Kontrollrummet

agent rss plug-tips?

gäst · 16 · 4846

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst
vad är detta för något, ingen ifo om vad det är för plugar, bara läånkar till trial downloads, jag vill inte terrorisera min musikdator i onödan om jag inte vet vad det handlar om...är det kanongrejor eller ej, är de användbara/jämförbara etc etc?

 :mellow:


Utloggad tsmalmbe

Månntro inte det står mera om den saken bakom länken till KVR Audios sida?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Florian le Sage

  • Gäst
Det kan stå vad som helst varsomhelst, jag vill veta om någon har erfarenhet och åsikter om dessa pluggar, man laddar ju inte hem vadsomhelst bara för att det är gratis, inte bra för burken att installera/avinstallera hela tiden om det är sunk tex...eller cpu-krävande...you know!


Utloggad tsmalmbe

OK, ville bara försäkra att det var klart för dig att det var en nyhet från KVR. Att man inte vill experimentera med plugin X nånstans ifrån, det förstår jag väl.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Florian le Sage

  • Gäst
månntro är denna lilla agent rss kanske någon som redan finns här, kanske tom någon från Finland... :wacko:
bara massa länkar utan info, vem skall ladda hem allt detta, ok om det gällde en eller 2 pangnyheter men här väller det ju in skräp... <_<


Utloggad tsmalmbe

tom någon från Finland... :wacko:

Kanske Tom of FInland då :)

Edjukeringsvinkel: det är fråga om en RSS-feed.

http://en.wikipedia.org/wiki/RSS
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Florian le Sage

  • Gäst
varför står det att "han" har 1000 i karma då...???...


Utloggad tsmalmbe

varför står det att "han" har 1000 i karma då...???...

För att Tommen är så jävligt cool. Han producerar nyheter åt oss.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Vad "agenten" gör är att den skapar inlägg om nyheter tagna direkt från http://www.kvraudio.com/
Om du klickar på den länken ser du exakt samma nyheter uppe på sidan som de nyheter agenten
skapar inlägg om. Klicka på länken i inlägget som skapats för mer information om nyheten.

Kvraudio är en mycket uppskattad sida och det finns nog mycket annat än bara skräp där,
t.ex. en plugg från Waves är senaste nytt för tillfället och dom brukar väl ha helt vettiga produkter.


Florian le Sage

  • Gäst
Ja jag vet, den som de flesta använder (L2) är ju erkänt bra på att maximera=dista och förstöra ljudet/dynamiken!
 ;)


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Ja jag vet, den som de flesta använder (L2) är ju erkänt bra på att maximera=dista och förstöra ljudet/dynamiken!
 ;)
I det avseendet är L3 snäppet värre IMHO! ;)
Arbetar på XLN Audio


Florian le Sage

  • Gäst

Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Tja, ibland vill man ju sabba dynamiken och då är det ju gött att man har Waves! Å andra sidan så finns det ju även vettigare sätt att använda deras pluggar på ;)
Börjar bli grymt OT här... high five!
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D



Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Varför är det färger runt inläggen i den här tråden? :unsure:
Därför att den ligger i snabba svar-avdelningen.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil