra,istället för att "bara" ha en i taget knäet..Vette tusan om jag kan lira på dom,men till den här bör det nog gå,då liret inte behöver vara så avancerat.Mera rytm hålllare liksom..
Kanske slänger på dom innan final cuten,skall på med lite kvinnlig sångfägring först..

Tack för kommentarer till er båda.

Mvh
Micael


Vad är det för tempo. Kan skicka på dig några takter handtrumma om du vill


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Trevligt!
Har du congas? Tempot har jag inte i huvudet..måste kolla lite senare dock..Fullt upp med att hålla folket stången på allears...
Ligger etta med den här..kämpigt som faen,svettats hela veckan :lol: :ph34r:
ps.Jag har nog blivit lite grinigare sedan jag började husera där,dom går hårt åt mig mellan varven ds. :( :wub:

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil



Emulatorn:
TV-serie!!..Nä nu dj.. :P

Riktigt så enkelt är det inte,jag har spelat detta.Några omtagningar och sökande,sen satt det.
Trummorna är "Midifierade loppor" och flöjten/cellon keys lirad - resten - "The reel stuff"..
Färdiga samplingar vet jag inte hur man hanterar,än mindre var man hämtar dom..Donar lite till på trummorna då,bacon..hmm..sidfläsk? Rimmat/orimmat? Nu vet jag - julskinka!! :lol:

Nu är jag sur på dig,så nu drar jag in tillståndet att använda min "jojk"..så de så.. :ph34r: :P


Mvh
Micael


No worries, jag får väl tappa en sten på foten och yla själv. Men bacon där, alltså försök ornda lite  djup på trumsen bara. Ev ett delay för att förflytta sig till bergstrakterna...
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil



Emulatorn:
TV-serie!!..Nä nu dj.. :P

Riktigt så enkelt är det inte,jag har spelat detta.Några omtagningar och sökande,sen satt det.
Trummorna är "Midifierade loppor" och flöjten/cellon keys lirad - resten - "The reel stuff"..
Färdiga samplingar vet jag inte hur man hanterar,än mindre var man hämtar dom..Donar lite till på trummorna då,bacon..hmm..sidfläsk? Rimmat/orimmat? Nu vet jag - julskinka!! :lol:

Nu är jag sur på dig,så nu drar jag in tillståndet att använda min "jojk"..så de så.. :ph34r: :P


Mvh
Micael


No worries, jag får väl tappa en sten på foten och yla själv. Men bacon där, alltså försök ornda lite  djup på trumsen bara. Ev ett delay för att förflytta sig till bergstrakterna...

Klart du får använda min "Jojk",där har du redan fått klartecken det vet du.Passar det i din låt så shoot man,har för mig att jag har skickat jojk filen till dig? Du såg väl smileyn?

Jag har lite ideer på trummorna,jag har fått tag i två äkta Africa djemba trummor med ett skit nice sound..Måste bara fixa nåt att hänga dom i så det går att lira på dom..Grymt sound på dom,snacka om djungelmystik!
Du har poänger om delayet på jojken,tar dom med mig inför final cuten på denna..donar nu med extra sång förstärkning - får se hur det blir..Lämnat över låten till Åsa..he he Mycket spännande..

mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
lyssnar lite till sedan skriver jag over där tror jag :) gillas mycket i alla fall

nyot



Tack Tony.

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 30.01.2008, 02:52:55 by Harmonica mike »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil



Emulatorn:
TV-serie!!..Nä nu dj.. :P

Riktigt så enkelt är det inte,jag har spelat detta.Några omtagningar och sökande,sen satt det.
Trummorna är "Midifierade loppor" och flöjten/cellon keys lirad - resten - "The reel stuff"..
Färdiga samplingar vet jag inte hur man hanterar,än mindre var man hämtar dom..Donar lite till på trummorna då,bacon..hmm..sidfläsk? Rimmat/orimmat? Nu vet jag - julskinka!! :lol:

Nu är jag sur på dig,så nu drar jag in tillståndet att använda min "jojk"..så de så.. :ph34r: :P


Mvh
Micael


No worries, jag får väl tappa en sten på foten och yla själv. Men bacon där, alltså försök ornda lite  djup på trumsen bara. Ev ett delay för att förflytta sig till bergstrakterna...

Klart du får använda min "Jojk",där har du redan fått klartecken det vet du.Passar det i din låt så shoot man,har för mig att jag har skickat jojk filen till dig? Du såg väl smileyn?

Jag har lite ideer på trummorna,jag har fått tag i två äkta Africa djemba trummor med ett skit nice sound..Måste bara fixa nåt att hänga dom i så det går att lira på dom..Grymt sound på dom,snacka om djungelmystik!
Du har poänger om delayet på jojken,tar dom med mig inför final cuten på denna..donar nu med extra sång förstärkning - får se hur det blir..Lämnat över låten till Åsa..he he Mycket spännande..

mvh
Micael

Ah gött :) jo, jojkfilen har jag!  Kul att höra vad åsa får till på denn :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Med anledning av att jag ligger etta på allears.se med denna så får ni stå ut med en BUMP!

Jag har fått nya sångfiler av hemlig karaktär än så länge :wub:,dock har jag inte hunnit mixa in dom än..men det kommer i veckan var så säkra.

Mvh
Micael


Utloggad bimbambop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
Hallå där Micke Munspel!

Tänk att när man droppar in på forum nån gång om året så är det alltid en HM-låt som lockar till lyssning  B)


Detta var grymt tufft Micael! Har ingen aning om vad allears är (men ska kolla) men det är klart du ska ligga etta där.

Ha de / Mats


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Men tjenare Mats,det var ett tag sedan..
Hur går det med musiken för dig? För mig rullar det på..Hittade lite vildmarks feeling i denna som jag spelade in i oktober i fjol..Donat lite mix mässigt,har några sång/ bas pålägg kvar innan jag ser denna som klar.

Kul att du gillar den.

Mvh
Micael


Utloggad BLUES

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
  • Jag och Charles på storgig
    • Visa profil
    • Bloominblue
jaha menne där är den.. såå oootroligt skön
drog ur pluggarna för att köra den högt rätt ut i rummet och det enda jag känner spontant är att detta är så jävla eget och bra
en liten passus blir att sången är lite otydlig, ligger lite lågt i mixen ?
fram med den, den är verkligen störtskön och egen och förtjänar mer tydlighet

pöss på dig din gamle bluesman

har du sett Mr Suedes erbjudande om att medverka på en allears skiva du borde ha med en låt där
vi sa ja idag och det verkar som om det är 16 av 20 som är bokade

måste dra här nu

men jävlar vilken skön låt

Christer
Dä ä barå å in män å veffta runt lite..


jay thomas

  • Gäst
Den växer! Låten asså.  B) Jojken skulle kunna vara ytterlig reverberad i min smak. "Trolltrumman" låter dock fortfarande lite cheesy. Dock är bägge randanmärkningar, låten är bra som den är. Är bra impad av hur långt ner du kan gå...  :o


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack för kommentarer boys,men nu är det en nyare version på G..

Jag har mixat in Åsa:s bidrag till denna,tyckte hon gjorde ett mycket bra jobb med tanke på mina bristfälliga direktiv..Det är ju inte så lätt att förklara i skrift hur man tänker..
Vidare så skall det på nytt baslir av en musik polare från Boden,om tre veckor cirkus..

Till Sefan Wernborg: Jag har inte glömt ditt erbjudande om "hand trummor",men vi tar det när basisten har lagt nytt lir.

Så..Kommentera gärna mixen då jag skruvat en del och Åsa:s bidrag(Tack Åsa).

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Jahaja, hade jag en hatt, skulle jag bocka så den ramla av! Känner nästan vargens yl och vindens kraft i nacken! Åsas bidrag lyfter låten ännu mer, jisses vad bra!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hm, intressant vändning. Lyssnar bara i laptophögtalare sp jag skall inte säga för mycket. Däremot känns det som om åsa ibörjan kunde få låta utan  det där syntljudet som slåss lite om uppmärksamheten, tror att någon ton krockar lite harmoniskt där?

Det blev som sagt riktigt intressant, och jag återkommer när jag lyssnat ordentligt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Till Sefan Wernborg: Jag har inte glömt ditt erbjudande om "hand trummor",men vi tar det när basisten har lagt nytt lir.

Det är lugnt. Däremot är det något annat du glömt  ;)


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Till Sefan Wernborg: Jag har inte glömt ditt erbjudande om "hand trummor",men vi tar det när basisten har lagt nytt lir.

Det är lugnt. Däremot är det något annat du glömt  ;)

Haha  ;)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Fint Åsa :wub:

Ditt solo i slutet är mycket snygg o känslosamt! Man upplever verkligen att du menar vad du sjunger!

Annars , fortsatt bra låt
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David