detta är inte riktigt hiphop för mig? nån Just-D variant känns det mer som, en snäll beat och en svensk som försöker ha lite attityd men det grötar och blir lite mjäkigt. tror nog mer på att ta det åt hållet där glimten finns i ögat (har precis läst meningsbyggnad A)
Beates sound är lixom för snällt för at det skall kännas hiphop för mig...
men, soundet, ljuden, mixen är skitbra! kanske nån melodisk sång på detta också, kvinnlig?
bra jobbat, men lite off genre eller hur fan jag nu skall skriva 
Tjena Emu! Tack för en bra och ärlig kommentar. Förstår vad du menar, lite snällt är mitt beat men killarna på sången ville inte ha något "gangsta beat" heller men att ändå ha attityd i sången. Visst är det amatörmässigt men jag tycker ändå det är bra för att vara på hobbynivå. Det var roligt tycker vi och tänkte fortsätta o se vad som händer. Kanske blir det bättre o bättre och inte lika grötigt o mjäkigt?

Tack för kommentaren

Mvh
Memphis
Bra rytm i rapen, men uttalet låter hemmabygge på nåt sätt.
Pianot är underbart spelat - Kanon!!
Trummorna helt fel till låten. Mer maskin efterlyses, eller verklighetstroget akustiskt.
Låtens uppbyggnad tycker jag hamnar mer i nåt slags vuxenamerikanskt västkustsväng om man bortser från rapen. Jag hade sänkt tempot rejält och bytt ut trummorna för att förstärka hiphopkänslan.
Wernborg enters!

Tja och tack. Nya saker kritiseras vilket är väldigt intressant. Detta är en ny genre jag gett mig på och har såklart mycket att lära. För högt tempo och fel trummor säger du..
Ligger mycket i det tror jag men sedan beror ju det lite på vad för slags känsla man vill ha i det. Jag hade medvetet ganska högt tempo för att ge det lite mer fart och liv än det vanliga och typiska hiphop-stuket. Vet inte, kanske inte funkade då..

Eller så låter det bara bättre med andra trummor.

Jag skall testa lite mer och se vad som händer.

Tack igen
Mvh
Memphis
Edit: stavfel o rättade meningar