Forum > Demolåtar
1up-guitar rythm chords VERSION 10! söndag!
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.01.2008, 03:01:53 ---Låter sagt latino-musik, typ salsa....
Trevlig danslåt, en av dina bättre.
--- Slut citat ---
Tackar! Får finslipa så det blir min bästa! ;) iaf försöka.
Var kom latino-köret ifrån måhända? Säg de...
egghuvud:
Hmmm. det är något med beatet som gör att jag inte tycker att det svänger så värst vidare.
undrar om det är staccatto känslan på gitarrerna som låter väl "pluggiga". Tycker också att det skulle kännas mer gungande om det inte gick så himla fort. Man får inte den där riktgt den där känslan av att man lever sig in i rytmen. Jag skulle nog ha försökt sänka tempot lite så att det blev lite mindre bozzanovafeeling över det hela och lite mer salsa. Sedan saknar jag blåset. Var är de skrikiga trumpeterna? Kommer det sång? :)
1up:
--- Citat från: egghuvud skrivet 18.01.2008, 17:09:24 ---Hmmm. det är något med beatet som gör att jag inte tycker att det svänger så värst vidare.
undrar om det är staccatto känslan på gitarrerna som låter väl "pluggiga". Tycker också att det skulle kännas mer gungande om det inte gick så himla fort. Man får inte den där riktgt den där känslan av att man lever sig in i rytmen. Jag skulle nog ha försökt sänka tempot lite så att det blev lite mindre bozzanovafeeling över det hela och lite mer salsa. Sedan saknar jag blåset. Var är de skrikiga trumpeterna? Kommer det sång? :)
--- Slut citat ---
Hej!
Så rytmen infinner sig icke. aj aj aj :( Man vill ju leva sig in i rytmen - så är det ju bara. Det är bra att du tar upp det! Många danslåtar kör ju 4/4, rakt beat, det här är ju lite annorlunda. Kan det ha med saken att göra också?
Ja, gitarren är väldigt mycket samma. Jag får pröva att göra små justeringar och dubba med akustisk (egeninspelad) gitarr. Eller någon gitarrlirare som vill göra ett försök?
Visste det skulle komma upp om tempot. :) Jag vill ha 140. ;) Lite hormonpumpat liksom.
Sång kommer! ja för sjutton! Givetvis! 1up ska lägga pop-stämma! Antagligen upppitchat en oktav.
Trumpeter? :D Låter som en BRA idé! Ska försöka.
Finns det något bra med låten? :(
david.roennlund:
hejhej
snygg samplad borrmaskin, eller är det dörrarna på nått rymdskepp? :P
Tycker nog att det har sin charm att den går såpass fort , bossafeelingen passar bra!
1up:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 18.01.2008, 18:48:27 ---hejhej
snygg samplad borrmaskin, eller är det dörrarna på nått rymdskepp? :P
Tycker nog att det har sin charm att den går såpass fort , bossafeelingen passar bra!
--- Slut citat ---
Visst är den niice! :wub: Det är en wav-fil utan namn så vi säger dörr från ett rymdskepp ;)
Tack för de värmande orden!
Det låter bossa-nova alltså? hihi kan inte sånt själv så bra
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida