Forum > Demolåtar
Hip-hop av Memphis
Memphis:
--- Citat från: Åsa skrivet 19.01.2008, 23:19:28 ---rätt mysig låt! Får man säga mysig om en blivande rapp-låt? :huh: Det är positivt menat iallafall :)
Pianot blev lite enformigt att lyssna till ibland när det var samma-samma men funkade ändå på nåt vis! När det blev mer utbroderat: superbra! Ska bli intressant att höra någon rappa till den här!
--- Slut citat ---
Tjena Åsa! Klart man kan säga mysig till en Hip-Hop låt :P Tack för din kommentar. Ja, håller med faktiskt, pianot är lite enformigt men ändå inte så farligt på något sätt. Men jag skall fundera på att kanske utveckla pianot i låten ändå.
Tack för din kommentar!
Mvh
Memphis
1up:
Gillar trummorna och basen! Glatt tonläge sprider sig ur högtalarna. Till hörandes rätt enkel låt i byggnaden men ger också ett starkt intryck av låten. Lite mer utspel på pianot skulle vara kul! Varför inte ett solo? :) Kan ju lägga solo med elpino/rhodes t.ex.
Memphis:
--- Citat från: 1up skrivet 19.01.2008, 23:33:36 ---Gillar trummorna och basen! Glatt tonläge sprider sig ur högtalarna. Till hörandes rätt enkel låt i byggnaden men ger också ett starkt intryck av låten. Lite mer utspel på pianot skulle vara kul! Varför inte ett solo? :) Kan ju lägga solo med elpino/rhodes t.ex.
--- Slut citat ---
Men Hip-Hop ska ju vara enkelt och enformigt! :lol: :P Haha. Tack din kommentar 1up. Jo, det är en enkel låt men jag ville hålla den rätt enkel men visst kan man lägga på något mer så det inte blir för tomt kanske.. :unsure: Kanske lite mer trum-fill-in, någon unizon övergång, och kanske som du sade.. ett pianosolo! :o eller någon melodi iaf.. :) Får se på det. Du känner förresten ingen som är bra på att rappa?
:rolleyes:
/M
mahan:
Jou Memphis!
Nice groove i detta, snygga pianorolls, några felslag här o där, icke störande dock ;)
Mixen är kanske lite dundrande i nedre registret, kanske baskaggen o basen slåss om utrymme,
Snyggt intro, kunde vara ännu mera burksound på första takterna så blir kontrasten till själva låten dramatiskare.
Och sången/rappet kunde su skruva upp lite till, har lite svårt att höra solisten nu.. :P
Nu kan man ju fantisera sig till egen sång, vilket ju inte heller är dåligt!
Bra jobbat ivf!
h. johan
Memphis:
--- Citat från: mahan skrivet 19.01.2008, 23:52:32 ---Jou Memphis!
Nice groove i detta, snygga pianorolls, några felslag här o där, icke störande dock ;)
Mixen är kanske lite dundrande i nedre registret, kanske baskaggen o basen slåss om utrymme,
Snyggt intro, kunde vara ännu mera burksound på första takterna så blir kontrasten till själva låten dramatiskare.
Och sången/rappet kunde su skruva upp lite till, har lite svårt att höra solisten nu.. :P
Nu kan man ju fantisera sig till egen sång, vilket ju inte heller är dåligt!
Bra jobbat ivf!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Mahan! Jo, det du sade om introt var ingen dum idé.. :) Tar o slänger på lite dist och dra ner diskanten mer eller nått. Och jo, jag ska höja sången :P
Det här med mixning är inte lätt men jag ska se över frekvenserna på bas o trumkagge.. kan mycket väl vara så.
Thanks B)
/M
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida